Min graviditet

Da har jeg begynt å legge planer for barnerommet. Veggstickers og en ikea hylle gjerne. For se hvordan det blir.. Veggstickers bestilt fra USA tilbud på siden. image.jpgimage.jpgimage.jpg Og hyllen jeg tenker på er denne liggende. Vurderer noen plastbokser image.jpg image.jpg

image.jpg Sengen er montert

38 uker. I dag ringte kk, fått time på mandag alt. Da skal de sjekke fostervann og leie siden jordmor var litt bekymret. De skal nok samtidig sjekke nyrebekkenet. I dag tenkte vi oss en tur på ikea. Vi mangler stuebord, taklamper og skal kjøpe hylle til Pål og se på gardiner. Er jammen dyrt å flytte når man hele tiden oppdager nye ting man trenger. Leiligheten begynner å se grei ut. Vasker barnesengetøy nå. Har plenty mer å vaske men ser greit ut. Rart vi bare har bodd her noen dager..

image.jpg 38 + 0 image.jpg 30+0

Fått stuebord. Samboer monterte jeg lagde vafler :) image.jpg

Hentet Rimi pakken i dag. Var mye i den. image.jpg En boks til våtservietter, 1 pakke Rimi vaskeservietter, bleiepakke med Str 1 og 2 fra libero, 2 bleier fra pampers 3-6 kg. En barneskje fra Nestle, en badebleie 7-15 kg, Rimi bleiekort hver 4. Bleie/ våtservietter gratis. 10 bind fra libresse. 1 hånd og ansikt våtservietter. Natusan våtservietter, 1 tannkrem fra colgate 0-6 år. Libero olje, 1 vanish oxi action, 1 milo vaskemidler, 1 blanda sensitiv flytende tøyvaskemiddel. Kleenex tørkepapir, extra strength body lotion fra vaseline intensive care. 1 bok( hei verden! Nå er jeg her!). Dry nites engangslaken, hth skin pepair cream, 1 easy wipe toalett/ bad engangsklut. 1 libero waste bags

Oi i morgen er det 2 uker til termin. 2 Uuuuker!! Skremmendes.. I dag har vi kastet boss, samboer har fikset ferdig barnerommet mangler bare veggstickers der nå. Har vasket klær ( Str 62)og ellers gjort lite. Rart at jeg i morgen har vært i mammaperm 1 uke alt. Katten har begynt å finne seg litt til rette her også. Han har vært mye i buret de siste dagene. I dag har han vært mer fremme med oss men han mjauer en del. Lurer på hvordan katten reagerer når babyen kommer hjem. Nå holder vi han langt unna alle babytingene så de ikke blir hårete eller ødelagt. En fødsel kan skje når som helst :eek: På tirsdag er menstermin (siste mens før graviditeten men den var pillemens) leiligheten er iallefall klar nå :) vi mangler lamper i tak og litt gardiner men alt annet er greit ;):dummy:image.jpgimage.jpg

Oi i morgen er det 2 uker til termin. 2 Uuuuker!! Skremmendes.. I dag har vi kastet boss, samboer har fikset ferdig barnerommet mangler bare veggstickers der nå. Har vasket klær ( Str 62)og ellers gjort lite. Rart at jeg i morgen har vært i mammaperm 1 uke alt. Katten har begynt å finne seg litt til rette her også. Han har vært mye i buret de siste dagene. I dag har han vært mer fremme med oss men han mjauer en del. Lurer på hvordan katten reagerer når babyen kommer hjem. Nå holder vi han langt unna alle babytingene så de ikke blir hårete eller ødelagt. En fødsel kan skje når som helst :eek: På tirsdag er menstermin (siste mens før graviditeten men den var pillemens) leiligheten er iallefall klar nå :) vi mangler lamper i tak og litt gardiner men alt annet er greit ;):dummy:Vis vedlegget 104362Vis vedlegget 104363
Nærmer seg vanvittig ja!!! her har jeg 5 uker til termin. Det går fort ..... spennende

38+2 snart 3.. Føler jeg ikke klarer å være innpå februar forumet er så mange babyer der. Har lyst å møte min samtidig synes jeg det er litt skremmendes.. En fødsel kan være rett rundt hjørnet eller ende med overtid/ igangsetting. Enkelte dager føler jeg meg overhode ikke gravid andre har jeg vondt i ribbebein eller rygg. Kommet mye mage på kort tid. Om en månede er han her eller blir igangsatt. Det er ikke lenge til. Småen er så rolig at jeg ikke merker han mange ganger i løpet av dagen. Litt her og litt der. Spent på hvor stor han vil være på mandag. På mandag er det 4 uker siden sist å da var han 2,6 kg. Lurer på om han ligger rett vei og om det er nok fostervann. Nyrebekkenet tror jeg ikke har noen endring. Lurer på om noe er galt, eller alt er greit.. Lille Pål du kan både skremme og glede meg på samme tid :dummy:

38+4 i dag har jeg ringt kk. I går og i dag har jeg vært ut og inn av badet og ikke hatt kontroll på blæren. Unormalt for meg. Følt det har rent en del innimellom så vært usikker på om det var vannet som kom litt og litt eller urin. Så begynte det å renne litt ekstra uten at jeg klarte å styre det. Så ringte til kk for sikkerhetsskyld. Har ingen rier eller noe. Siden jeg allerede har time på kk i morgen så fikk eg beskjed om å gå til den timen og fortelle dem så de kan sjekke opp i det da. Begynner å bli gal av det her.. Føler jeg har husarrest kan ikke gå noen steder son som jeg har det nå. Helt uvirkelig at fødselen kan starte snart...

Kopiert
Termin: 6. mars
På vei: 38+5
Igjen til termin: 11
♥ Kjønn: gutt
♥ Navn: Pål
♥ Utålmodig: Begynner å bli lei. Han presser på blæren min og jeg føler jeg ikke kan gjøre noe.
♥ Aktivtet innenfra: mindre enn før men til tider en del alikevell.
♥ Vektøkning: usikker nå
♥ Vann i kroppen: Merker ingenting
♥ Strekkmerker: Har ikke det
♥ Melk i brystene: Merker jeg har råmelk i brystene.
♥ Om fødselen:Gleder meg til å være ferdig men gruer meg til selve fødselen
♥ Plager: Slitsomt å gå på do hele tiden og sove dårlig. Sitter jeg feil får eg smerter i rygg og ribbebein.
Kynnere: Har innimellom
♥ Oppegående: Ja, føler meg i god form, blir litt hemmet av alle dobesøkene.
♥ Søvn: Sover godt men våkner hele tiden og må på do så blir ikke uthvilt.
♥ Sulten: Ja siste tiden veldig sulten
♥ Matkikk:
♥ Humør: Humøret er egentlig veldig ok
♥ Hodet ned/festet: Var på sykehuset i dag han ligger med hode ned men vet ikke om det er festet
♥ Sykehusbagen: Den er ca ferdig.
♥ Tungt: ikke veldig
♥ Høygravid: Ja
♥ Neste kontroll: 2. Mars 39+5 da skal eg på sykehuset å de skal kontrollere veksten. Var noen mål de fikk dårlig til i dag så time igjen neste mandag. Jordmor time 4. Mars 40+0

Utvikling
Fosteret er nå 38 uker + 5 dager
Ca. 3216 gr

Graviditeten regnes som fullgått.

På kk i dag lå småen med hode ned. Nok fostervann. Nyrebekken ingen endring. Det var noen mål de ikke fikk til ordentlig på hode i dag så time igjen neste uke. Begynner å bli utholdmodig ønsker å bli ferdig men ikke klar på samme tid. Regner med overtid..

38+6 i dag har svigermor vært her og fikset gardinene i den nye leiligheten. Har også bakt litt som jeg har tenkt å fryse ned. image.jpg

39 uker.. Noe på gang? Våknet med vond mage. Snudd meg en del. Uvant for meg. Når eg våknet har bekkenet gjort vondt, aldri vært plaget med det.. Magen og ryggen gjør vondt. Vil bare gråte. Spor av blod på papiret i sted men veldig lite. Vet ikke kor eg skal gjøre av meg.. Kommer litt og går. Kanskje begynnelsen på rier? Vært på vekten også. Gått ned i vekt den siste 1,5 uken.. 3,5 kg faktisk syntes det var sykt mye. Vekten under startvekt igjen å total vektøkning etter jeg gikk ned i starten er 3,9 kg.. Ungen veier 3,2

Back
Topp