Min graviditet

Var uggen i maguti hele går, men når jeg ligger på siden hjelper det litt på. I går begynte min mor og svigerinne å le av magen min fordi de synes den er flat midt på.. Slemt. Hele tiden få høre at magen ikke er så stor og at jeg kunne skjult magen under en stor genser/ singlet. Er liksom høygravid trenger ikke å høre det hele tiden vet det jo selv. I dag har ikke magen vært så ille, men har hatt mye stikking på ene siden av bekkenet. Vært trøtt og sliten. Lagt i sofaen og slappet av på siden mens samboer har vasket mye hus xD jeg gjorde badet selv om formen ikke var helt på topp. Styrer ringte i dag, lurte på hvordan jeg hadde det, å sa jeg ikke måtte overanstrenge meg siden jeg har en ekstra å tenke på. Synes det var veldig fint at hun påpekte det, for føler av og til at de glemmer på jobb at jeg er gravid. Så blir nok ikke så ille å komme gjennom den siste tiden :) har de siste dagene hatt problemer med å få i meg mat, i dag har jeg spist 5 jordbær, i går et beger yoghurt og litt taco. I kveld skal vi på restaurant og kino så lurer på hva eg vil klare å spise der.. Vis vedlegget 101415 På bilde ser man nesten ikke at magen er en liten kul. Ser iallefall ikke høygravid ut..
Kos deg på kino. Håper du får spist litt og at formen blir bedre.:)
Ikke noe kjekt når de må påpeke magen... Du ser fin ut:)

Kos deg på kino. Håper du får spist litt og at formen blir bedre.:)
Ikke noe kjekt når de må påpeke magen... Du ser fin ut:)
Ble ingen kino eller restaurant var noen luringer som hadde arrangert babyshower :P ble heldigvis bedre form i løpet av kvelden :)

image.jpg image.jpg Vi skulle ned til mine foreldre og sitte på til byen. Vi var litt sent ute og jeg ikke helt i form. Gikk ned bakken. Hos mine foreldre stod det ekstremt mange biler. Tenkte nå er min bror i garasjen med noen venner, så bilen til svigermor tenkte enten er den helt make ellers kom de innom før vi skulle til byen. Når jeg åpnet sa min mor bare kom inn litt. Gikk inn med jakke og sko. Der satt en gjeng i sofaen. Venner og familie. Fikk litt sjokk. Min mor og svigermor hadde arrangert babyshower bakt kake, laget bleiekake, mat og pyntet. De hadde til og med laget en del oppgave ark. Hvem er dette? Babybilder av alle gjestene, en quiz og noen andre ark. Fikk også fine gaver. Var veldig koselig. I løpet av kvelden ble apetitten bedre og jeg klarte å spise. De hadde og konkurranse om å se hvem som klarte å gjette midjemålet nærmest. Samboer, svigerfar, bror og far var på restaurant og kino. Fikk vite at det var samboeren min som hadde bedt dem om å arrangere babyshower og dette hadde han foreslått mens han lå på sykehuset for noen uker siden. Innlagt og tenker på babyshower for meg. Søtt :) veldig koselig kveld :)

Last edited:
Åååå så kjekt:)
Høres ut som en kjempe fin kveld:)

Så gode venner du har da :D

35+5 i dag skal til jordmor. Merker kroppen min ikke har hatt godt av å være syk. Gått ned 1,2 kg på 5 dager synes det er litt eg.. Håper ikke det påvirker lillegutt i magen..

Gikk det fint i dag?
Gikk fint hos jordmor :) symfysemålet er rett over gjennomsnittet og hun snakket kun om å forberede seg fysisk og psykisk til fødsel og ta det rolig fremover. Gjerne få lengre sykemelding om jeg ville det.. Men følte ikke hun hadde særlig tid til meg i går. Men iallefall var hun ikke overnaturlig i oppførsel. Sist sa hun alt var nydelig og det ble litt spesielt synes jeg :) tilbake til henne om 2 uker :)

Da er jeg 36+1. vi har mistet internett hjemme så litt mindre på babyverden til etter vi flytter. har en uke igjen med jobb og flytter søndag 15. februar. forkjølelsen min er nesten borte og formen begynner å bli bra igjen =)

Da er jeg 36+1. vi har mistet internett hjemme så litt mindre på babyverden til etter vi flytter. har en uke igjen med jobb og flytter søndag 15. februar. forkjølelsen min er nesten borte og formen begynner å bli bra igjen =)
Høres bra ut :D spennende tider.

Høres bra ut :D spennende tider.
ja =) spennende og travelt :) rart snart har vi flyttet og baby begge deler har føltes så fjernt lenge :P

4 arbeidsdager igjen. Føler meg ikke klar til å gå ut i permisjon, samtidig gleder jeg meg til å være ferdig.. Det er akkurat 1 månede til termin. Er 36+2. Snart 37 uker. Rart at babyen snart er her og en fødsel kan starte når som helst..

4 arbeidsdager igjen. Føler meg ikke klar til å gå ut i permisjon, samtidig gleder jeg meg til å være ferdig.. Det er akkurat 1 månede til termin. Er 36+2. Snart 37 uker. Rart at babyen snart er her og en fødsel kan starte når som helst..
oj så nære det er da ja :D

image.jpg 37 + 1. Dagene flyr av gårde. Har vært uten internett hjemme i snart 2 uker. Flytter på søndag blir spennende. I dag er siste arbeidsdag, møte til 6. Flere sier at magen min er mer synlig nå. Sikkert ikke rart gått opp 2,9 kg på en og en halv uke. så gått opp 7 kg nå. sist gikk vekten ned 1,2 kg (35+5)så kan være litt vann selv om jeg ikke merker det så mye. De siste dagene på jobb har gått veldig fort. Vært litt stressende i grunn. Liten arbeidsplass masse fravær og jeg som skulle få en rolig slutt å bare regnes som ekstra har tredd inn i alle normale oppgaver, bleieskift, pass av småbarn som har innebært litt mer bæring enn jeg burde selv om jeg har hatt litt kortere dager. Heldigvis kan jeg gå ut i permisjon med god samvittighet overfor arbeidsplassen.

Last edited:
37, 5 har gått opp 400 gr siden torsdag. Apetitten er på topp for tiden mer sulten enn vanlig. Formen er fin og det er deilig med permisjon! Nå har vi endelig fått Internett igjen. Ikke vært på nett siden fredag. Har vært mye pakking og vasking i helgen. Vi flyttet inn i ny leilighet i går 15.2.15. Vi hadde mye hjelp til å løfte inn ting og jeg har pakket ut masse. Har et tårn med flyttekasser som er tomme. Vi mangler litt gardiner, taklamper ( eierne skrudde ned taklys i stuen så kjempe mørkt når solen går ned) stuebord. Så stuen er snart i orden :) alle kasser som er igjen er på barnerommet men forsvinner litt etter litt. I forrige leilighet gjenstår vask av hvitevarer, hente en kasse julepynt, verkøyskasse, trekk til hagemøbler, en kulegrill og hente frysevarer. Fått hentelapp på Rimipakke ligger i gamle postkassen enda, så ikke poeng å ta den ut og inn i flyttekaoset. I dag har samboer startet ferieuke til pakke ut ting. Vi har vært hos jordmor. Hun sa han vokste fint. Men at livmoren min var stram og hun hadde problemer med å kjenne hvordan mini lå inni der. Hun ville henvise meg til kk for sjekk av fostervann og leie. Så får vente å se om jeg får en time dit. Etterpå gikk vi på butikken å kjøpte spray til møblene for at katten ikke skal klore på dem, klorematte, småtterier til badet, noen ledninger og nye puter til sofaen. image.jpgimage.jpg image.jpg

Wow,bra stabel med kasser. Gratulerer med unnagjort flytting. Satser på at du nå er klar for treff etterhvert:)

Wow,bra stabel med kasser. Gratulerer med unnagjort flytting. Satser på at du nå er klar for treff etterhvert:)
Ja masse kasser. Vi hadde 39 banankasser og litt flyttekasser alle på bildet er tomme men mange igjen.. Takk :) er jeg nok :)

Snart plass til å montere barne sengen. Stakkars liten rommet er så og si fullt opp med ting og tang så lite plass til hans leker. Vi fikk 3 sekker med klær frem til 2 år. Har utrolig mye nå, opptar nesten halve expedit hyllen. Klær fra 68-92. Har funnet frem Str 62 som er klar til vask og litt dyner som skal i kleskapet. Vet liksom ikke helt hvordan jeg vil ha soverommet. Føles liksom ikke helt som et soverom. Kanskje finne noen veggklistremerker, en barnehylle og en vegghylle til litt leker/ pynt.. image.jpgimage.jpg Noen forslag til kroken? Hvilke hyller kunne passet inn? Hele rommet var fullstappet med kasser i går..

Back
Topp