Min dagbok

Hadde det gitt, så ingen overraskelse her! Mannen ble helt i ekstase da han fikk høre gutt, han synes det er uvant å tenke på jente. Og jeg er glad bare den er frisk. Gleder meg sånn til å få baby nå, desember kan ikke komme fort nok!
Så hyggelig :Heartblue frisk baby er jo målet :Heartred

23+3

Har lurt litt på om jeg skulle oppdatere mere her. Føler liksom at dette forumet er for de som er i forsøk og holder på med IVF. Nå er vi ferdig med det og skal få vår etterlengtede skatt. Men samtidig er det jo her jeg hører hjemme og jeg følger med på dere andre som jeg har hatt forsøk samtidig med, og det er jo ganske mange. Og jeg lager ikke dagbok andre steder. Så jeg kan jo skrive en liten oppdatering.

Som jeg skjønte før jeg ble gravid er jeg ganske nervøs som gravid. Og jeg trives ikke som gravid. Kroppen funker ikke og jeg er 100 % sykmeldt og holder meg hjemme i ro. Kan liksom ikke forklare det helt enkelt men jeg tør ikke bevege meg så mye fordi jeg får ubehag i magen ganske fort og da blir jeg redd. Så jeg prøver å gå en liten tur med hunden hver dag og når jeg har gjort det er det liksom slutt på energien. Så jeg gjør veldig lite om dagene. Sitter mye og ser på at mannen ordner og steller. Og han gjør virkelig sin del. Jeg føler meg ubrukelig og drømmer om fjellturer jeg ikke får gått og andre ting jeg skulle gjort. Jeg høres nok utakknemlig ut for dere som ikke er gravid er enda og drømmer om det, men det er jeg ikke. Jeg er veldig glad og takknemlig for livet i magen og det er enkelt for meg å velge bort jobb for å ta hensyn til babyen og kroppen min. Kroppen min liker ikke å være gravid og det må jeg ta hensyn til. Jeg har hatt en samtale med ei fantastisk jordmor (skal tilbake flere ganger utover høsten)som jobber i et psykisk helseteam for å bearbeide den lange veien og hun sier at redselen min for å miste er helt naturlig etter den lange veien og at det er stress for meg å ha det sånn. Så hun mente helt klart at jeg skulle slutte å jobbe nå. Men jeg er ikke klar for å slutte helt, så jeg har tenkt meg på jobb litt utover høsten. Men nå har jeg to uker til å være hjemme så får vi se etter det.

Oppsummert kan man jo si at jeg lengter veldig etter å få babyen ut og synes desember er uendelig lenge til.

Klem♡
Godt du får god oppfølgning og lytter til kroppen :)

Huff, føler veldig med deg! Godt du tar det på alvor og får hjelp ❤️ Håper på bedre tider for deg snart og at du får nyte litt også ❤️ Masse klemmer fra meg ❤️

Det er neimen ingen selvfølge at man skal storkose seg i svangerskapet selv om man har hatt en lang vei mot målet, nei. :( Det er godt legen forstår deg og at du kan ha litt roligere dager hjemme for det meste. Sender deg en god klem ❤️

God klem til deg❤️ Selv om vi har hatt en lang vei for å bli gravide, så har vi like rett som andre til å føle ubehag og ikke bare positive følelser rundt det å være gravid! Og det samme etter fødsel og baby er her, man har lov til å kjenne på vonde følelser og alt stress det fører med seg! Så ta vare på deg selv, og gjør og skriv akkurat det du føler for❤️

Innom med en klem! Tenk at du straks har nådd 24 uker - en så gedigen milepæl :Heartred Skjønner godt at det er tungt når kroppen ikke fungerer, er ikke så mye å si annet enn at jeg håper du blir tatt godt vare på, og fortsetter å ta vare på deg selv så godt du kan! :Heartred

Huff, føler veldig med deg! Godt du tar det på alvor og får hjelp ❤️ Håper på bedre tider for deg snart og at du får nyte litt også ❤️ Masse klemmer fra meg ❤️
Ja all hjelp jeg kan få tar jeg, har ingen ting å tape på det. Bedre tider blir det nok, hvertfall når lille er født. Nyter hver bevegelse fra lille, det er bare så koselig å kjenne den og ikke minst beroligende. Takk :Heartbigred

Det er neimen ingen selvfølge at man skal storkose seg i svangerskapet selv om man har hatt en lang vei mot målet, nei. :( Det er godt legen forstår deg og at du kan ha litt roligere dager hjemme for det meste. Sender deg en god klem ❤️
Nei, jeg hadde jo bange anelser om at svangerskapet nok ikke kom til å bli lettere enn sist, så jeg er ikke overrasket. Har en fantastisk lege som er veldig forståelsesfull, heldigvis! Takk :Heartbigred

God klem til deg❤️ Selv om vi har hatt en lang vei for å bli gravide, så har vi like rett som andre til å føle ubehag og ikke bare positive følelser rundt det å være gravid! Og det samme etter fødsel og baby er her, man har lov til å kjenne på vonde følelser og alt stress det fører med seg! Så ta vare på deg selv, og gjør og skriv akkurat det du føler for❤️
Ja du sier noe der! Tenker bare så mye for tiden over den lange veien og her er folk som har hatt enda lengre vei enn meg og det eneste man vil er å bli gravid, så jeg er litt redd for å tråkke noen på tærne. Men du har rett, uansett hvor lang vei vi har hatt må vi kunne ha alle de vanlige følelsene også, ikke bare være lykkelige hele tiden. Takk :Heartbigred

Innom med en klem! Tenk at du straks har nådd 24 uker - en så gedigen milepæl :Heartred Skjønner godt at det er tungt når kroppen ikke fungerer, er ikke så mye å si annet enn at jeg håper du blir tatt godt vare på, og fortsetter å ta vare på deg selv så godt du kan! :Heartred
Ja, 24 uker er jo en nydelig milepæl, føler sykt å tenke på at jeg er der straks! Og samtidig så naturlig. Jeg blir godt tatt vare på av mannen hvertfall, og helsevesenet må man bare finne ut hvor man kan få hjelp og be om det der. Så jeg føler meg godt ivaretatt. Takk :Heartbigred

Ja du sier noe der! Tenker bare så mye for tiden over den lange veien og her er folk som har hatt enda lengre vei enn meg og det eneste man vil er å bli gravid, så jeg er litt redd for å tråkke noen på tærne. Men du har rett, uansett hvor lang vei vi har hatt må vi kunne ha alle de vanlige følelsene også, ikke bare være lykkelige hele tiden. Takk :Heartbigred

Skjønner godt du tenker det! Jeg gjorde det selv, og opprettet en ny dagbok! Men jeg følte meg aldri helt «hjemme» i termingruppa! Er liksom her jeg hører til, og det gjør jeg nå også selvom jeg plutselig har en hjemmelaget spire i magerommet! Det er trist hvis noen føler seg tråkket på, men jeg tenker at her støtter vi hverandre både i medgang og i motgang❤️ Er det jeg føler er så fantastisk med dette forumet❤️

Skjønner godt du tenker det! Jeg gjorde det selv, og opprettet en ny dagbok! Men jeg følte meg aldri helt «hjemme» i termingruppa! Er liksom her jeg hører til, og det gjør jeg nå også selvom jeg plutselig har en hjemmelaget spire i magerommet! Det er trist hvis noen føler seg tråkket på, men jeg tenker at her støtter vi hverandre både i medgang og i motgang❤️ Er det jeg føler er så fantastisk med dette forumet❤️
Nei, det er definitivt her jeg hører hjemme jeg også. Og du har rett, vi støtter hverandre i medgang også her. Dette med å føle seg tråkket på er i mitt hode, for jeg har blitt utrolig tander selv for dette temaet, jeg har det jo friskt i minne hvordan det var å gå gjennom forsøk på forsøk selv om jeg nå er gravid. Så jeg fortsetter nok å skrive litt her slik dere andre også gjør :)

Sender deg en klem. Godt å høre at du blir tatt vare på. ❤

Sender deg en klem. Godt å høre at du blir tatt vare på. ❤
Takk:Heartbigred Ja, mannen er veldig god med meg. Og jeg får den hjelpen jeg trenger i helsevesenet, heldigvis!

24+0

En deilig milepæl i dag. Lillegutt feirer med å vri seg noe enormt inni der, og det gjør fryktelig vondt. Så mamman feirer dagen med å ligge rett ut og se på dårlig TV og prøve å nyte at det er bevegelse inni der.

Back
Topp