Middagstråden

Lammeskank hos svigers. Koselig med søndags tradisjon. Slipper eg å lage mat en gang i uka :P

Denne uken ser det slik ut:

Mandag: Biff stragonoff med fullkornsris og salat.

Tirs: Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og raspa gulrot.

Ons: Stekte kyllingpølser med blomkålmos.

Tors: Fiskekaker i brun saus med kokte poteter og gulrotstuing.

Fre: Hjemmelaget pizza med salat.

Lør: Taco/tortilla.

Søn: Kjøttpudding i brun saus med rotmos.

Vår meny:

Mandag: seiburger

Tirsdag : nakkekoteletter av svin med gulrotbiff og hvitløksaus

Onsdag: ostepanetter med ris og bearnaise

Torsdag: maisuppe med bacon og baguetter

Fredag: kylling og tortilla form

Denne uken ser det slik ut:

Mandag: Biff stragonoff med fullkornsris og salat.

Tirs: Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og raspa gulrot.

Ons: Stekte kyllingpølser med blomkålmos.

Tors: Fiskekaker i brun saus med kokte poteter og gulrotstuing.

Fre: Hjemmelaget pizza med salat.

Lør: Taco/tortilla.

Søn: Kjøttpudding i brun saus med rotmos.
Samme system som hos oss ser eg.. Fisk på tirsd. Og torsd. :P

Hehe okei;)
Lager dere ukesmeny og:D? del da;)
Ja vi pleier det :)

Mandag: kylling tikka masala med hjemmelagd nan brød
Tirsdag: fiskegrateng
Onsdag: meksikansk kylling suppe
Torsdag: gravlaks på toast med gravlakssaus
Fredag: chilli con carne
Lørdag: ikke 100% bestemt enten nøttesteik, kylling med solbærsaus eller kylling i rød pesto med dadler, oliven og feta ost

Blir som regel litt annerledes fiske retter da for sambo er kjempe kresen. Var så glad når eg fant ut at han elsker gravlaksen min med saus :P

Åja søndag spiser vi alltid hos svigers så lager ikke plan for det :)

Ja vi pleier det :)

Mandag: kylling tikka masala med hjemmelagd nan brød
Tirsdag: fiskegrateng
Onsdag: meksikansk kylling suppe
Torsdag: gravlaks på toast med gravlakssaus
Fredag: chilli con carne
Lørdag: ikke 100% bestemt enten nøttesteik, kylling med solbærsaus eller kylling i rød pesto med dadler, oliven og feta ost

Blir som regel litt annerledes fiske retter da for sambo er kjempe kresen. Var så glad når eg fant ut at han elsker gravlaksen min med saus :p
Åhh så mye godt:D
Hvordan lager du meksikansk kyllingsuppe:)?

Her hos oss blir menyen ofte veldig barnevennlig, slipper jeg lage flere middager:P Ikke alt vesle gutten på 2år spiser;):D

Åhh så mye godt:D
Hvordan lager du meksikansk kyllingsuppe:)?

Her hos oss blir menyen ofte veldig barnevennlig, slipper jeg lage flere middager:P Ikke alt vesle gutten på 2år spiser;):D
Ser den. Har 2 forskjellig eller egentlig 3 forskjellige oppskrifter. :P

Rektorsuppe:
Steker halvt blomkål og brokkoli hode, 1 hvitløk, 1 purreløk, 1 rød og 1 grønn paprika. Det steker eg med 1 1/2 ms karri. Så i stor gryte tar eg 1 boks Philadelphia 1flaske Heinz chilli saus 3-4 terninger kylling eller grønsaks buljong 1 1/2 liter vann og 3 dl fløte. Mens det løsest opp og koker steker eg 4 kylling bryst. Så kutter eg dem opp og har de og grønnsakene ned i suppen. Smaker så suppen til med litt karri, gurkemeie, salt og pepper :)

Meksikansk kylling suppe for 2:
Kutt opp 2-3 hvitløkfedd og en rød paprika. Sett i gryte på lav temperatur, mens du kutter 2 kyllingbryst. Sten kyllingen På stekepanne, la stå. Ha 1ms paprikakrydder og1/2-1 Ts chili krydder opp i gryten. Så tar du 3 dl kyllingbuljong og 1 boks hakkede tomater og koker. Så tar du kyllingen i. Veldig godt :)
3 oppskriften er ikke noe spesiell oppskrift. Har opp i de grønsakene eg har i kjøleskapet (som passer i suppe), litt kylling og så gjerne chili saus kanskje salsa litt kremost og fløte vist eg har. Og litt diverse. Tar den mest på "feelingen"

Ser den. Har 2 forskjellig eller egentlig 3 forskjellige oppskrifter. :p

Rektorsuppe:
Steker halvt blomkål og brokkoli hode, 1 hvitløk, 1 purreløk, 1 rød og 1 grønn paprika. Det steker eg med 1 1/2 ms karri. Så i stor gryte tar eg 1 boks Philadelphia 1flaske Heinz chilli saus 3-4 terninger kylling eller grønsaks buljong 1 1/2 liter vann og 3 dl fløte. Mens det løsest opp og koker steker eg 4 kylling bryst. Så kutter eg dem opp og har de og grønnsakene ned i suppen. Smaker så suppen til med litt karri, gurkemeie, salt og pepper :)

Meksikansk kylling suppe for 2:
Kutt opp 2-3 hvitløkfedd og en rød paprika. Sett i gryte på lav temperatur, mens du kutter 2 kyllingbryst. Sten kyllingen På stekepanne, la stå. Ha 1ms paprikakrydder og1/2-1 Ts chili krydder opp i gryten. Så tar du 3 dl kyllingbuljong og 1 boks hakkede tomater og koker. Så tar du kyllingen i. Veldig godt :)
3 oppskriften er ikke noe spesiell oppskrift. Har opp i de grønsakene eg har i kjøleskapet (som passer i suppe), litt kylling og så gjerne chili saus kanskje salsa litt kremost og fløte vist eg har. Og litt diverse. Tar den mest på "feelingen"
Oh takk:) Høres veldig godt ut:D

Mandag: kyllingwok med sataysaus
Tirsdag: pannekaker med blåbær og bacon
Onsdag: Laksegrateng
Torsdag: Søtpotetsuppe med ostebrød
Fredag: Enchiladas
Lørdag: tandoori
Søndag: Panert torsk og sellerirotpuré

Mandag: kyllingwok med sataysaus
Tirsdag: pannekaker med blåbær og bacon
Onsdag: Laksegrateng
Torsdag: Søtpotetsuppe med ostebrød
Fredag: Enchiladas
Lørdag: tandoori
Søndag: Panert torsk og sellerirotpuré
Søtpotet suppe?

Ja :) en blanding av søtpotet, ingefær, chili, gulrot om man vil, og kokosmelk + kyllingbuljong. Veldig godt på kalde dager :)
Det hørtes godt ut. Har du oppskrift eller tar du det bare sånn ca?

I dag blir det laks med ovnsbakte grønnsaker og rømme med dill og sitron:) gleder meg alltid så masse til laksemiddag. Hihi. Små gleder :)

Back
Topp