Middagstråden

Man: Pasta-og kjøttdeiggrateng.
Tirs: Lettsaltet torsk med rotmos og rødvinssaus.
Ons: Kyllingwok med casewnøtter og soyasaus.
Tors: Plukkfisk.
Fre: Lammeburgere.
Lør: Risgrøt/taco.
Søn: Ovnsbakt ørret med fløtegratinerte poteter og agurksalat.

Idag var jeg så lat så jeg kjøpte sånn ferdig biff stroganoff på Meny:D kokte poteter som jeg lagde mos av selv da;) var himla godt! Men litt dyrt å kjøpe sånn mat.. Betalte vel 180 for 1 kg.

Man: Pasta-og kjøttdeiggrateng.
Tirs: Lettsaltet torsk med rotmos og rødvinssaus.
Ons: Kyllingwok med casewnøtter og soyasaus.
Tors: Plukkfisk.
Fre: Lammeburgere.
Lør: Risgrøt/taco.
Søn: Ovnsbakt ørret med fløtegratinerte poteter og agurksalat.
Hadde aldri hatt ork til å gjennomføre en sånn ukesmeny for tida! Men mye godt da! Ovnsbakt ørret hørtes jo bare helt nydelig ut!!

Tips til billige og barnevennlige middager? Merker det blir trangt denne måneden mtp julegavehandel og vintertøy til ungene.. Må ha inspo!

En sånn?:p hehe. Meste her er ganske enkelt og fort gjort:):D
Hehe, en sånn ja:D Hehe! Jada, det er det sikkert. Men her går det nemlig mye i spaghetti og fiskekaker og sånn for tida. Orker liksom ikke stå å lage så mye greier.. og idag kjøpte jeg ferdigmat fra Meny

Hehe, en sånn ja:D Hehe! Jada, det er det sikkert. Men her går det nemlig mye i spaghetti og fiskekaker og sånn for tida. Orker liksom ikke stå å lage så mye greier.. og idag kjøpte jeg ferdigmat fra Meny
Joda, blir jo litt mer avansert her da. Men er da gode middager det og;) Må jo lage etter ork, form og lyst:)
Mannen krever også sitt her vettu, vil ha det:P

Meny på tista:P?

Tips til billige og barnevennlige middager? Merker det blir trangt denne måneden mtp julegavehandel og vintertøy til ungene.. Må ha inspo!

Havregrøt
Fiskekaker
Risengrynsgrøt
Ostesmørbrød
Pastasalat
Omelett
Pannekaker
Kokt torsk
Ulike gratenger, lage opp til restemiddag.
Lapskaus, også lage opp til restemiddag.

Jeg passer på når det er mye tilbud. 40% på fisk for eks. Eller tilbud på frukt og grønt.

Kjøttdeig å spagetti
Fiskepinner
Fiske grateng
Kylling burgere ( hjemmelaget )
Fylte pitabrød
Pizza
Tomatsuppe
Makaronigeateng
Pannekaker

Sist uke hadde vi følgende:
Man: Restemiddag-pasta-og kjøttdeiggrateng.
Tirs: Ovnsbakt laks med mandelpoteter, agurksalat og sandefjordsmør.
Ons: Kyllingwok.
Tors: Stekte fiskekaker med potetgrateng og raspa gulrot.
Fre: Spagetti Bolognese
Lør: Brylupp.
Søn: Stekt laks med fløtegratinerte poteter og tomatsalat.

I dag: Wienerpølser og spagetti.
Tirs: Kyllingwraps.
Ons: Kokt torsk med mandelpoteter, kokte gulrøtter, stekt løk og sandefjordsmør.
Tors: Medisterkaker i brun saus med kokte poteter og ertestuing
Fre: Fish`n and chips.
Lør: Taco
Søn: Middag hos svigers.

Planlegger ukas matmeny, ikke lett! Er matlei.. Samtidig prøver jeg å spise litt lettere og sunnere etter fødsel/før julematen. Forslag?

Back
Topp