Middagstråd

I går hadde vi hjemmelaget pizza, en hvit og en rød. I dag, rester av pizza og hjemmelaget gryterett.

Ukesmenyen:
Mandag: fiskekaker
Tirsdag: spaghetti og kjøttboller
Onsdag:
Torsdag: tomatsuppe med egg og makaroni
Fredag: taco

Får lønn på fredag så resten må handles inn da hahaha. Denne uka går budsjettet akkurat opp, skrapa på matkontoen :hilarious: derfor mye billig mat… lager spaghettisaus og tomatsuppe selv.
Onsdag er jeg blank da, noen tips???? Billig og sunt… planlegger ukeshandlet nå :bookworm:

Hjemmelaget? Det er så godt med vårruller, men jeg har ikke våget å lage hjemmelaget enda.
Anbefaler virkelig å prøve hjemmelagde vårruller. Det er så ekstremt godt! Jeg bruker denne oppskriften og alle som har smakt vårrullene elsker de :)

Anbefaler virkelig å prøve hjemmelagde vårruller. Det er så ekstremt godt! Jeg bruker denne oppskriften og alle som har smakt vårrullene elsker de :)

Sniker, jeg vil også lage våruller! Har du forsøkt å lage de i stekeovn før? Eller må man fritere

Sniker, jeg vil også lage våruller! Har du forsøkt å lage de i stekeovn før? Eller må man fritere
Jeg har bare stekt de i panna med litt ekstra olje. Så kan ikke kalle det fritering akkurat heller :bookworm: Men står at man fint kan steke de i ovn! Vil tro det går fint, bare pensle med litt olje først :cat: Har dessverre til gode å prøve det selv.

Jeg har bare stekt de i panna med litt ekstra olje. Så kan ikke kalle det fritering akkurat heller :bookworm: Men står at man fint kan steke de i ovn! Vil tro det går fint, bare pensle med litt olje først :cat: Har dessverre til gode å prøve det selv.
Åja men det høres jo også overkommelig ut! Jeg bare synes det er så styr å skulle fylle en hel kjele med olje.. kanskje jeg skal lage en dag, er jo veldig kjekt å ha i fryseren også

Åja men det høres jo også overkommelig ut! Jeg bare synes det er så styr å skulle fylle en hel kjele med olje.. kanskje jeg skal lage en dag, er jo veldig kjekt å ha i fryseren også
Går veldig fint å ta de i stekeovnen, jeg varmer alltid vårullene der - pensler litt olje på og de blir alltid fine og sprø. Jeg lager forøvrig glutenfrie vårruller med rispapir, anbefales om noen skal lage glutenfritt!

Går veldig fint å ta de i stekeovnen, jeg varmer alltid vårullene der - pensler litt olje på og de blir alltid fine og sprø. Jeg lager forøvrig glutenfrie vårruller med rispapir, anbefales om noen skal lage glutenfritt!
Så kjekt! Har du prøvd å steke de i stekeovn fra fryst tilstand?

Spiste fersk laks i går fra meny (fiske-tirsdag = 30 % på all fersk fisk), med mango/avokado salat og ris. Steker laksen så den blir moist (ikke tørr), så følger nøye med. Det ble kjempegodt! Men ble litt lite mat :laughing002 (Altså skulle hatt mer laks, mannen hadde ikke spist hele dagen synbar sulten som en ulv!). Men skal lage igjen. OG! En viktig del er sursøt soyasaus fra meny- til laksen :happy112

Back
Topp