Middagstråd

ChubbyN

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Nå begynner det å gå nedover med både energi og fantasi.

Kanskje vi kan ha en middagstråd for inspirasjon?
Hva hadde du til middag? Hva skal du ha til middag?
Både enkle og mer avanserte, hverdags, lørdags, barnevennlige og «voksen» retter er velkommen!
 
Vi skal ha kjøttdeig og spagetti i dag. Med sopp,løk og spagettisaus (Toro :hilarious:) og brokkoli.. Ekstremt enkelt her i dag altså :)
 
Hos oss ble det lasagne i dag :love017 i morgen blir det kyllingfilet, fløtegratinerte poteter og ovnsbakte grønnsaker:happy:

Her er det meget varierende matlyst. Noen dager er matgleden på plass, andre dager er det null.
 
Hadde fiskeboller i går. I dag blir det pita med svinekjøttdeig og salat. Fredag er barnefri, og da skal mannen og jeg ha squash lasagne :happy:
 
I går hadde vi også spagetti med Toro.. I dag blir det hjemmelagde kjøttkaker med poteter, kålstuing og brun saus - pluss at vi har laget en ostekake til dessert.
 
I går hadde vi også spagetti med Toro.. I dag blir det hjemmelagde kjøttkaker med poteter, kålstuing og brun saus - pluss at vi har laget en ostekake til dessert.

ÅÅÅ KÅLSTUING! :love7
 
Liker at jeg skrev i går at det skulle bli skikkelig middag i dag med kyllingfilet, fløtegratinerte poteter og full pakke i dag. Også endte det opp med wienerpølser i brød, siden jeg er så ferdig i dag og trenger å slappe av :smiley-ashamed004
 
Ukeshandlet i dag.
Onsdag: laks med sellerirot og søtpotet fries, sandefjordsmør og brokkoli.
Torsdag: strimlet koteletter med potetbåter, salat og bernaise
Fredag: tacooo
Lørdag: innbakt pizza
Søndag: kjøttsuppe med (forhåpentligvis) hjemmelagde rundstykker
 
Denne tråden trengte jeg nå!

Mandag hadde vi fiskepinner med potet og gulrot
Tirsdag ble det wok med laks, brokkoli, løk, bambusskudd, sopp, paprika + nudler

I dag aner jeg ikke hva vi skal lage, men ble litt fristet av den asiatiske kyllingen litt lengre opp her :cool: Pleier vanligvis å ukeshandle på mandager, men rakk aldri å skrive handleliste, og det samme skjedde i går - så vi får heller prøve å planlegge i dag og kjøpe inn til både i dag, i morgen og fredag!
 
Nydelig tråd! Vi har spist ute eller hatt takeaway hver dag i to uker — med unntak av et par dager vi har fått servert middag hos familie eller spist brød, hehe… Forhåpentligvis blir det nye kjøkkenet vårt klart i dag eller i morgen, så da skal jeg kaste meg over ukeshandling selv og suge til meg inspirasjon herfra :love7 Gleder meg sånn til å kunne lage vanlige måltider igjen.
 
Jeg er så småspist om dagene. Sliter med å få i meg vanlig middag selv om jeg bare er i uke 28. I går laget jeg bare quinoa med buljong og speilegg for smak. Jeg er alene når mannen er i jobb og førstegangsfødene så slipper å tenke på mat til andre barn:angel4
 
Ble laks og søtpotetfries i dag, og jeg klarte å svi sausen, var ikke spesielt digg å spise det tørt. Gråt litt for det… mannen og ungene spiste opp heltemodig, kanskje litt sjokkskadet også :hilarious: «Nam det var godt mamma» JA SÆRLIG:laughing001
 
Back
Topp