Middagstråd

Idag blir det denna til middag:

Idag blir det mørbradbiff med stekt løk og i fløtesaus i ovnen:)

Skjærer opp en svinemørbrad i halvannen cm skiver. "Banker" de litt flate..så saltes og pepres de og vennes i mel, før de stekes på litt over middels grader i pannen(godt med smør). Så over i en ildfast form(dyp som i 10 cm eller mer) Når alt kjøttet er stekt opp, stekes 2 store løk som er skjært i ringer. De stekes møre og halveis brune. Helles så over kjøttet.
Så tilsettes 2 knorr kyllingbuljongterninger, 1 dl vann og 1/2 L fløte i panna og litt sausekulør. Gi et oppkok og hell over kjøttet og løken i den ildfaste formen og inn i ovnen på 180 grader 1 time:)

Server med kokte poteter, sylta agurk og rødbeter.

Jeg lager min farmors salat til denne retten.. iceberg salat som er vendt i en dressing av sitron, fløte og sukker:joyful: Smaker helt himmelsk:D

Dressingen lager du ved å ha i 2 dl fløte, en god dusj med sukker(skal smake søtt) og saften fra en halv sitron. Rør så kraftig rundt med gaffel til dressingen tykner(sitronen gjør at det tykner) Når den er passe konsistens, tar du oppi oppskjært iceberg salat og vender rundt i dressingen. Jeg bruker hendene, da jeg synes det er lettest.
 
Tikka masala med ris og to salater til:) Ene med revet gulrot, ananas, appelsin og fersken. Den andre med hjertesalat, gul paprika, plommetomater, agurk og vårløk. Rosiner og kokosmel til å strø over for de som ønsker i tillegg.
 
Idag blir det hjemmelaget vårruller med ris, sursøt saus, soyasaus, søt chilisaus og en hjemmelaget dipp med soyasaus, brunt sukker, revet fersk ingefær, revet hvitløk, sesamfrø, riseddik og vårløk. Salat med finskjært hodekål, rødløk, reddiker, alfa-alfaspirer og agurk til:)
 
Idag blir det hjemmelaget vårruller med ris, sursøt saus, soyasaus, søt chilisaus og en hjemmelaget dipp med soyasaus, brunt sukker, revet fersk ingefær, revet hvitløk, sesamfrø, riseddik og vårløk. Salat med finskjært hodekål, rødløk, reddiker, alfa-alfaspirer og agurk til:)

Det høres alltid så sykt godt ut det du lager :woot:
 
Det høres alltid så sykt godt ut det du lager :woot:

Så hyggelig å høre du synes det høres godt ut:happy::Heartred Jeg forspiste meg... veldig! Så er HELT stappfull i magen:happy090
 
Ja, jeg lager ikke så værst vårruller selv (Lumpia), men det er så mye styr at det er sjeldent jeg gjør det :p Skulle bare ønske jeg hadde litt mer energi til å lage bedre mat:)

Skjønner energien ikke alltid er til stede, sånn er det her også. Mange ganger mannen får lage middag også:happy119
 
Idag blir det hjemmelaget kjøttkaker med kokte poteter, gulrøtter, dampet brokkoli, sukkererter, mais og brun saus til:) Til litt sen dessert rekker det nok å bli ostekake til:happy:
 
Ble hjemmelaget pai med salat og rundstykker til:)
 
Igår ble det takeout kinamat:) Bestilte selv vegetar Chopin suey, innbakt scampi med sursøt saus og dessert med innbakt banan, is og frukt..Mmmmm
 
Idag har jeg laget hjemmelaget wok:) kjøtt av indrefilet av svin. Brukte det vi hadde i kjøleskapet som var paprika, gulrøtter, purre og rødløk. På boks hadde jeg vannkastanjer og bambusskudd. Blir stekt også har jeg oppi yumyum kyllingnudler og ris til.

Marinade lager jeg av solsikkeolje, ketchup, revet fersk ingefær, revet hvitløk, brunt sukker, soyasaus og sitronsaft:)
 
Idag har jeg laget hjemmelaget wok:) kjøtt av indrefilet av svin. Brukte det vi hadde i kjøleskapet som var paprika, gulrøtter, purre og rødløk. På boks hadde jeg vannkastanjer og bambusskudd. Blir stekt også har jeg oppi yumyum kyllingnudler og ris til.

Marinade lager jeg av solsikkeolje, ketchup, revet fersk ingefær, revet hvitløk, brunt sukker, soyasaus og sitronsaft:)
Er så imponert over deg og de middagene dine! :gen014 Er du kokk eller?
 
Er så imponert over deg og de middagene dine! :gen014 Er du kokk eller?

Nei, nei, overhodet ikke kokk:) Bare alltid vært veldig glad i å lage mat:joyful:
 
Dessert idag er hjemmelaget toro brownie:p Og tres is og vispa krem til:) Lettvint må være lov:joyful:
 
Back
Topp