Middagstråd

Ble pizza igår :p bestilte den og leverte hos 5 sultne menn og 2 sultne barn :hilarious: spiste litt før jeg stakk igjen.
Håper på grillmat idag bare vi får ordnet grillen :D
 
Ble rundstykker med egg og forskjellig pålegg til middag idag.
 
Ble pølser og potetmos, enkel versjon. Ikke godt, men fikk mat i ungene i alle fall.
 
Salat med poteter, sopp, brokkoli (smakte og lukta prump!:bag:) og div gode grønnsaker til.
 
Hjemmelaget pølsegryte med pastaskruer. Stek oppskjærte grillpølser så de får litt stekeskorpe, ha så i en boks med mais. Og stek videre. Ha i ønsket krydder. Her bruker jeg salt, pepper og knorr kjøtt&grill krydder. Så heller jeg over en 1/2 liter fløte og koker opp så sausen tykner. Har de siste 5 min oppi brokkoli buketter i sausen inntil pastaen er klar. Voila, middag
 
Blir bakt potet til middag Med oppskjært salat, mais, løk, tomater, paprika, sukkererter, Sprøstekt bacon, skinke i tern, hjemmelaget tzatziki og kryddersmør til.
 
Idag ble det hjemmelaget pizza
 
Vegetariansk Gryterett med pasta:)
 
Du lager alltid så mye spennende og blir alltid så fristet av å lese middagene du lager :hungry:

Nårrh, takk:Heartred Koselig hvis jeg kan være til inspirasjon for noen:rolleyes:
 
Idag ble det veganske frikadeller:joyful: Laget med revet gulrot, revet squasj, mel, finhakket løk, hvitløk,krydder, salt og pepper:) servert med ovnsbakte poteter med kryddersmør, salat og to hjemmelaget dressinger. En tzatziki og en dressing med rømme, salt, sitronsaft og hakket persille:) Smakte veldig godt. Første gang jeg laget veganske frikadeller.
20210622_171414.jpg
 
Fjordland andre bygger rede, mens vi har revet hele redet ned så har ikke kjøkken på en måned eller 2 det positive, mindre oppvask
 
I dag ble det lakseform! Delte opp laksestykke av salmalaks og hadde i ei form, og hadde i en liten boks fløte (skal ikke dekke hele fileten). Toppet fileten med rømme, salt og sitronpepper. 200grader i 20-30grader. Servert med kokte poteter og gulrøtter. I tillegg frisk vårløk! :D
 
Idag ble det pannekaker:D
 
Idag ble det ovnstekt kyllinglår marinert med olje, sursøt chilisaus, salt, pepper og kyllingkrydder:)

Skjærte opp brokkoli, gulrot, selleristenger, sjalottløk og bråstekte dem i litt olje i panna. Helte over litt soyasaus og oppskjært hvitløksskiver helt på slutten

Laget til en fløtesaus med kyllingkraft, krydder og fløte:)

Servert med ris og en kjapp salat.
 
Back
Topp