Middagstråd

Vegetargryte med ris og nudler.
 
Vafler
 
Hjemmelaget kjøttkaker, brun saus, poteter, dampet gulrøtter, brokkoli og sukkererter:)
 
Sambo kom hjem fra sjøen i dag, så det ble (endelig) mc donalds, haha! Men så digg det var!:rolleyes:
 
Igår taco med hjemmelaget guacomole+++
 
Idag blir det mørbradbiff med stekt løk og i fløtesaus i ovnen:)

Skjærer opp en svinemørbrad i halvannen cm skiver. "Banker" de litt flate..så saltes og pepres de og vennes i mel, før de stekes på litt over middels grader i pannen(godt med smør). Så over i en ildfast form(dyp som i 10 cm eller mer) Når alt kjøttet er stekt opp, stekes 2 store løk som er skjært i ringer. De stekes møre og halveis brune. Helles så over kjøttet.
Så tilsettes 2 knorr kyllingbuljongterninger, 1 dl vann og 1/2 L fløte i panna og litt sausekulør. Gi et oppkok og hell over kjøttet og løken i den ildfaste formen og inn i ovnen på 180 grader 1 time:)

Server med kokte poteter, sylta agurk og rødbeter.

Jeg lager min farmors salat til denne retten.. iceberg salat som er vendt i en dressing av sitron, fløte og sukker:joyful: Smaker helt himmelsk:D

Dressingen lager du ved å ha i 2 dl fløte, en god dusj med sukker(skal smake søtt) og saften fra en halv sitron. Rør så kraftig rundt med gaffel til dressingen tykner(sitronen gjør at det tykner) Når den er passe konsistens, tar du oppi oppskjært iceberg salat og vender rundt i dressingen. Jeg bruker hendene, da jeg synes det er lettest.

Siden mormor er her, og hun elsker alt som er søtt, så har jeg laget dansk riskrem til dessert:p Ris ala mande også blir det kirsebærsaus til:joyful: Er en helt herlig iskald dessert i varmen om sommeren:)
 
Last edited:
Idag blir det mørbradbiff med stekt løk og i fløtesaus i ovnen:)

Skjærer opp en svinemørbrad i halvannen cm skiver. "Banker" de litt flate..så saltes og pepres de og vennes i mel, før de stekes på litt over middels grader i pannen(godt med smør). Så over i en ildfast form(dyp som i 10 cm eller mer) Når alt kjøkket er stekt opp, stekes 2 store løk som.er skjært i ringer. De stekes møre og halveis brune. Helles så over kjøttet.
Så tilsettes 2 knorr kyllingbuljongterninger, 1 dl vann og 1/2 L fløte i panna og litt sausekulør. Gi et oppkok og hell over kjøttet og løken i den ildfaste formen og inn i ovnen på 180 grader 1 time:)

Server med kokte poteter, sylta agurk og rødbeter.

Jeg lager min farmors salat til denne retten.. iceberg salat som er vendt i en dressing av sitron, fløte og sukker:joyful: Smaker helt himmelsk:D

Dressingen lager du ved å ha i 2 dl fløte, en god dusj med sukker(skal smake søtt) og saften fra en halv sitron. Rør så kraftig rundt med gaffel til dressingen tykner(sitronen gjør at det tykner) Når den er passe konsistens, tar du oppi oppskjært iceberg salat og vender rundt i dressingen. Jeg bruker hendene, da jeg synes det er lettest.

Siden mormor er her, og hun elsker alt som er søtt, så har jeg laget dansk riskrem til dessert:p Ris ala mande også blir det kirsebærsaus til:joyful: Er en helt herlig iskald dessert i varmen om sommeren:)


Hørtes helt nydelig ut! Så utrolig flink du er! :D Kommer gjerne på middag jeg!:rolleyes:
 
Paprikamarinert svinekjøtt med båtpoteter og stekt sopp og løk :)
 
Idag ble det gryte med spagetti og revet ost til toppen:joyful:
 
Idag ble det panert saltet sideflesk med persillesaus, poteter og dampet gulrot, pure og brokkoli:) Hjemmebakt krumkaker og multekrem til dessert:happy:
 
Hjemmelaget vårruller:joyful:
20210714_164756.jpg
 
Last edited:
Fredagstaco:joyful:
 
Back
Topp