Middagstråd

Laget bakt poteter og ovnsbakt paprika, cherrytomater og sjalottløk. Stekte skiver med krydret ytrefilet av svin og inn i ovnen. Laget hjemmelaget tzatziki og to salater kjapt. En med revet gulrot, ananas og fersken. Ungene er så glad i den. Og en med icebergsalat, cherrytomater, agurk og rødløk. Hadde kryddersmør til.
 
Blomkålsuppe med brokkoli i går og lasagne med bønnetomatsaus i dag(fra frysen) har lyst på alt mulig mat og godis for tiden men sulten er heldigvis i sjakk når jeg spiser skive med hummus og avokado.
 
Hadde idag wok med brokkoli, gul og rød paprika, mini mais, vannkastanjer, yum yum kyllingnudler og strimler av marinert indrefilet av svin:) Marinade lager vi med ketchup, nøytral olje, fersk revet ingefær, revet hvitløk, litt brunt sukker, saften av litt sitron og soyasaus:)
 
Idag var det hjemmelaget pizza ned rømmedressing og ruccola til:happy:
 
Igår var det grillmat! Endelig og idag blir det rester ❤
 
Idag var det lasagne, salat og hvitløksbaguetter:)
 
Igår var det pannekaker.

Idag blir det stekt kyllingfilet med hvitløksskiver på toppen. Etter bråstekt i panna så er det inn i ovn med de. Av stekesjyen og hvitløken heller jeg i fløte og tar i salt, pepper og krydder. Blir knall fløtesaus:happy: Serveres med to forskjellige salater og ris til:) Namme-namme
 
Idag blir det hjemmelaget pølsegryte med fløtesaus og pasta til. Skjærer pølser i skriver og steker i panna. Tilsetter så mais fra boks, salt pepper og krydder. Lar det steke litt. Tilsetter tilslutt da nesten en halv liter fløte. 5 min før servering har jeg oppi brokkoli bukketer jeg har skjært opp.. da er de fortsatt litt crispy til servering. En sikker vinner hos barna.
 
Idag blir det fredagstaco og hjemmelaget guacomole:) Enkelt og greit:joyful: Og litt godt å friskt når det ellers er så varmt I været:happy:
 
Imorgen blir det hjemmelaget pizza med hjemmelaget kålsalat, ruccola og rømmedressing:)
 
Fredsgspizza ble flyttet til i dag! Så hjemmelaget pizza står på menyen i kveld :happy:
 
Back
Topp