Middag

Dagens middag ImageUploadedByBV Forum1396881977.940189.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Hjemmelaga blomkålsuppe

Kyllingburgere! :)

..hvis jeg får til å lage middag da, med en baby som skal bæres av mamma hele tiden i dag..

Pasta carbonara

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Svinefilé med fetaostkrem.
Spinat, løk og søtpotet ved siden av.

Grilla pølser på verandaen igår, og idag prøver jeg å lage Shepard's Pie som jeg så på Hellstrøm rydder opp hjemme for litt siden:)

Vårsalat: spekeskinke, jordbær, asparges, mozerella, cherrytomater, salat og pinnekjerner.

Vårsalat: spekeskinke, jordbær, asparges, mozerella, cherrytomater, salat og pinnekjerner.
Å nam, det skal jeg prøve en dag! Mannen min mener at salat ikke er middag; det er knapt nok tilbehør.. Så den middagen får jeg nok helt for meg selv. Det gjør jeg med dagens her også! Grønnsakssuppe ♡ Gutta skal ha koteletter og potet - enkelt og greit :)

Glemte å kjøpe asparges, men blir vel bra alikevell. Har reddiker da, haha.

Vi har ofte salat og supper til middag. Mannen er riktig nok på reise i dag da.

Blir pannekaker idag. Men tror vi skal ha noe med spekeskinke snart vi også, for det er så utrolig godt!

Pizza etter ønske fra storesøster :)

Synes vi må ta fram denne igjen:)
Vi har blitt flinke til å planlegge middag flere dager fremover endelig. Igår hadde vi kyllingsuppa som det er oppskrift på på kartongen til Tine matfløte. Idag hadde vi grove pannekaker, imorgen skal vi ha kjøttboller, lørdag er det middag hos svigers og søndag er det laks:)

I går fiskeboller med poteter og gulrøtter.
I dag rester av lasagne, litt ost og kjeks da sambo kom hjem.
I morgen hjemmelaga pizza.
Lørdag take away, sushi kanskje..

Sent from my iPad using BV Forum

I dag fikk vi fersk torsk hos mine foreldre, supergodt :)

I morgen blir det hvit pizza med røkelaks, gleder meg!

Å, hurra for å finne fram denne igjen! Har sett gjennom middagsplanene for de siste månedene, og vi spiser det samme HELE tida! Trenger litt inspirasjon. I går hadde jeg glemt å ta opp middag, så da ble det pannekaker på gutta, og jeg lagde meg kyllingwrap av rester fra dagen før. I dag skal vi ha svineschnitzler, i morra skal vi grille ytrefilèt og kalkunskiver, og på søndag skal gutta ha kebab og jeg ha torsk som jeg håper å finne en sunn og god oppskrift på :)

Å, hurra for å finne fram denne igjen! Har sett gjennom middagsplanene for de siste månedene, og vi spiser det samme HELE tida! Trenger litt inspirasjon. I går hadde jeg glemt å ta opp middag, så da ble det pannekaker på gutta, og jeg lagde meg kyllingwrap av rester fra dagen før. I dag skal vi ha svineschnitzler, i morra skal vi grille ytrefilèt og kalkunskiver, og på søndag skal gutta ha kebab og jeg ha torsk som jeg håper å finne en sunn og god oppskrift på :)
Haha, da har du jo faktisk planlagt litt:)

Haha, da har du jo faktisk planlagt litt :)
Jada, middagsplanen er klar resten av mnd, men vi må finne noen nye middager :) Men det er ikke så lett her i huset, for jeg spiser ikke svin og okse, mannen hater all fisk som ikke er rødspette, han liker ikke grønnsaker og pasta, og guttungen er generelt kresen (Hm, I wonder why..) Bah!

Når vi har torsk (torske loin) pleier jeg å lage en rotstappe (potet, sellerirot, persillerot, kålrot, gulrot mix det du har/liker) baker torsken i ovnen med krydder, sitronsaft/hvitvin, sprøsteker serranoskinke/spekeskinke, sauterer grønnsaker (sukkererter, squash, minigulrøtter, portobellosopp, asparges osv) og har rødvinsaus til, enten hjemmelaga eller Jacobs sin kjøpt på meny)
Beste torsken ever, til og med mannen slurper det i seg og vil ha mer ;)
Men blir kanskje litt mye jobb vist du skal lage til bare deg selv da....

I går laga jeg 2 hjemmelaga pizza, en indisk og en kjøttpizza nam nam, skal ha rester i dag siden jeg skal lage klar litt av maten til i morga

I morga kveld blir det mozzarella/tomat/basilikum salat, hjemmelaga potetsalat, sommersalat med asparges, spekeskinke, melon, mango, avokado, halloomii ost osv nybakt oste og urtebrød, hjemmelaga salsa/guaccamole/vinagretter/aioli Helstekt indrefilet av okse, indisk marinert kyllingfileter og indrefilet av svin

Så en Lemon meringue pie til dessert vist vi orker :P

Back
Topp