Ingen andre med dagbøker enda, men jeg trenger et sted å få luftet de tusen tankene i hodet.
I dag skal jeg være 6+0, og går nå og venter på TUL som vi skal ha på fredag.
Vi har prøvd i mange år, men for 3 år siden så ga vi opp.
Etter to EXU (første ble ikke oppdaget og det holdt på å gå skikkelig galt og etter den andre måtte jeg fjerne en eggleder), så en SA noen år etterpå. Så ble vi godkjent for IVF, men to forsøk var negative og siste ble avbrutt.
Så vi kom frem til at det rett og slett ikke ville være så ille om det kun ble oss to. To er også en familie.
Men for to uker siden så undret jeg meg over at jeg var så innmari trøtt.
Så 7 år (!!) etter forrige graviditet så var jeg visst gravid igjen.
Vi er sjokket, glade og nervøse.
Savner all den fantastiske oppfølgingen jeg fikk fra fastlegen og Riksen i Oslo, men vi har flyttet. Nå føler jeg at jeg må krangle meg til blodprøver og til ultralyd. Fikk høre av legen at "du må jo bare tenke positivt", og sånt irriterer meg noe grusomt.
Men vi krysser fingrene for et mirakel denne gangen. Alt vi kan gjøre nå er å vente.
I dag skal jeg være 6+0, og går nå og venter på TUL som vi skal ha på fredag.
Vi har prøvd i mange år, men for 3 år siden så ga vi opp.
Etter to EXU (første ble ikke oppdaget og det holdt på å gå skikkelig galt og etter den andre måtte jeg fjerne en eggleder), så en SA noen år etterpå. Så ble vi godkjent for IVF, men to forsøk var negative og siste ble avbrutt.
Så vi kom frem til at det rett og slett ikke ville være så ille om det kun ble oss to. To er også en familie.
Men for to uker siden så undret jeg meg over at jeg var så innmari trøtt.
Så 7 år (!!) etter forrige graviditet så var jeg visst gravid igjen.
Vi er sjokket, glade og nervøse.
Savner all den fantastiske oppfølgingen jeg fikk fra fastlegen og Riksen i Oslo, men vi har flyttet. Nå føler jeg at jeg må krangle meg til blodprøver og til ultralyd. Fikk høre av legen at "du må jo bare tenke positivt", og sånt irriterer meg noe grusomt.
Men vi krysser fingrene for et mirakel denne gangen. Alt vi kan gjøre nå er å vente.