Funker det med reddiker i denne, og kan den stå ute?.. [emoji85]
Sitronmelisse, chilli, paprika, gressløk:
Gressløken er i den terracotta-krukka. Burde jeg ha plast over? [emoji85]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det aldri er for seint å så i minidrivhus [emoji14]
Spesielt urter anbefales jo å så hver 2-3 uke om man hele tiden vil ha tilgang på det [emoji14]
Kjør pågleder meg til å se hvordan det går
![]()
Se her ja![]()
Funker det med reddiker i denne, og kan den stå ute?.. [emoji85]
Sitronmelisse, chilli, paprika, gressløk:![]()
![]()
Gressløken er i den terracotta-krukka. Burde jeg ha plast over? [emoji85]
![]()
Chili og markjordbær
![]()
Tomaten, så sådde jeg litt basilikum rundt, leste at de trivdes godt sammen
Sådde to potter i tillegg med tomat, de var så fine spirer så klarte ikke kaste de [emoji14]
![]()
Sådde litt mer markjordbær, sto at de trivdes best i minidrivhus i 90 dager, så fikk jeg jo igjen det plastskålene fra chilienså da kan de stå der å spire [emoji14]
Sådde også noen nye persille og dill![]()
Har de i minidrivhus, så skal de i en en lav krukke etterpå, den flettekurven du ser nederst på hylla. Sådde jo i den, men sto de burde stå i drivhus i 90 dager... så får se hva som skjer [emoji14] har jo 3 mnd på meg til å se hvilke som blir best [emoji14]Tøft! Markjordbær hadde jo vært noe.. Har du det under tak? Jeg har mye veranda (inkludert en 50kvm takterrasse), men ingenting under tak..
Hvilke drivbenk da?Tenkte å kanskje gå for noe sånt jeg også. De drivbenkene er så lave- tungvint å holde på med. Kanskje? [emoji3]
JaDe lave kassene med glasslokk, du vet? De på plantasjen? Slike man kan stable oppå hverandre for å få riktig dybde.. [emoji28]
Jahar en sånn også, planta på mandag, og i går hadde allerede dillen titta frem [emoji14]
Men de er for lave til å ha tomat og agurk i, så tror den hylla passer best til slikt![]()
Ja, blir litt klønete, også vil jeg gjerne kunne ha tomatene og chilien fremme sånn at jeg slipper å gå helt ned i hagen å henteMen du kan vel stable så mange du vil oppå hverandre? Men da blir det litt klønete å holde på med.. Ingen reaksjon på det jeg planta på mandag enda.. Redd det blir for varmt i vinduskarmen... Og usikker på hvor mye jeg skal vanne. [emoji28] Litt usikker på hvor det er best å plassere drivbenken også, for det blir veeeldig varmt i solveggen på verandaen.. Men så er det jo planter som liker varme også da.. Må prøve meg fram! [emoji4]
Så gøy![]()
Weeeee!! Reddiken kommer!! [emoji122][emoji122][emoji1]
Så gøy
Veldig moro når det begynner å spire [emoji122]
Her skjer det ikke så mye. Venter bare på at de stooore agurkplantene mine skal blomstre [emoji14]