Medisinering i barnehagen

For et barn med kronisk sykdom og behov for tilpasset hjelp ville jeg absolutt gjort litt undersøkelser, hørt med andre.

Jeg vet om en styrer som sier hun får nesten alle de ungene det er noe ekstra med i sin by. Det gjør hun ikke, men de får mange. De har nesten dobbelt så mye i kommunale refusjoner for barn med spesielle behov enn en annen bhg som er dobbelt så stor. (jeg fører regnskapet, derfor vet jeg det) de har rett og slett fått et rykte i miljøet på at de er gode på barn med ekstra behov. Og det er de. Jeg sier ikke at de andre ikke er det, men de har etterhvert mye erfaring både med medisiner praktisk logistikk med barn som skal til fysio, de vet hva man kan få tilskudd til, de vet hva som kan gjøres. De har erfaring med det. Det er ingen av de andre 32 jeg fører regnskap for som får refundert fra helfo for transport til fysio. Hun hadde et år tre barn...

En bhg med erfaring på hvordan man snor seg i regelverket skader ikke når man har et barn med ekstra behov. De som er villige til å strekke seg litt lenger, og vet hvordan de kan gjøre det.

Det handler om noe helt annet enn å gi øyedråper for ørebetennelse
 
Takk for tips. Jeg har rett og slett ikke tenkt på at dette kan bli et problem!

Jeg får undersøke de barnehagene som er i nærmiljøet og kanskje ta en tlf til kommunen:-/
 
Back
Topp