Medisinering i barnehagen

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
I barnehagen vår har vi besluttet å "nekte" å gi antibiotika o.l. dersom det skal taes tre ganger om dagen: vi har rådført oss med lege, som mente at det å gi medisin på morgenen, etter barnehage og før legge tid var tilstrekkelig (hvis barnet skal ha 3 doser pr dag såklart). Vi opplever at foreldre gjerne vil at vi skal gi alle dosene, fordi barna er så vanskelig å få i det når de er hjemme.... Vi mener derimot at dette er hjemmets oppgave (såfremt det er mulig såklart... MÅ barnet ha medisin iløpet av barnehagenhverdagen så får de det altså).

Jeg lurer på - hvordan er rutinene i DIN barnehage?
Hva tenker du som forelder om dette?
 
Tre ganger om dagen bør bhg gi den på midten fordi nr to klokken fem og nr tre klokken åtte er for tett når nr en er klokken sju.

I vår bhg gir de heldigvis selvsagt den medisin ungene skal ha i løpet av dagen
 
Tre ganger om dagen bør bhg gi den på midten fordi nr to klokken fem og nr tre klokken åtte er for tett når nr en er klokken sju.

I vår bhg gir de heldigvis selvsagt den medisin ungene skal ha i løpet av dagen

Var lege som sa at det holdt å gi når barna kom hjem fra barnehagen. Men såklart, hvis barnet ikke blir før halv 5, så blir jo ting noe annet - og som jeg da skrev så gir vi naturligvis da ;)
Men greia er at foreldre gjerne ønsker vi gir ALLE TRE dosene, fordi det er så vanskelig å få til...
 
Vår bhg nekter å gi medisin.
Eller de gjorde ihvertfall det da min søn pluss mange andre barn på avdelingen fikk øyekatar, men da en unge kom med det samme noen uker etterpå kunne de plutselig gi.

Vært kjekt om de kunne gi en gang så slapp jeg å ta fri mitt på dagen for å gi medisin.
Han skulle ha 6 ganger da.
 
Om de skal ha bare tre, bør foreldrene gi to. Skal de ha fire er 1-2 avhengig av oppholdstid i bhg-tiden.
 
Om de skal ha bare tre, bør foreldrene gi to. Skal de ha fire er 1-2 avhengig av oppholdstid i bhg-tiden.

Litt avhengig av hvor lange dager barnet har i barnehagen også tenker jeg da ;)
 
Ja, som sagt avhengig en barnets oppholdstid i bhg.

Mine er normalt sett levert før åtte og hentet etter fire, utenom nå som jeg har perm da. Og det er jo ikke unormalt.
 
Både der jeg jobber og der frøkna går gir vi/de medisin.

Men jeg hadde nekta å gi alle tre fordi det hadde vært enklest for foreldrene ;-)
Noe får de gjøre selv og ;-)

For noen år siden var det mange som ville at vi skulle pusse tennene på ungene om morran og :-o
 
I vår barnehage gir de medisin om det er behov for det:)
 
Eg fick samma beskjed fra legen att de Håller att eg gir gutten før han går i bhg.
Med en gang han kommer hjem og nær han legger seg.
Derfør har eg aldrig fråga i bhg om de kan ge .
 
De gir antibiotika kun hvis den inntas frivillig av barnet.
 
Jeg ser på det som en selvfølge at barnehagen gir barnet medisiner de har behov for, synes også det er rart at en lege kan uttale seg på vegne av alle barn og all antibiotika.
Finnes barn som må gå på antibiotika i flere måneder, opp til ett år. Og gi medisiner er ingen fraværsgrunn.
Her brukte mitt barn medisiner nesten hele året pga kronisk sykdom, hadde blitt tøft om barnehagen nektet å gi det han hadde behov for. Og jeg undrer meg litt på om det er lov? For det betyr jo at barnehagen stenger ute en del syke barn.

Men klart barnehagen skal ikke stå for mer medisinering enn det som er behov i den tiden barnehagen er åpen, men jeg hadde blitt ganske sint om barnehagen mente det burde å holde å få medisinering når barnet var hjemme mens legen mener noe annet ;)
 
Vår barnehage har sluttet å gi medisiner rett og slett fordi vi ikke er komfortable med det. Det er ikke vår jobb å holde barnet fast med makt for å dryppe dråper i øynene deres (sånn eksempelvis). Dette bør gjøres av foreldrene som barnet er 100% trygg på.
Om barnet gjør det frivillig tror jeg det er ok.

Jeg syns det er helt greit både som ansatt og forelder.
 
Jeg mener at det er foreldre sin jobb jeg da :p
Hva slags tannkrem bruker de da??? :p
Jeg pusser på mine før jeg leverer dem til å spise frokost, men om en bhg synes det er greit å gjøre, why not?
 
Både der jeg jobber og der frøkna går gir vi/de medisin.

Men jeg hadde nekta å gi alle tre fordi det hadde vært enklest for foreldrene ;-)
Noe får de gjøre selv og ;-)

For noen år siden var det mange som ville at vi skulle pusse tennene på ungene om morran og :-o

Haha! Kanskje til slutt må vi komme på døra deres om morgenen, kle på barna, pusse tenner og kjøre dem selv i barnehagen. Kanskje levere barna hjemme etter foreldrenes arbeidstid også. :rolleyes:
 
Haha! Kanskje til slutt må vi komme på døra deres om morgenen, kle på barna, pusse tenner og kjøre dem selv i barnehagen. Kanskje levere barna hjemme etter foreldrenes arbeidstid også. :rolleyes:
Eller kanskje dere skal slutte å vaske dem etter måltider, du finner sikkert en lege som sier det er ok å vaske dem når de kommer hjem? Det et jo ikke deres jobb å vaske unger. Eller ta på plaster på skrubbsår. Om det ikke drypper blod inne da, da er det vel en fordel å forbinde. Eller ringe foreldrene, det et tross alt deres jobb.

(poenget mitt her er at jeg synes du latterliggjør foreldre som synes bhg kan strekke seg litt lenger for å dekke et behov. Latterliggjøring er ikke ok, så demonstrert ved å trekke det motsatt vei. )
 
Back
Topp