Matkostnader pr mnd

Vi bruker alt for mye... er periodevis flink til å skrive middagsliste og handle en gang i uka. Gutten i huset må ha laktosefri produkter og det koster litt mer, får skylde på det :-p

18de12c58ccd3947e77eb0f0d4ecfb2b

Kjøp dere vakuumpakker og ta en dag med fiskestanga ;)
I dag blir det stekt torskefilet fra fryseren. Gubben og en kompis var ute for et par uker siden og det resulterte i 15 kg skinn- og beinfri torskefilet :-D En helsikes jobb å filetere å plukke bein, men veldig lettvint å ta opp en pakke fra fryseren nå ;-)

akkurat nå venter vi jo første så med barn vet jeg ikke, til nå har vi budsjett på 4000kr, men tror ikke vi bruker så mye. da får vi med hundematen og alt forbruksvarer eller hva jeg skal si også :p

Nå er jeg i permisjon, så jeg spiser ikke lunsj på jobb. Nå bruker vi i underkant av 8000 kr per måned på mat og husholdningsartikler. Vi er en familie på fem (nyfødt, 5 år og 6 år), men far ukependler for tiden, så det er stort sett bare jeg, 5 åringen og 6 åringen vi handler til.

Når jeg er i jobb bruker jeg 5-600 kr per måned på lunsj i kantina, men muligens noe mindre ellers.

Vi jobber med å minimere her i hus må, så nede på 3500-4000 :) to voksene og ett barn

Vi er to voksne, bruker ca 7000. Da er all handel i matvarebutikk + take away inkludert. Vi sparer ikke på mat egentlig, og kan fint bruke mye penger på middag :)

Vi skal prøve å komme ned på 6000 i mnd nå, så får vi se hvordan det går. Er ikke noe flinke til å planlegge, så vet at vi har en del å gå på der.

Setter unna 7000kr på matkontoen hver mnd, men bruker alltid litt mer, så ca 8000kr i mnd. Er 2 voksne og 2 barn.
Ikke bleier. Handler mest på Rema og Kiwi og har alltid litt mat i frysa og skapene. Handler der de har gode tilbud (feks ost, vaskemidler, 10kr tilbud ol). Handler også litt i Sverige noen ganger i året.

Det er førstes denne mnd jeg har regnet ut hvor mye vi bruker. Vi er 2 stk og kjøper det vi vil og har lyst på. Mye er faktisk unødvendig også, sånn som potetgull, sjokolade og brus. Take away og restaurantmat er ikke regnet med fordi det er veldig opp ned hvor mye vi benytter oss av det.

På én mnd har vi brukt 4400 kr på matbutikker. Det har jo vært påske i løpet av perioden jeg regnet ut, og vi kjøpte en del dyr mat som vi ellers ikke ville kjøpt :) Jeg trodde egentlig at vi brukte mer penger enn dette.

Jeg skal fortsette å regne ut i noen mnd til, for å se om det om det blir mer eller mindre. Greit med en liten oversikt.

Back
Topp