Matkostnader pr mnd

3500kr kanskje. Vi er to stk :) blir vel litt mere når mini kommer :)

Handler for mellom 800 og 1500 i uka på matbutikken. 2 voksne og 2 barn, ett av de bruker bleie og spiser "ferdigmat" på glass og fruktbeger ol.

Sjelden vi er oppe i 1500, da er vi tom for mye vaskemidler ol og kjøper litt finere middag hvis det er noe spesielt.

Vi er 2 voksne og 2 barn + 1 pusekatt, Jeg er ganske sikker på at vi bruker mot 8 000 i måneden. Er så dyrt å handle matvarer fortiden, men må innrømme at jeg ikke er den flinkeste til å handle "smart" heller da. Prøver få med noen tilbud når jeg kan. :-)

Vet ikke, har ikke helt kontrollen. Handler ofte annenhver dag for rundt 2-400 kr. Mye frukt og grønt. Men bor i Sverige. Så mye billigere. Tipper vi ligger på rundt 4-6000 kr

Bruker 700-1000 kr uka, hvis det ikke er noe spesielt. Handler engang i uka, baker brød, helga kosen og knekkebrød. Handler grønnsaker som er lett å bruke til mange ting som gulrot, kålrot, brokkoli. Føller med på tilbud og sammenligner priser i butikken en boks med 600g smør og en boks med 300 g koster gjerne det samme! Handler mye i frysedisken istede for "ferskvaredisken" mange små tiltak som gjør handelen mer økonomisk å jeg hater og kaste mat!

7000

Om vi handler en dag i uka så bruker vi rundt 4000kr i måneden. Da handler vi det vi vil ha og ikke billig produkter :)

Aner ikke....

Handler stort sett billige varer og er enkle i matveien, men blir fort penger likevel synes jeg :P

Du vet at eggene og kyllingen er fra prior, at det blir firstprice fordi de har ulik str eller er for smått eller lignende..

Er de eggene fra prior bra mener du?
Frittgående høns har det ofte nesten verre enn burhøns igjen.
Jeg kjøper økologiske egg fra en gård, der hønene virkerlig har det bra.
Jeg betaler 136 kroner for 40 egg..
At man ikke kjøper firstprice, betyr ikke at man kjøper egg fra prior.
Handler ingenting fra prior , ikke før de krever bedre levevilkår for hønene/kyllingene. De boikotter jeg fullstendig! Så for meg spiller det ingen rolle om det er de samme eggene..

Fant ut at vi har brukt rundt 5000-6000 i mnd. Men i mars har vi brukt 8300!!!:o fikk sjokk!

Rundt 6000, og jeg synes det er alt for mye. 2 voksne og en baby på 9 mnd. Sambo er alt for glad i å kose seg med mat, og skal ha masse kjøtt og lite eller ikke noe grønt. Han ser heller ikke på pris før han betaler, jeg får fnatt når han skal være med å handle.
Jeg handler, men han lager maten, og når han ikke gidder å planlegge mer enn 2 minutter fram i tid blir det mye kjøring til butikken fordi vi alltid mangler noe.

Vi handler en gang i uken som oftest, ligger mellom 1500-2000kr per uke.
2 voksne og 1 barn

Rundt 6-7 lapper ca? Vi er 2 voksne å to barn som får mye av maten i bhg. Vaskemidler å sånn kjøper jeg mest mulig billig å helst i store kvantum på Europris. Spiser mye ris da han er asiater så der sparer vi litt. MEN jeg røyker å han snuser nikontinfritt, så det trekker jo opp en del:p

Back
Topp