Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei jeg skjønner ikke det, du trenger ikke bli spydig for det. Nå er det vel sagt at en del av billigmerken prodserer på samme sted som de dyre så derfor skjønner ikke at det gjelder alt.
Det samme gjelder at fflere ganger har billigmerkene blitt kåret til best i test.
Men da har jeg fått svaret fra deg, så da vet jeg at du mener alle.
Jeg kjenner en som er pølsemaker og jobber på fabrikk. Han sier at når de produserer f.eks koteletter av svin så er det akkura samme produktet som kuttes opp hvor den ene merkes med Firsprice og blir fryst ned og den andre pakken blir merket med Spis/Gilde/e.l. og selges ut i ferskvare. Forskjellen på de er at Firstprice koster 36kr/kg og den andre 76kr/kg.Nei jeg skjønner ikke det, du trenger ikke bli spydig for det. Nå er det vel sagt at en del av billigmerken prodserer på samme sted som de dyre så derfor skjønner ikke at det gjelder alt.
Det samme gjelder at fflere ganger har billigmerkene blitt kåret til best i test.
Men da har jeg fått svaret fra deg, så da vet jeg at du mener alle.
Jeg kjenner en som er pølsemaker og jobber på fabrikk. Han sier at når de produserer f.eks koteletter av svin så er det akkura samme produktet som kuttes opp hvor den ene merkes med Firsprice og blir fryst ned og den andre pakken blir merket med Spis/Gilde/e.l. og selges ut i ferskvare. Forskjellen på de er at Firstprice koster 36kr/kg og den andre 76kr/kg.
Dette gjelder såklart ikke alle billigprodukter da, men mye er same shit different wrapping.![]()
![]()
Det sa jeg ingenting om heller, bare at mange av billigproduktene (type firsprice, Coop o.l.) kommer fra samme fabrikk og kan være av samme dyr som Gilde, Spis, Grillstad osv.Gilde har da ikke bra dyreveldferd på sine dyr![]()
Gilde har da ikke bra dyreveldferd på sine dyr![]()
For d første så eier ikke Gilde levende dyr, de eier bøndene. D er altså bøndene som er ansvarlig for dyrevelferden. Av erfaring så har ihvertfall storfe d veldig fint i norske fjøs. De får gå ut hele sommeren, de har fint innemiljø, d er ikke lov å forstyrre de utenfor fastsatte tider osv.
Bøndene selger så dyr til Gilde som slakter de og parterer og foredler kjøttet og selger videre.
Wow så flinke dere er5000kr mnd. Vi er 2 voksne og 3 barn.![]()
Ja, har satt opp skikkelig månedsopplegg og etter spiris tipsa om wunderlist har vi fått skikkelig teken på budsjettet.Wow så flinke dere er![]()
Hva er wunderlist?Ja, har satt opp skikkelig månedsopplegg og etter spiris tipsa om wunderlist har vi fått skikkelig teken på budsjettet.![]()