mat

Jeg er førstegangs og har ikke like mye is i magen som mange av dere, så her pakkes d mat og energi til den store gullmedaljen. Energien man forbruker under fødsel tilsvarer 2 maratonløp, og i følge jordmor skjer d faktisk at d utføres keisersnitt fordi mor ikke har spist nok. Så satser på at jeg får i meg noe av matlageret jeg tar med meg ;)

Har ikke pakket eller spist noe under fødsel de andre to gangene (bagen har vel ligget i bilen under fødsel også). Hadde ikke behov for noe mat heller, men gikk forholdsvis fort. Mat får man på sykehuset, det samme med drikke. Men tar det flere timer/dager skjønner jeg godt at man har behov for litt ekstra energi :)

Har ikke hatt noe behov for mat tidligere så jeg kommer ikke til å legge så mye tankearbeid i det denne gangen. En pakke kjeks kanskje, bare for å ha noe. Men ellers er vel kiosken åpen dersom det skulle ta veldig lang tid.

Skal ha med meg godteri og sjokolade!!! Ikke til fødselen men etterpå! Jeg blir jo frisk når ungen er født! Hihi

Nei, jeg lå på barsel hotellet på A-hus og det stod i brosjyren at det ikke var lov å ha mat på rommet..
What? Hvordan skal man få i seg mellommåltider da?

Nei, jeg lå på barsel hotellet på A-hus og det stod i brosjyren at det ikke var lov å ha mat på rommet..

Det hadde jeg aldri brydd meg om.. Man har vel ikke lov å ha med seg alkohol på vanlige hotellrom heller f eks.. Men bare kjøpe på hotellene.. Hvem bryr seg? :p

Jeg er førstegangs og har ikke like mye is i magen som mange av dere, så her pakkes d mat og energi til den store gullmedaljen. Energien man forbruker under fødsel tilsvarer 2 maratonløp, og i følge jordmor skjer d faktisk at d utføres keisersnitt fordi mor ikke har spist nok. Så satser på at jeg får i meg noe av matlageret jeg tar med meg ;)

Tror at grunnen til at mange av oss som har fått barn før ikke tenker alt for mye på store mengder mat, er fordi matlysten ikke akkurat er på topp med rier for de fleste.... Kroppen orker ofte ikke så mye under selve fødselen, og mange blir også uvel/kvalm av smertene. Men etter fødselen er det jo vanlig å være veldig sulten. Da har man jo også god tid til å skaffe seg noe :)

Leste en gang at fordøyelsen stopper litt opp under en fødsel, og at man derfor gjerne kan bli kvalm av å spise. Jeg endte i narkose og KS sist, det er jo sjelden, men da var det veldig bra at jeg ikke hadde spist noe særlig, pga. intuberingen under narkosen.

Men ta med deg uansett, så spiser du det jo bare etterpå om du ikke orker underveis i fødselen :)

Tror at grunnen til at mange av oss som har fått barn før ikke tenker alt for mye på store mengder mat, er fordi matlysten ikke akkurat er på topp med rier for de fleste.... Kroppen orker ofte ikke så mye under selve fødselen, og mange blir også uvel/kvalm av smertene. Men etter fødselen er det jo vanlig å være veldig sulten. Da har man jo også god tid til å skaffe seg noe :)

Leste en gang at fordøyelsen stopper litt opp under en fødsel, og at man derfor gjerne kan bli kvalm av å spise. Jeg endte i narkose og KS sist, det er jo sjelden, men da var det veldig bra at jeg ikke hadde spist noe særlig, pga. intuberingen under narkosen.

Men ta med deg uansett, så spiser du det jo bare etterpå om du ikke orker underveis i fødselen :)
Ja du sier jo noe der! Men tror d er lurt å ha med noe i tillfelle iallefall. Aner ikke hvordan matlysten min kommer til å bli under rier, men vet at jeg blir vanskelig å ha med å gjøre om jeg går tom i andre situasjoner

Kan ikke gå timesvis uten mat? Jeg forventer minst 12 timer i fødsel, og det er litt lenge uten mat for min del...

Kan ikke gå timesvis uten mat? Jeg forventer minst 12 timer i fødsel, og det er litt lenge uten mat for min del...

Når jeg tenker meg om, så har jo begge mine fødsler vært om natta. Har jo vanligvis ikke behov for næring da.. Og så er det såpass intenst at mat er det siste jeg tenker på.

Kanskje andre som har født på dagtid har en annen erfaring?

Fødte første på ettermiddag kveld.. Hoppet over kveldsmaten ;) men tok den igjen senere når ungen var kommet ut

Vet ikke om vi skal ha med noe. Hadde med noe kjeks og sånt sist, men det ble spist etter fødsel.
Vi rakk å dra å spise burger før vi ble innlagt da vi fikk beskjed om at fødselen var i gang så vi var gode å mette :p
Men husk på å sjekke litt ang hva som kan gi vondt i magen til babyen.. husker at jeg drakk brus til burgeren og hadde en del sprøløk og rødløk på, samt at jeg drakk appelsinjuice rett etter fødsel.. det likte ikkd junior særlig godt tror vi, han var megasint og hadde skikkelig knip i magen :/

Bare et lite tips :)

Vet ikke om vi skal ha med noe. Hadde med noe kjeks og sånt sist, men det ble spist etter fødsel.
Vi rakk å dra å spise burger før vi ble innlagt da vi fikk beskjed om at fødselen var i gang så vi var gode å mette :p
Men husk på å sjekke litt ang hva som kan gi vondt i magen til babyen.. husker at jeg drakk brus til burgeren og hadde en del sprøløk og rødløk på, samt at jeg drakk appelsinjuice rett etter fødsel.. det likte ikkd junior særlig godt tror vi, han var megasint og hadde skikkelig knip i magen :/

Bare et lite tips :)

Har du sjekket det? Hvor finner man sånn info?

Ungen er en fin indikasjon på hva man kan spise ;) jeg har kunnet spise alt i begge mine tidligere ammeperioder ;)
Samme her. Ingen begrensninger på hva jeg kunne spise med de to første. Så her er det bare å prøve seg litt fram. Barn er like forskjellige her som de er med andre ting som søvn og denslags;)

Back
Topp