mat

Romi

Glad i forumet
hva har dere med dere av spiselig i fødebaggen? kjenner på murringer, og har panikk og må ut å handle nå!! men vet egentlig ikke hva jeg skal handle :)

Det lurer jeg også på! Har pakket nøtter, new energy og sjokoladetrekt marsipan fra påsken selv, og den eneste saften jeg ikke blir kvalm av :D Jordmor sa mange har med seg iskrem også, at det kan være lettere å få i seg når man er varm og sliten? - Mens andre foretrekker tørre kjeks? Er det fordi man kan bli kvalm? I så tilfelle skal jeg pakke litt av det jeg vet funket tross hyperemesis..

Denne gangen gidder jeg ikke å pakke noe som helst spiselig. Med første hadde jeg bagen full av diverse som ikke fristet. Med andre rakk jeg aldri å få trøkt i meg det jeg hadde. Og etter fødselen var det ikke det eg ville ha. Nå ser jeg for meg at dette går passe kjapt og at far finner veien til butikk: kiosk/ bensinstasjon eller hva som måtte være åpent når ungen er ute og jeg får lyst på noe helt annet enn det som ligger der i bagen:) kommer sikkert til å angre og være rasende forbannet over å ikke ha det ene eller det andre;)

Nå skal jo jeg føde hjemme da, men det jeg alltid har tilgjengelig i skapet her nå er ting jeg liker godt og som er enkelt å få i seg: yoghurt, nutrilettbar og cola :D har aldri klart å spise under fødsel før, så tviler på at det blir noe særlig nå heller, så jeg satser bare på å ha noe lettspist som jeg er glad i, alt hjelper :)

jeg hadde med, men rakk i spise og fikk heller ikke lov å ha det på rommet...
hadde med energi drikk, yoghurtnøtter og kjeks (mener jeg og huske). fikk tilbud om mat etter hun var kommet ut så du får også på sykehuset :)

Har ikke tenkt på mat i det hele tatt. Men har tenkt litt på søt drikke, spesielt til etter fødsel.

Jeg har ikke planer om å ha med noe spiselig... Regner med at jeg får noe å spise på der hvis det trengs, hvis ikke erdet vel en kiosk eller noe slikt i nærheten...forrige gang orket jeg ikke å spise noe under fødselen alikevel, bare vann...

No blir dette min tredje fødsel og har aldri hatt med eg noe før,så trur ikkje det blir no heller..Trur kkje eg tenkte på noe som helst spiselig under fødtsel ;-) vart tilbydd saft og kjeks fra klinikken,også er det kiosk der om det blir akutte behov

Hadde hjemmefødsel så jeg spiste rista brød med syltetøy og melk til frokost bare en og en halv time før hun var født. Drakk mer enn en liter vann under pressriene (siste 30min) Ble vanvittig tørst:p:eek:

Nøtteblanding, bixitkjeks med sjokotrekk, sånn reload vitamindrikke og mim(?) appelsindrikke (savner kjeft jeg). Spørsmålet er vel om jeg klarer å la det ligge i baggen til fødselen starter.... :-P

Hadde ikke med noe med de to første, så tar ikke med noe nå med nr 3 heller :) orket heller ikke tanken på å spise under fødslene, og ville bare ha vann å drikke. Var hinsides tørst med begge 2. Fikk tilbud om mat underveis på sykehuset, så mat får man om man vil :)

hadde ikke sjangs å spise noe forrige fødsel, men håper på en bedre denne gang :) så må har jeg vært å handla smågodt, kjeks, nøtteblanding, salt chips, cola og vitamindrikk :) komme vell til p bli stående urørt! men da har jeg iallefall muligheten :) var sikker på at noe var på gang igår, men den gang ei.. skal vell gå me slike maserier på overtid denne gang :p

Tar med noen eat natural-bars, litt nøtter og salte kjeks, tenker jeg. Ikke så glad i sukkerdrikke så satser på å drikke vann. Ellers får man vel tak i noe ikke så langt unna sykehuset eller på sykehuset på dagtid, så da får mannen løpe litt ærend.

Er det bare vårt sykehus (Riksen), som har stor Narvesen kiosk? Slik at man har snacks/drikke like ved? Nå tar jeg med litt nøtter, kjeks og diverse uansett, siden jeg skal ha KS, og blir litt handikappet og en del alene i dagene etter fødselen, siden sambo må ta seg av storebroren.

Jeg har pakket nøttemiks. Har født seint på kvelden begge ganger før, og de to brødskivene jeg har fått etterpå er jo nesten en vits. Er skrubbsulten etter fødsel, så det er ikke nok. Pluss at den nybakte pappan ikke før noe, så vi har delt ;-) Får se om jeg rasker med meg noe mer når vi drar.

Ritz-kjeks, nøttemix-pose, Questbars, vannflaske x 2 og Kuli.
Det er Kiwibutikk rett ved (på Ullevål), så om det er noe jeg absolutt craver før/etter fødsel, så får samboer løpe bort og kjøpe :)

Viktigst er nok salte kjeks, litt saft/Kuli og vann, tror jeg.

Er det bare vårt sykehus (Riksen), som har stor Narvesen kiosk? Slik at man har snacks/drikke like ved? Nå tar jeg med litt nøtter, kjeks og diverse uansett, siden jeg skal ha KS, og blir litt handikappet og en del alene i dagene etter fødselen, siden sambo må ta seg av storebroren.

Nei, jeg tenker også at det meste av døgnet får man jo tak i ting på narvesen (ahus for min del), det er veldig ålreit kantine på sykehuset med bra utvalg etc. - eneste er om natten da narvesen ikke er åpen (tror jeg da?) så personlig tenker jeg bare litt sånn nød-snacks hvis det ikke passer at mannen løper avsted akkurat der og da.

Back
Topp