MarsMasetråd

Jmf skriveriene om bagasjerom i går, så var jeg ute med målebånd og fant ut at ja, smax har virkelig er svært bagasjerom ;) jeg har ikke tenkt meg på campingtur før til pinse evt, men jeg er godt igang med å tenke på hvordan pakke bilen. Vurderer å tenke litt annerledes enn vi har gjort, og dessuten vil jo evt nye investeringer påvirke hva som passer

Vi kjøper da ikke hurtiglader til hjemme :p
Ikke hurtiglader, men ladeboks er jo relativt normalt å satse på å ha hjemme om man ikke bor i borettslag med lading eller he gateparkering

Ikke hurtiglader, men ladeboks er jo relativt normalt å satse på å ha hjemme om man ikke bor i borettslag med lading eller he gateparkering
Vi har en utendørs stikkontakt som er beregnet på lading av elbil. Tar lang tid å lade, men fungerer greit :happy:

Vi har en utendørs stikkontakt som er beregnet på lading av elbil. Tar lang tid å lade, men fungerer greit :happy:

Den er fakrisk satt opp sånn med overspenningsvern eller hva det er som er ment for lading på fast basis? Vanlig stikkontakt slik vi har (til julelys og høytrykkspyler og støvsuger) er kun ment til nødlading, ikke fast basis. For sikkerhet "må" man enten få en som er spesifikt sikret for lading eller en ladeboks. Dersom det blir elbil noen gang skal jeg ha ladeboks. Alle jeg kjenner med elbil har det. Det koster ikke sååååå mye mer enn en sånn dedikert/sikret kontakt, men gir høyere lsdefart. Elektriker må vi ha på besøk uansett, for vår utrkontakt er altså ikke sånn som er beregnet på elbil. Den vil jo virke, men det er ikke meningen å lade sånn på fast basis. Men ok for besøkende f eks.

Den er fakrisk satt opp sånn med overspenningsvern eller hva det er som er ment for lading på fast basis? Vanlig stikkontakt slik vi har (til julelys og høytrykkspyler og støvsuger) er kun ment til nødlading, ikke fast basis. For sikkerhet "må" man enten få en som er spesifikt sikret for lading eller en ladeboks. Dersom det blir elbil noen gang skal jeg ha ladeboks. Alle jeg kjenner med elbil har det. Det koster ikke sååååå mye mer enn en sånn dedikert/sikret kontakt, men gir høyere lsdefart. Elektriker må vi ha på besøk uansett, for vår utrkontakt er altså ikke sånn som er beregnet på elbil. Den vil jo virke, men det er ikke meningen å lade sånn på fast basis. Men ok for besøkende f eks.
Vi hadde elbil allerede før vi kjøpte og oppgraderte alt av rør og elektrisk her i huset, så ja, den er beregnet til det (egen kurs, overstrømsvern eller hva det heter. Kan ikke huske helt i farten) :)
I tillegg lader han mye på jobben slik at vi ikke ser vits i å sette opp enda en stygg boks, nok med varmepumpen på den siden :p

Er det galt å be folk om å IKKE kjøpe bråkeleker til datteren vår? De fleste har en tendens til å gi meg en migrene og jeg kan ikke for all del forstå hvorfor det er populære gaver. -,-
Fordi en vil gi gaver ungene liker, og de aller fleste ungene er slik at jo mer bråk, jo bedre :p

Er det galt å be folk om å IKKE kjøpe bråkeleker til datteren vår? De fleste har en tendens til å gi meg en migrene og jeg kan ikke for all del forstå hvorfor det er populære gaver. -,-
Familien min synes det er gøy å irritere meg med sånne leker:rolleyes: Hater bråk.

Fordi en vil gi koe som faller i smak for barna

Vi hadde elbil allerede før vi kjøpte og oppgraderte alt av rør og elektrisk her i huset, så ja, den er beregnet til det (egen kurs, overstrømsvern eller hva det heter. Kan ikke huske helt i farten) :)
I tillegg lader han mye på jobben slik at vi ikke ser vits i å sette opp enda en stygg boks, nok med varmepumpen på den siden :p
Da har dere alt på stell med den, ja

Det har ikke vi, så ned elbil må vi ha elektriker og da blir det boks

Varmepumpen er under en veranda på baksiden (dumt, ja. Veldig. Man kommer jo ikke til den!) og dumt plassert på innsiden også.

Vi har ikke gjort noe utbedringer på huset fra vi overtok det. Det merkes nok

Sliten mamma her.
Denne skritt - konkurransen på jobb fikk meg til å gå en lang tur i kveld, først langs veien, deretter i skogen. I retrospekt hadde det vært lurere å gå motsatt vei, for der var rimelig mørkt i skogen egentlig. Men det gikk bra. Jeg er godt over de 10 000 for i dag og har trolig tatt inn etterslepet jeg hadde fra forrige uke også,innen jeg kommer meg i seng.

Men sliten er jeg.

En lei gutt som ikke vil i bhg de sisste dagene:(
Han vil vær hjemme med mamma og kose seg.
Spesialpedagog ringde idag og lurte på om det var noe hun kunne gjør før at underlette levering og hvordan vi kunne gjør det lettare får gutten

Vi får begge igjen på skatten, skal inn og se nærmere når jeg kommer hjem fra fysio og se om det er noen endringer som må gjøres.
Vi har ikke fått den enda, men spent.
Tror har går i 0, men mannen får en liten smell

Back
Topp