Gratulerer med overstått bursdag. Det er nesten rart, de er jo samme årskull min og din yngste, men mi har egentlig nettopp blitt 6. Hun blir 7 i løpet av året da, men det føles lenge til.
Det skjer vel ikke så mye spennende, om man ser bort fra at, hey, verden er jo blitt absurd, rentene skal opp, strømprisen er (i andre deler av landet enn der jeg bor) syk. bensinprisene er hinsides og skal bli enda høyere, Kornmangel gir høye matpriser (*) og mye av det skyldes en gal russer...
(*) Men vi kan åpenbart leve lenge på hjemmebakte hveteboller eller noe sånt. "Kjøp mel" sa mannen da jeg dro på handletur sist, han hadde tatt den siste pakken. Greit. Jeg var på en butikk hvor de ikke har sånn 4 pk med mel som vi pleier kjøpe, men jeg vurderte om jeg skulle kjøpt med et par single 2 kg pakker da, for jeg så at påskekrimmen var på den. Den som pleier være på Tine-melka. Men, jeg skal jo innom kiwi også, tenkte jeg, de har nok 4 pk. Åpenbart kom den lille stamma i bakhodet påat "men sist du var der, var de utsolgt for mel" for jeg TOK MED 2 pakker. Så satte jeg varne i bilen og gkk på europris forå handle godteri, og traff kusina mi og ble stående lenge og vel og skravle, og så dri jeg på kiwi og handlet det jeg ikke fant på bunnpris, inkl altså en 4 pk med hvetemel. Vel hjemme med altså 12 kg hvetemel.... finner jeg at vi HAR faktisk 2 pakker hvetemel igjen, han hadde ikke tatt den SISTE... Så, ja, 8 pakker, 16 kg hvetemel. Og det ar ikke MENINGEN å hamstre.... vi pleier kjøpe en sånn med fire pakker mel, og vi kjøper ti kg sukker i slengen, og setter i boden. Det har jo lang holdbarhet og det brukes. OG jada, vi bruker nok dette melet også, men vi trenger ikke kjøpe mel på en stund...