MarsMasetråd

Ja, leie hus eller hotell i Norge er dyrt

For oss er det ca umulig å komme under 10 dager hos svigers. Jeg jobber med å få det ned mot ei uke. Men to helger er egentlig vanskelig å unngå. Det er for mange ting som skal skje svigers er jo skilt og vi skal ha nok dager med alle til å rekke å gjøre både besteforeldre og ungene fornøyde og rekke "tradisjonene".

Og når vi bor der så betaler vi jo ikke for oppholdet. Vi bidrar mye med matinnkjøp hos svigermor, men det er jo rimelig ferie uansett.

Men, kommer vi oss avgårde sånn at det er en god slump igjen av ferien etterpå. Så er det helt mulig å få til noe mer. Dog faller ikke månedskiftet slik i år at jeg tror det på noe som helst vis er overkommelig, så vi får se hva vi får ut av sommeren
Oh yes både hotell og hytter er dyrt i Norge dessverre ,ci er sær på feriene våres så mer enn 5 dager hos familie skjer ikke. Det holder mer enn nok, men vi har jo hytte i nærheten av min familie og ferie på hytta er bedre. Samtidig ønsker ci tid bare oss og tid med venner, så da må vi reise litt hit og dit

Oh yes både hotell og hytter er dyrt i Norge dessverre ,ci er sær på feriene våres så mer enn 5 dager hos familie skjer ikke. Det holder mer enn nok, men vi har jo hytte i nærheten av min familie og ferie på hytta er bedre. Samtidig ønsker ci tid bare oss og tid med venner, så da må vi reise litt hit og dit

Ferie på hytte, nær familie, det er jo kjempefint. Og litt hit og dit er ikke dumt det.

Vi deler jo de 8-10+ dagene mellom to hjem egentlig, og det inkluderer en dag vi drar i hunderfossen, somregel en dag vi tar med oss ungene på bytur, de får overnatte hos svigerfar, somregel en gang med båt over Mjøsa til hytta på andre siden, det er tid med de eldre søstrene til min mann og vår lille nevø, det er mange å rekke over stort sett fra samme base. Men. I blir ofte lenger enn jeg vil likevel. Men , teltingen hjelper. Uten tvil. Og ungene elsker begge delene av ferien. Svigerfar har jo et par unger på alder med våre eldste, så de ser frem til å treffe dem.

Til sommeren har eg lyst å ta tog til Oslo med ungene, booke oss inn på hotell to netter maks med mindre eg klare å finne ein grei pris. Bruke hotell.com iblant:)

Ferie på hytte, nær familie, det er jo kjempefint. Og litt hit og dit er ikke dumt det.

Vi deler jo de 8-10+ dagene mellom to hjem egentlig, og det inkluderer en dag vi drar i hunderfossen, somregel en dag vi tar med oss ungene på bytur, de får overnatte hos svigerfar, somregel en gang med båt over Mjøsa til hytta på andre siden, det er tid med de eldre søstrene til min mann og vår lille nevø, det er mange å rekke over stort sett fra samme base. Men. I blir ofte lenger enn jeg vil likevel. Men , teltingen hjelper. Uten tvil. Og ungene elsker begge delene av ferien. Svigerfar har jo et par unger på alder med våre eldste, så de ser frem til å treffe dem.
Ja mam er jo forskjellig, og det er jo fint:) min koser seg sammen med fettere og kusiner, men jeg ønsker å oppleve litt mer, får se hvordan det blir i år, han skal jobbe litt også og då skal jeg og min kjære pusse opp en del

Ja mam er jo forskjellig, og det er jo fint:) min koser seg sammen med fettere og kusiner, men jeg ønsker å oppleve litt mer, får se hvordan det blir i år, han skal jobbe litt også og då skal jeg og min kjære pusse opp en del
Jeg vet ikke helt hvordan det blir jeg heller.

Vi bør ha en større oppussing i sommer, bytte en god del vinduer. Alle mot vest sier mannen. Det er to barnerom pluss to store og to vanlige i stua

Mandag og ny uke. Fint vær fortsatt og det må utnyttes, ut og gå etter middag, og en runde rundt huset i pausen på jobb. 10k skritt hver dag er mye og tar tid, for en som har en rimelig inaktiv hverdag. Jeg smetter inn skritt er jeg klarer, for dette har jeg tenkt å gjennomføre på pur viljestyrke, men det blir nok ikke en livstil for meg, jeg er ikke en som trener, rett og slett. Men, ejg har jo godt av det, jeg vet det altså.
Det er bare innmari mye mer behagelig, når ungen er i seng, oppvasken satt i maskina, kroppen er sliten og hodet er trøtt, å slenge seg på sofaen med pc og spile litt eller mobil og surfe finne litt snacks og hvile litt. (Eller rett og slett sovne på sofaen, det tr på at minstemor våkner a 5,30 hver dag)

Jeg vet ikke helt hvordan det blir jeg heller.

Vi bør ha en større oppussing i sommer, bytte en god del vinduer. Alle mot vest sier mannen. Det er to barnerom pluss to store og to vanlige i stua
Koster litt det også ja

Fantastisk når man kan sette seg opp på kort varsel på sykehuset:) da ringde de idag og lurte på om jeg kan komme in imorgen isteden for slutten av månaden :)
Har 2 henvisninger på samme avdeling så hun visst ikke helt om de kunne ta begge 2 på en gang. Men godt at få kommer i gang og finne ut hva det er

Føler meg som en vanskelig mor nå, heldiogvis sa hn p åtelefonen a det går helt fint

Gutungen hr time til å stramme strengen på mandag.

Så leser jeg mailen fra lærer, som rett nok kom mandag ettermidag, i dag tidlig og ser at øving til grad prix er flyuttet til.... mandag (14-17 og han skulle til tannlegen 1440, fint tilrettelagt for at han er på skolen til 1415 og jeg skulle rekke å kjøre ham etter skoletid) Det tar en liten time, pluss kjøring, aka, nesten hele den øvingen borte.

Så jeg ringte og fikk den flyttet. Melder tilbake til mannen, da ble det 7. april i stedet. Han bare svarer. Og når er grand prix?

Sjekke kalenderen, joda, 7. april.

Enden på visa er at han strammer strengen mandag i påskeferien i stedet. Da slipper han skolefravær, jeg har tenkt å ha fri uansett, også får vi ber håpe at ikke behandlingen blir mye leger totalt sett av at vi går sånn 3 uker over tiden eller noe sånn da... Det er estimet 2-2,5 år. Det var 1 år i starten av februar i år, så håpet er å få den av før neste sommer.

ohh, er det tid fo den nå igjen allerede ja...

Men min er ikke klar...

"Din skattemelding for 2021 er ikke klar

I år får ikke alle skattemeldingen samtidig. Vi sender deg en e-post når din skattemelding er klar. Innen 4. april har alle mottatt skattemeldingen."

Ok, den ommer i løpet av de neste 3 ukene. Det går greit det. Det er muligens fortsatt slik at det lønner seg å behandle den fort, dersom man godkjenner den så utbetaler de også fortløpende? Ikke "begå stilletiende samtykke" slik jeg ofte har gjort etter at det ble lov, bre ikke gjøre noe endringer, men la det stå til frisen er ute....

Back
Topp