Egenberedskap var det ja. Ordet var helt borte. Vi var faktisk uten strøm her før jul i over 30 timer. Heldigvis var det før det ble så kaldt. Men unga var kjemperedde pga mørkt hus da. Og det var ikke enkelt å ordne seg om morgenen før jobb i et helt mørkt hus heller. Jeg må nok få med mannen og handle inn litt til helga ja. Da kommer han hjem.
Ei god hodelykt eller to (så har du hendene fri) anbefales.
Og alternativ varmekilde dersom stømmen blir borte Vi har vedfyring, så bare vi har ved kan vi holde varmen i hovedetasjen i alle fall.
Å ha litt sånn så man klarer seg, de er jo greit om ikke annet for å slippe å bekymre seg for det. Ikke kjøpe bare for å kjøpe ting du aldri trenger. Men, litt basis-langtifsholdbar mat av typen du spiser, er jo også greit å ha. Knekkebrød og havregryn ha vi en del av, for det GÅR så mye av det, hjemme hos oss. Så da liker jeg å ha en del.
Det eneste vi har som er kjøpt bare for å ha, og ikke trenge, det er jod-tablettene. Nå sier kommunen at de har til ungene, vi kan hente på skolen de går på om det skjer kveld eller helg, og siden dengang de ble kjlpt har jeg og mannen passert 40 og trenger derfor ikke ta, så sånnsett er våre tilovers. Men da sparer vi oss turen ti skolene (for vi må til de skolene ungene går på, og det er jo en på u skolen) da, om behovet inntreffer. Hvilket jeg satser på at det ikke gjør.