MarsMasetråd

Egenberedskap var det ja. Ordet var helt borte. Vi var faktisk uten strøm her før jul i over 30 timer. Heldigvis var det før det ble så kaldt. Men unga var kjemperedde pga mørkt hus da. Og det var ikke enkelt å ordne seg om morgenen før jobb i et helt mørkt hus heller. Jeg må nok få med mannen og handle inn litt til helga ja. Da kommer han hjem.

Ei god hodelykt eller to (så har du hendene fri) anbefales.
Og alternativ varmekilde dersom stømmen blir borte Vi har vedfyring, så bare vi har ved kan vi holde varmen i hovedetasjen i alle fall.

Å ha litt sånn så man klarer seg, de er jo greit om ikke annet for å slippe å bekymre seg for det. Ikke kjøpe bare for å kjøpe ting du aldri trenger. Men, litt basis-langtifsholdbar mat av typen du spiser, er jo også greit å ha. Knekkebrød og havregryn ha vi en del av, for det GÅR så mye av det, hjemme hos oss. Så da liker jeg å ha en del.

Det eneste vi har som er kjøpt bare for å ha, og ikke trenge, det er jod-tablettene. Nå sier kommunen at de har til ungene, vi kan hente på skolen de går på om det skjer kveld eller helg, og siden dengang de ble kjlpt har jeg og mannen passert 40 og trenger derfor ikke ta, så sånnsett er våre tilovers. Men da sparer vi oss turen ti skolene (for vi må til de skolene ungene går på, og det er jo en på u skolen) da, om behovet inntreffer. Hvilket jeg satser på at det ikke gjør.

Da har Lille U hatt sitt første migrene anfall :(
Barnemigrene er noe herk :(

Da har Lille U hatt sitt første migrene anfall :(
Barnemigrene er noe herk :(
Stakkars, god bedring

Har du erfaring med det fra de eldre?

Eldstemann her var ca 4 når det startet, men nå som han er tenåring har han ikke hatt sånne skikkelige heftige avfall på lenge. Han har en del hodepine. Men det er type en paracet og greit. Ikke type "når han har spydd og/eller sovet blir det bra" som det var når han var yngre. Mellomste på 11 har heller ikke vært skikkelig dårlig på lenge. (men henne er det jo så mye annet med at en mister litt kontroll. Selv om hun egenelig er ganske frisk)

Stakkars, god bedring

Har du erfaring med det fra de eldre?

Eldstemann her var ca 4 når det startet, men nå som han er tenåring har han ikke hatt sånne skikkelige heftige avfall på lenge. Han har en del hodepine. Men det er type en paracet og greit. Ikke type "når han har spydd og/eller sovet blir det bra" som det var når han var yngre. Mellomste på 11 har heller ikke vært skikkelig dårlig på lenge. (men henne er det jo så mye annet med at en mister litt kontroll. Selv om hun egenelig er ganske frisk)
Eldste fikk det på samme alder, men har ikke hatt anfall på flere år nå

Var i møte me skolen og teamet rundt gutten som skall begynne på skolen til høste:) så kommer eldste hjem og sier ohhh mamma du skall få høre noe kjekt.:) Avdelingsleder som var med på møtet du var på skryte sånn av deg. Hun sa masse fine ord om deg men jeg visste ju alreden at du er sånn:):p

Når mannen lager omelett til lunch. Omnomnom❤️

Herlig

Jeg har jevtn over bedre lunsj på hjemmekontor

Men hjemmekontoret er et visst slutt på. Jeg har i dag en matpakke med to skiver, brød bakt sent i går kveld, og i kjøleskapet valget mellom hamburgerrykk eller hvitost eller kombinasjonen. Det blir nok lunsj nå ja. Straks.

Da har eldste testa positivt. Skal bli godt å bli ferdig med dette her. Har dere sendt barna dere på skole/bhg dagen etter positiv test hvis de ikke har hatt feber eller dårlig allmenntilstand?

Da har eldste testa positivt. Skal bli godt å bli ferdig med dette her. Har dere sendt barna dere på skole/bhg dagen etter positiv test hvis de ikke har hatt feber eller dårlig allmenntilstand?

Ja, det gjorde vi

Positiv test tirsdag morgen, ble hjemme den dagen for å se an formen, og skole resten av uka, symptomfri og frisk.

Ok. Da blir det skole i morgen hvis han ikke blir verre.

Ja, retningslinjene tilsier jo at feberfrie unger med god almenntilstnd skal på skolen selv om de hr Korona, akkurat som man før i tiden sendte småforkjøla unger på skolen, så lenge de, nettopp, feberfri og grei nok form.

Nå var min dårlig men han ble hjemme altra etter han ble frisk ogsp . Reglene sier man kan sende, men jeg hadde ikke gjort det ,

Nå var min dårlig men han ble hjemme altra etter han ble frisk ogsp . Reglene sier man kan sende, men jeg hadde ikke gjort det ,
Her er det press fra sjefen om å komme seg på jobb føler jeg. Har korona selv og er ikke bra igjen. Det eneste hun bryr seg om er om vi har feber eller ikke.

Ja, eldste testet positivt fredagen før de fjernet disse siste reglene. Så vi har forberedt henne på at hun ble hjemme over helga. Da de fjernet kravet til å måtte være hjemme, så kunne vi ha sendt henne på mandag. Men hun var så forberedt på å være hjemme at vi lot henne gjøre det:p

Her er det press fra sjefen om å komme seg på jobb føler jeg. Har korona selv og er ikke bra igjen. Det eneste hun bryr seg om er om vi har feber eller ikke.
Her ble sjefen skikkelig dårlig da hun ble smittet, så vi har alle blitt møtt med stor forståelse ved sykdom:p

Her ble sjefen skikkelig dårlig da hun ble smittet, så vi har alle blitt møtt med stor forståelse ved sykdom:p
Ble sjefen min også, men lite forståelse likevel:rolleyes: Hun er veldig opptatt av symptomene mine og mener at når jeg ikke har feber, så kan jeg jobbe. Jeg er utslitt og har hodepine som ikke går over. Ikke med smertestillende heller. Men føler meg presset til å dra på jobb i morgen.

Back
Topp