Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gleder meg jeg. Bare håper jeg ikke har smitta unga med korona.Da var vinterferie over og jeg gruer meg til hverdagen begynner igjen. minste på 5 år har sovna. Mens de 2 andre ligger og leser. Tar litt tid at komme in i rutiner igjen.
Samme her, elsker ferier selv om jeg bare hadde en dag da denne gangenDa var vinterferie over og jeg gruer meg til hverdagen begynner igjen. minste på 5 år har sovna. Mens de 2 andre ligger og leser. Tar litt tid at komme in i rutiner igjen.
Gleder meg allreden til påskeferienSamme her, elsker ferier selv om jeg bare hadde en dag da denne gangenMen heldigvis snart pÅskeferi
Har ikke PMS men testa positivt den 24 februar og søren så dårlig jeg var. Og kroppen er ennå sliten. Må legge til at han eldste på 9 sier at jeg er mer trøtt og vil sove mer etter jeg har hatt korona . Så mine barn kjenner nok oxå det.Korona og pms var en slitsom kombinasjon![]()
Her blir det hyttepåsje og feiring av min søster hjemme hos hunGleder meg allreden til påskeferienminste har bursdag i påskeferien så meg og han glede oss extre mye. Hoppes bara på fint vær. Kanskje vi kan feire han ute
![]()
Så koselig med hytteHer blir det hyttepåsje og feiring av min søster hjemme hos hun
Er ikke bare bare det viruset. Det slår ut ulikt, det er det ingen tvil om. Jeg er veldig sliten. Og stressa. Føler meg pressa til å være klar for jobb igjen på onsdag. Håper dere føler dere bedre snart da.Har ikke PMS men testa positivt den 24 februar og søren så dårlig jeg var. Og kroppen er ennå sliten. Må legge til at han eldste på 9 sier at jeg er mer trøtt og vil sove mer etter jeg har hatt korona . Så mine barn kjenner nok oxå det.
Uff skjønner det. Nå måtte jeg in og se på Transponder om vi oxå hadde fått info. Men ingen melding der.Når skolen sender ut info om jod-tabletter og tilfluktsromIkke bra for psyken min nå kjenner jeg, som ligger rett ut med korona og er alene med unga hele uka
![]()
Når skolen sender ut info om jod-tabletter og tilfluktsromIkke bra for psyken min nå kjenner jeg, som ligger rett ut med korona og er alene med unga hele uka
![]()
Uff skjønner det. Nå måtte jeg in og se på Transponder om vi oxå hadde fått info. Men ingen melding der.
Samme her. Har kun skaffet Jodix enda. Vann er det ikke plass til å lagre, men føler liksom vi bare må det. Mat burde vi fylle opp også. Samboer jobber borte hele uka og jeg er hjemme med korona. Det stresser meg ekstra.Vi fikk forhåndsvarsel på fredag om at kommunen/skolene skal sende ut nærmere info om jodtabletter i dag (eller før om det skule vise seg nødvendig, men det gjorde det jo ikke)
Det var ikke helt bra for psyken min heller, men det har gått bra.
Jeg veksler mellom å ta det med ro og tenke at vi må skaffe ved og lagre vann.(Mat har vi sånn tålelig kontroll på)
Samme her. Har kun skaffet Jodix enda. Vann er det ikke plass til å lagre, men føler liksom vi bare må det. Mat burde vi fylle opp også. Samboer jobber borte hele uka og jeg er hjemme med korona. Det stresser meg ekstra.
Samme her. Har kun skaffet Jodix enda. Vann er det ikke plass til å lagre, men føler liksom vi bare må det. Mat burde vi fylle opp også. Samboer jobber borte hele uka og jeg er hjemme med korona. Det stresser meg ekstra.
Vi har mat for de dagene jeg skal holde meg inne. Jeg tenkte på den lista med ting som anbefales( klarer ikke å huske hva den heter nå). Klarer liksom ikke å se for meg at vi får problemer med vann og mat i Norge. Eller at det skal bli krig her. Det er det jeg prøver å si til meg selv da. Vi er i 2022 for pokker. Krig er avleggs.Men, har du noen som kan handle for deg? Eller butikker som leverer? Du må ha mat til deg og ungene.
Det er av den grunn vil ha handlet en del tørrvare, også har vi div i fryseren. For to uker på rad nå har vi hatt en unge med korona og regnet med at resten av oss skulle få det. (men det har vi ikke fått)
Vi har mat for de dagene jeg skal holde meg inne. Jeg tenkte på den lista med ting som anbefales( klarer ikke å huske hva den heter nå). Klarer liksom ikke å se for meg at vi får problemer med vann og mat i Norge. Eller at det skal bli krig her. Det er det jeg prøver å si til meg selv da. Vi er i 2022 for pokker. Krig er avleggs.
Egenberedskap var det ja. Ordet var helt borte. Vi var faktisk uten strøm her før jul i over 30 timer. Heldigvis var det før det ble så kaldt. Men unga var kjemperedde pga mørkt hus da. Og det var ikke enkelt å ordne seg om morgenen før jobb i et helt mørkt hus heller. Jeg må nok få med mannen og handle inn litt til helga ja. Da kommer han hjem.Egenberedskapen. Det haster neppe å få i hus denne uka, det går bra
Det er ikke stor fare for krig i Norge, de er det ikke. Det skjer nok ikke.
Jodix har vi, og vann tenker jeg vi burde ha, i tilfelle en atomulykke, at de sprenger et atomkraftverk med vilje eller uhell, det var jo nær ved å skje forrige uke, og brakte jodix og egenbereskapslisten opp i toppen p alle folk sin prioiroteringslite.
Men skjer det så tar det et døgn eller to før det kommer hit, så vi rekker faktisk tappe vann. (Men burde skaffet noe mer enn vi har. å oppbevare det i)
Resten av listen dreier seg egentlig mer om vær og uvær og sånn, at man kan klare seg noen dager om vann eller strøm forsvinner, som i visse deler v landet er mer sannsynlig enn andre. Det finnes jo bygder her og der som er uten vei dersom et ras sperrer den, hvor det er mer krevedne å fikse mangel på vann eller strøm om uværet velter et tre over ledningen, enn i et bysentrum hvor det innen en halvtime (eller langt mindre) er rutet i en alternativ retning.
Bor du sånn at du må kjøre en halvtime for å handle, eller har du matbutikk i kjelleren på blokka, det er forskjell.
Vi har ikke alt på lista, men vi har så vi klarer oss for det var og vind vi utsettes for (så ja, vi har lommelykter og hodelykter, stearinlys og batterier, for strømmen kan gå. Vi HAR primus og gassgrill også, men det er ikke av beredskapshensyn, for slik vi bor pleier strømmen komme tilbake før vi sulter i hel. Vannet pleier ikke være borte annet enn varslet fra kommunen, og da er vi så heldig til at vi og naboen er koblet på ulike vannledninger, så somregel har den ene av oss vann. Dersom det kommer atom-forurenset nedbør og gjør alt drikkevann udrikkelig, så må vi finne andre løsninger. Lenger enn de 45 literne får oss (eller de 5 vi har, men vi har sikkert 20 i brus også : )) men det å ha vann til et par dager dreier seg mer om å klare seg til andre løsninger kommer på plass.