Mars/april

Oi, det var mange uttak Hermine.. Synd det ikke finnes en mirakelkur med 100% baby garanti.. Kan jeg spørre hva som er "problemet" hos dere? :)

Jeg håper så inderlig å klare dette på 1 forsøk, men er jo realistisk også, og vet jo at mange trenger flere forsøk.. Vi betaler og alt selv, privat, og har tatt kun 1 og 1 forsøk, da det er myye penger ut på en gang :/

Da får du helt sikkert vite det fredag lille89 :D spennende! Holder du/dere til på st.olavs da eller? :)

Håper på et lite knøtt etter snart 3 år's prøving <3

Jeg håper så inderlig å klare dette på 1 forsøk, men er jo realistisk også, og vet jo at mange trenger flere forsøk.. Vi betaler og alt selv, privat, og har tatt kun 1 og 1 forsøk, da det er myye penger ut på en gang :/

Da får du helt sikkert vite det fredag lille89 :D spennende! Holder du/dere til på st.olavs da eller? :)

Ja vi holder til på st.olavs! :) men vi bor litt unna så må på ul i Ålesund.. Fikk forespeilet da jeg ringte inn mens at uttak mest sannsynlig blir mandag så vi satser på det.. Vil sånn bli ferdig og få begynne å ruge! :) hååååper vi greier det!! Hadde blitt så lykkelig! <3 hvor holder du til?

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner! :) satser på at det går veien nå da! :D kan jeg spørre deg hvor lang ventetid det var på st.olavs? Vurderte dem vi også, men følte det ble lenge å vente..
Vi holder til på Medicus i trheim :) veldig fornøyd med dem så langt! Bor langt unna vi også, bor i vågå, så det er nesten 4 timer å kjøre, så vi dro til Lillehammer (2 timer å kjøre) på ul. Langt nok det også syns jeg :) :)

Skjønner! :) satser på at det går veien nå da! :D kan jeg spørre deg hvor lang ventetid det var på st.olavs? Vurderte dem vi også, men følte det ble lenge å vente..
Vi holder til på Medicus i trheim :) veldig fornøyd med dem så langt! Bor langt unna vi også, bor i vågå, så det er nesten 4 timer å kjøre, så vi dro til Lillehammer (2 timer å kjøre) på ul. Langt nok det også syns jeg :) :)

Hm.. Skal vi se.. Vi fikk beskjed at mannen hadde dårlige svømmere i mai og så måtte jeg fullt utredes før søknaden kunne sendes. Trooor det var slutten av august vi sendte inn søknaden og fikk beskjed i desember om at vi måtte ta kromosonprøve som ville ta 8 uker å få svar på. 6 uker senere fikk vi svar og beskjed om å ringe inn mens! Så vi følte igrunn at det gikk fort! :) hvor lang tid tok det for dere?

Vi bor i Molde :) så for oss blir det st.olav som er nærmest mens ul må taes i Ålesund for det har vi ikke her av en eller annen grunn..

OM vi må en runde til håper jeg å få kortregime.. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke så ille det :D vi er jo utredet fra før da, så om det ikke går nå, så kanskje vi sjekker st.olavs.
Men kromosonprøve har jeg aldri hørt om? Hvordan tar de den? Tok ikke noe sånt hos medicus :)

Tok ca en mnd tror jeg fra vi sendte mail til vi hadde første time.. Utredning gikk veldig fort :) har prøvd masse forskjellige medisiner nå før ivf da så det har jo tatt litt tid men det er jo eget valg :)

Mye reising for å lage en liten baby :D men er jo absolutt verdt det når den kommer <3

Nå er det nesten bare 3 timer til vi drar, og jeg gruer meg så utrolig!! Samboeren sover, og jeg sitter på sofaen og ser film, og ser på stratosen å cola'n foran meg som jeg ikke får røre (siden jeg faster) :D :D Tør ikke legge meg, TENK om vi skulle forsovet oss, haha :)

Oppdatering..

Sku hatt tilbakeføring av 1 egg i dag, men d va dessverre slutta å utvikle sæ :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oppdatering..

Sku hatt tilbakeføring av 1 egg i dag, men d va dessverre slutta å utvikle sæ :(

Ånei! Det var utrolig leit å høre:( Stor klem

Takk :) d va selvfølgelig skuffanes, men va forberedt på at d kunne gå galt sidn d e første forsøket :)

Oppdatering..

Uffa :( :( Det var trist nyhet!! Får du starte opp igjen fort da?

Må vente til neste mens... e jo ikke egg i den hær mnds mens... :) så i April engang e d vel oppstart ijænn :)

Oppdatering..

Å nei!! Så inni hampen kjedelig!!! Håper dere slipper å vente alt for lenge på ny oppstart!

Åå, så trist godzilla :( *trøsteklem* da går det neste gang!!! <3

Sitter her i lettere rus og er ok fornøyd med dagens egguttak! :) hærrejesus for en dritt dag.. Kom oss ikke over Dovrefjell, STENGT, å da strømmet tårene på kan dere tro.. Skulle første ivf bli avbrutt, pga dårlig vær? Nei pokker eller! Etter mye venting, var det en meget snill mann fra mesta som ville ta med seg 2 biler over fjellet, som sto ved bommen å venta, deriblant oss :D :D kan du tro jeg ble glaaaad?!? Kom til trheim 3 t forsinket, men fy søren for en flott gjeng på medicus, det var ingen problemer :) vi var jo nå bekymra for om eggene hadde blitt med eggløsning da, siden jeg satte el sprøyta 22.00 lørdag, men de var der de! :) 4 stk.. Vet ikke hve jeg syns om det enda, redd ingen er bra :( men får vel vite litt mer om litt, og i morgen!

Egg uttaket var forresten ikke sååå ille, ja det gjør litt vondt, men ikke intense mens lignende eller noe :) kjente ikke bedøvelsen, og måtte spørre om de allerede var i gang når jeg kjente at det gjorde littt vondt/ubehagelig.. Å det var de jammen :)

Åå, så trist godzilla :( *trøsteklem* da går det neste gang!!! <3

Sitter her i lettere rus og er ok fornøyd med dagens egguttak! :) hærrejesus for en dritt dag.. Kom oss ikke over Dovrefjell, STENGT, å da strømmet tårene på kan dere tro.. Skulle første ivf bli avbrutt, pga dårlig vær? Nei pokker eller! Etter mye venting, var det en meget snill mann fra mesta som ville ta med seg 2 biler over fjellet, som sto ved bommen å venta, deriblant oss :D :D kan du tro jeg ble glaaaad?!? Kom til trheim 3 t forsinket, men fy søren for en flott gjeng på medicus, det var ingen problemer :) vi var jo nå bekymra for om eggene hadde blitt med eggløsning da, siden jeg satte el sprøyta 22.00 lørdag, men de var der de! :) 4 stk.. Vet ikke hve jeg syns om det enda, redd ingen er bra :( men får vel vite litt mer om litt, og i morgen!

Egg uttaket var forresten ikke sååå ille, ja det gjør litt vondt, men ikke intense mens lignende eller noe :) kjente ikke bedøvelsen, og måtte spørre om de allerede var i gang når jeg kjente at det gjorde littt vondt/ubehagelig.. Å det var de jammen :)

Litt av en tur dere har hatt! Da skulle man tro at dere har noen karmapoeng på konto, så dette går nok bra:)

Det må ha vært nærvepirrende!! Godt at det gikk veien og at dere kom dere over og fikk ut eggene!

Flere har jo lest oppdatteringene i løpet av dagen på dagboken, men tenkte jeg måtte komme med en oppdattering her også :)

Kan trygt si at dagen i dag har vært både kjempe positiv, men samtidig veldig veldig rar
Først bar det avsted til Riksen for kontroll. Oppstart sprøyter på torsdag. Frem til da må jeg ta dobbelt så mye nesespray for å være helt sikker på at jeg er nedregulert Håper så klart jeg slipper unna alt for mye ekstra bivirkninger, gudskjelov skal jeg bare ta det i noen få dager, før jeg går tilbake til normal bruk etter sprøytestart. I tillegg har de nå notert opp å utføre TESA som backup plan for mannen. Så nå er jeg ganske betrygget på at vi er i gode hender.

Så bar det til gy nr to. Men slapp benken og jeg fikk som jeg ville prednisolon, men det var ingen positiv opplevelse. For gikk ut derifra med tårer i øynene. Ene tingen var vekta mi, og han uttrykte forbauselse over at jeg hadde blitt tatt inn til forsøk. Prøvde å forklare at jeg har mye muskler, og at det var sjekket ut. Slik at jeg er ikke så overvektige som det høres ut som. Men ja, jeg trenger å gå ned. Angående at jeg hadde vært gravid så mange ganger mente han at nok var falsk positiv. Da trodde jeg virkelig ikke at jeg hørte det jeg hørte. For han mente at ny forskning kunne tyde på at noen fikk falsk positiv. Hvordan har det seg at jeg da ikke har symptomer eller tester positiv ellers?!?!? Begrunnelsen hans var for at jeg ikke hadde fått bekreftet graviditet med ul, bare med graviditet test. Hallo, jeg mister mellom uke 4-5. Er de heldig så ville Gy ha sett en flekk. Men hvem løper ned til gy med en gang man har positiv test, hadde jo bare blitt ledd av. Duste legen klarte å ødelegge det fine humøret jeg fikk tidligere i dag. Men noe godt kom ut av det, jeg fikk resept på prednisolon. Skal til bake uke 7-8 hvis jeg blir gravid.

Så som et lite plaster på såret, så ble det berlinbolle, cola og is på meg. Pluss at jeg kjøpte ansiktsmaske og neglelakk (som jeg ikke har brukt på flere år) for å ta litt selv pleie :)

Så sånn har dagen min vært i dag. Skal tilbake på kontroll neste torsdag, som tilfeldigvis er samme dag som jeg har midt termin eksamen i fysikk. Så blir en hektisk dag!! :D

En liten oppdatering, det gikk denne gangen for oss. Har bestilt time hos privat klinikk for å slippe å vente frem til august.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp