Mars/april

Alarmen ringte plutselig på telefonen min nå, tid for EGGLØSNINGSSPRØYTE :D Der hadde jeg nesten glemt! Så nå er den satt, og endelig en sprøytefri dag i morgen :) Den skal jeg nyyte og sove lenge!

Alarmen ringte plutselig på telefonen min nå, tid for EGGLØSNINGSSPRØYTE :D Der hadde jeg nesten glemt! Så nå er den satt, og endelig en sprøytefri dag i morgen :) Den skal jeg nyyte og sove lenge!
Lykke til!! Spennende! !!:D:D:D

Hei damer! Helt ny her inne, og lette lenge for å finne en gruppe som denne ;) Skal ha første uttak nå på mandag på medicus i trheim. Blir første IVF! Gruer meg veeldig.. Tenker på alt som kan gå galt.....
Insett blir onsdag, om det er noen som blr befruktet.. Har 21 folikkler, men "bare" 3 av dem som var "rett" størrelse på siste ul, men håper og få med 3 til som kanskje kommer seg til uttak:rolleyes:

Noen andre som holder til hos Medicus her? :)

Er 23 år, og mannen 31, og "grunnen" til vår barnløshet er manglende/skjelden EL og veldig høy AMH (over 70), så håper at sjansene våre er gode :):)

Hei :) e rimelig ny hær æ å, første uka mi i allefall :)
Æ hadde første uttaket på fredag 14/3, å e åsså min første IVF :)
Æ hadde bare 2 follikler som va stor nokk å dæm fant 3 egg :):) fikk beskjed i dag om at 1 av dæm va befrukta å ska ha tilbakeføring nu på mandag :)

Æ syns ikke d gjor no spesiellt ondt, æ kjente d jo, men d e vondere å få sprøyta hos tannlegen (syns æ da) :)

Lykke til videre :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei damer! Helt ny her inne, og lette lenge for å finne en gruppe som denne ;) Skal ha første uttak nå på mandag på medicus i trheim. Blir første IVF! Gruer meg veeldig.. Tenker på alt som kan gå galt.....
Insett blir onsdag, om det er noen som blr befruktet.. Har 21 folikkler, men "bare" 3 av dem som var "rett" størrelse på siste ul, men håper og få med 3 til som kanskje kommer seg til uttak:rolleyes:

Er 23 år, og mannen 31, og "grunnen" til vår barnløshet er manglende/skjelden EL og veldig høy AMH (over 70), så håper at sjansene våre er gode :):)
Velkommen til vår fine gjeng :D måtte ditt opphold bli kortest mulig ;) masse lykke til :D blir spennende å høre hvordan det går! Selv tror jeg mitt uttak blir fredag, men hvertfall ett sted mellom tirsdag og fredag neste uke :)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Spennende godzilla :D Da får vi tro at det ene egget er gull egget da :) :) Og høres ut som du hadde et "fint" uttak, håper jeg er like heldig :) Masse lykke til til deg også!

Takk Trudelutte'n :D Så gøy å finne flere som ligger nesten likt i løypa, føler seg ikke så "alene" da! :) Har jo samboeren, men blir ikke helt de samme og snakke med de karfolka o_O

Velkommen!! Masse lykke til med uttak og innsetting. Det går sikkert veldig bra. Spør om masse smertestillende under uttaket, det har jeg gjort og det gikk kjempefint og smertefritt. ;-)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Tusen takk :) det skal jeg gjøre!
Hva slags smertestillende fikk dere egentlig? Tror jeg får noen tabletter+ lokalbedøvelse.

Så utrolig spennende å lese jenter!! :) selv er jeg på sprøytedag 4! Er veldig usikker på ting siden jeg ikke har vært på noen som helst kontroll på de 3 ukene her med medisiner. På fredag skal jeg på ul og da håååååper vi på uttak på mandag! For vi har allerede booket hotell... :p med gratis avbestilling såklart..

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk :) det skal jeg gjøre!
Hva slags smertestillende fikk dere egentlig? Tror jeg får noen tabletter+ lokalbedøvelse.
Jeg fikk morfin tabletter, avslappende medisin i form av væske og lokal bedøvelse. I tillegg siden var jeg så våken fikk jeg en sprøyte i magen, men vet ikke hva den var. Da gikk det greit. :-)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg tok 2 g Paracet + 5 mg Ketorax (sprøyte i magen). Syns likevel det var forferdelig vondt på høyre side, mens venstre side gikk greit. Etterpå ble jeg kjempedårlig og kastet opp masse. Sannsynligvis pga Ketoraxen. Gikk bedre sist med 5 mg OxyNorm tabl, men det er nok individuelt.

Blir så redd når jeg leser dette.. :( vil ikke ha så vondt.. Er SUPERnervøs..

Jeg og blir redd :-O spesielt når folk skriver at de kaster opp også! Hater å ha vondt og ikke minst å være kvalm og kaste opp!!
Gruer meg bare ennå mer til uttak nå :(

Takk de svar :) vi får bare si i fra hvordan vi føler det lille89, så går det vel bra <3 har drømt om uttak, smertelindring, at jeg får tlf om befruktede egg og insett i heele natt :D haha!

Vi drar kl 04.00 i natt, nesten 4 timer å kjøre for oss :/ åsså har vi hund å ikke bikkjepasser så vi må kjøre opp og ned.. Stress!

Håper på et lite knøtt etter snart 3 år's prøving <3

Ikke meningen å skremme. Jeg kastet ikke opp før etter flere timer, men det kan skje når man tar morfinpreparater. Trøsten er at det er fort gjort og mannen holder i hånden. Fødsel er MYE verre. Bare det blir et barn så tåler en det meste :)

Jeg kastet ikke opp og hadde det heeeeelt fint:)

Last edited:
Vi får gjøre det ønskegull :) <3

Når fikk dere vite om når dere fikk uttak? Regner med de sier noe på ul på fredag. Da har vi gått på medisiner i over en mnd.. Får dere vite tidspunkt også da?

Jeg måtte på 5!! UL jeg før vi fikk vite dato, men tror det hører til det
skjeldne.. :) Jeg har "kort" regime da, men skjønte det sånn at man pleier å ha 2 UL før uttak? Har du ikke fått noe informasjons papirer eller noe lillegull89? :)

Jeg gikk da 21 dager på sprøyter :o men måtte øke medisinene mine 3 ganger fordi jeg ikke responderte på dem i det hele tatt til å begynne med.. Så tror som sagt ikke det er vanlig :)

Håper på et lite knøtt etter snart 3 år's prøving <3

Veldig spennende å følge med på dere jenter:-) jeg skal sette første sprøyte om en liten uke, og sprayer nå 4 ganger om dagen. Jeg har vært gjennom 5 uttak, hver gang har jeg fått 3 tabletter på forhånd og lokabedøvelse. Det har gått veldig fint med meg:-) Min erfaring er at det kommer veldig an på hvor mange follikler de skal tømme, har du mange follikler blir det jo desto flere stikk.. Jeg har også kjent forskjell på godt "modne" og mer umodne eggposer, umodne har jeg kjent mer til. Mitt beste tips er å prøve å slappe av så godt som mulig - og puste :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg bor langt unna sykehuset så jeg må på ul på et annet sykehus og fikk beskjed fra legene om at jeg kun skulle på 1 ultralyd.. Og det blir på fredag! Da har jeg gått 26 dager på spray og 9 dager på sprøyte.. Jeg syns også at det er litt rart at jeg ikke skulle på flere ul.. :/ vi har booket hotell i Trondheim fra søndag av så tok en råsjangs på at vi er ferdige.. :p

Back
Topp