Mars 2025

Hei smarte damer❤️vet ikke hvilken gruppe, men siden det var mye aktivitet her så prøver jeg å spør her. Jeg lurte på om noen er god på å tolke eggskjema fra offentlig? Jeg ser at offentlig ikke graderer som privat. Eller tar jeg helt feil? Noen som vet forskjell?

Hei smarte damer❤️vet ikke hvilken gruppe, men siden det var mye aktivitet her så prøver jeg å spør her. Jeg lurte på om noen er god på å tolke eggskjema fra offentlig? Jeg ser at offentlig ikke graderer som privat. Eller tar jeg helt feil? Noen som vet forskjell?
Jeg vil tro graderinger de bruker er de samme? Har vært med på innsett som helsepersonell og da brukte de standard graderinger.

Vedlegg

• Screenshot_20250324_131952_Google.jpg
    Screenshot_20250324_131952_Google.jpg
    134,8 KB · Visninger: 29
Har aldri fått noe skjema som graderer jeg. Ber du om å få det?

Jeg vil tro graderinger de bruker er de samme? Har vært med på innsett som helsepersonell og da brukte de standard graderinger.
Har aldri fått noe skjema som graderer jeg. Ber du om å få det?
Tusen takk for svar❤️

Jeg ba om å få journal fra sykehuset for å se hvordan det gikk med eggene under de 5dagene. Skal spørre dem når jeg skal til neste time. Men det er en stund til.

Hva betyr EB og ET?
Hvor mye %fragmentering er bra og dårlig?
Hvor mange celler skal være delt til dag 5?

Last edited:
Siden jeg postet test av 9 dpo så har jeg bare fått negative tester.. det er tidlig enda, men kjenner jo jeg mister helt motet av det ( men det er ikke over før tante rød er på plass!). Jeg snakket også med Hausken i mellomtiden som satte meg litt ned på jorden og sa at jeg tester aaaalt for tidlig hehe - de skrev også at ved fryseforsøk så var det vanlig å få litt senere positiv?? Har dere også hørt om dette?

Siden jeg postet test av 9 dpo så har jeg bare fått negative tester.. det er tidlig enda, men kjenner jo jeg mister helt motet av det ( men det er ikke over før tante rød er på plass!). Jeg snakket også med Hausken i mellomtiden som satte meg litt ned på jorden og sa at jeg tester aaaalt for tidlig hehe - de skrev også at ved fryseforsøk så var det vanlig å få litt senere positiv?? Har dere også hørt om dette?
Sniker, vet at noen klinikker sier det, men ingen forskning som kan vise til det. Jeg synes det er provoserende at klinikkene sier ting de ikke har belegg for å si, skjer jo selvfølgelig unntak da, men det er generelt ikke sånn. 9 dpo kan uansett være for tidlig å få positiv test da, men det bør komme 10 eller 11 dpo hvis det er vellykkede graviditeter. Så finnes det jo unntak der også.

Tusen takk for svar❤️

Jeg ba om å få journal fra sykehuset for å se hvordan det gikk med eggene under de 5dagene. Skal spørre dem når jeg skal til neste time. Men det er en stund til.

Hva betyr EB og ET?
Så spennende! Kan du legge ut screenshot?
Embryoene bør være blastocyst på dag 5 og bør inneholde 150-200 celler.
Jo mindre fragmentering jo bedre, tror at hvis de har over 25% så kan de ikke brukes.

Tusen takk for svar❤️

Hva betyr EB og ET?
Hvis jeg skal tippe så kan EB være «early bastocyst», og ET være «embryo transfer»?
Jeg spurte chat gpt om fragmentering :)

Vedlegg

• IMG_8501.jpeg
    IMG_8501.jpeg
    347,1 KB · Visninger: 31
Så spennende! Kan du legge ut screenshot?
Embryoene bør være blastocyst på dag 5 og bør inneholde 150-200 celler.
Jo mindre fragmentering jo bedre, tror at hvis de har over 25% så kan de ikke brukes.
Tusen takk for svar❤️Kan gi deg i PM
Hvis jeg skal tippe så kan EB være «early bastocyst», og ET være «embryo transfer»?
Jeg spurte chat gpt om fragmentering :)
Tusen takk for svar❤️
Da ble det satt inn tidlig blasto med 25% fragmentering. Vet ikke om det var bra eller dårlig. På mitt mislykkede ivf forsøk. Jeg hadde et egg som var lik med 10% fragmentering. Men den ble ikke satt inn.

Tusen takk for svar❤️Kan gi deg i PM

Tusen takk for svar❤️
Da ble det satt inn tidlig blasto med 25% fragmentering. Vet ikke om det var bra eller dårlig. På mitt mislykkede ivf forsøk. Jeg hadde et egg som var lik med 10% fragmentering. Men den ble ikke satt inn.
Hmm, EB kan stå for «expanding blastocyst» :bag: høres mer sannsynlig ut at de får satt inn det, enn tidlig. Spurte chat igjen jeg:laughing002

Vedlegg

• IMG_8502.jpeg
    IMG_8502.jpeg
    304,8 KB · Visninger: 20
Da har jeg vært på UL kontroll! Ser ut til at jeg får eggløsning denne måneden i alle fall, så det er bra :love017 Og jeg fikk lov til å sette Ovitrelle om den ikke kommer innen fredag, men skal i så fall på ny UL torsdag eller fredag. Men da blir det i alle fall ikke avbrutt denne måneden! Det er en stor lettelse kjenner jeg. Så da blir det nok innsett neste uke en gang :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp