Mars 2025

Dersom du har positiv test på egenhånd vil jeg tro du sannsynligvis ikke trenger sette Ovitrelle, så sjekker de jo på UL før innsett at alt er klart ☺️

Jeg fikk tilbud om å sette Ovitrelle dersom eggløsning ikke kom før helga slik at vi ikke risikerte avbrutt forsøk, da Porsgrunn ikke setter inn i helga. Får du eggløsning på mandag eller tirsdag blir jo innsett lørdag eller søndag, så det kan jo være noe å høre med dem om. Men tror det er mange klinikker som også holder åpent i helga, varierer nok litt fra sted til sted.
Tusen takk for svar :Heartred OUS hadde hvertfall åpent i helgen da jeg skulle ha kontroller før egguttak, men vet ikke om jeg blir prioritert i helgen når det «bare» er innsett?

Knall negativt blenda hvit test i dag. 10dpo.
Skjønner at du tolker det som negativt forsøk.. Jeg satte inn tredagers, men gav opp da testen var negativt 10 dpo. Husk at det enda kan gå :Heartred ikke gi helt opp enda. Gi det en dag til med pittelitt håp.

Tung dag. Mister litt håp, men prøver å si at det er enda en stund til testdag. Selv om fornuften sier at en blasto som har begynt å klekke ved innsett, antakelig ville begynt å feste seg ganske kjapt. :bored:
Åh, stemmer - jeg hadde glemt at den hadde begynt å klekke... Skjønner godt at du mister håpet, men jeg håper enda du får en positiv overraskelse! Jeg er helt lik som deg og vil helst realitetsorientere meg så fort som mulig, så jeg skjønner godt at du har behov for å prosessere litt skuffelse :Heartred

Så hyggelig at du titter inn her! Gøy å høre at du er i gang med nytt forsøk. Lykke til med UL på mandag.

Jeg har fått positiv test, noe som er veldig stas. Men jeg slipper ikke jubelen løs enda, har tidligere begynt å blø og mistet i uke 5-6, så her er ingenting sikkert.
Er 13 dpo i dag.

Blir så skuffet og motløs hvis dette også viser seg og bare holde i noen uker, for så å skulle bruke mange uker på å få kroppen klar til nytt forsøk.
Takk søte deg :Heartpink

Men gratulerer med positiv test!! :love017:woot: Jeg forstår veldig godt at du er redd for hva de neste ukene vil bringe når du har den erfaringen du har. Føler litt det samme selv ettersom mine positive tester ender i kjemisk hver gang jeg har satt inn embryo... Men vi må fortsette å håpe. Det kan hende dette er gangen det går bra for deg og det håper jeg så inderlig :Heartpink:smiley-angelic001 skal du ta blodprøvepå mandag?

Tung dag. Mister litt håp, men prøver å si at det er enda en stund til testdag. Selv om fornuften sier at en blasto som har begynt å klekke ved innsett, antakelig ville begynt å feste seg ganske kjapt. :bored:
Kjære fine deg :Heartpink

Vent ihvertfall til 11 eller 12dpo med å miste håpet helt :Heartpink etter hva jeg leser så er det absolutt ikke uvanlig med negativ test 10dpo selv med blasto som allerede hadde begynt å klekke. Jeg heier og heier, og krysser og krysser :Heartpink:smiley-angelic001

Kjære fine deg :Heartpink

Vent ihvertfall til 11 eller 12dpo med å miste håpet helt :Heartpink etter hva jeg leser så er det absolutt ikke uvanlig med negativ test 10dpo selv med blasto som allerede hadde begynt å klekke. Jeg heier og heier, og krysser og krysser :Heartpink:smiley-angelic001
Tusen takk for oppløftende ord:Heartpink og det er helt sant.
Jeg hadde jo egentlig satt 12dpo som testedag. Og håper jeg rett og slett produserer hcg litt sakte også på grunn av alder, og at det er der Hadde ikke kjempe sterke tester den ene dagen (16dpo) jeg testet med datteren min, så kanskje jeg rett og slett er treg sånn. :bookworm:

Åh, stemmer - jeg hadde glemt at den hadde begynt å klekke... Skjønner godt at du mister håpet, men jeg håper enda du får en positiv overraskelse! Jeg er helt lik som deg og vil helst realitetsorientere meg så fort som mulig, så jeg skjønner godt at du har behov for å prosessere litt skuffelse :Heartred
Ja, hvis jeg skulle gått og være positiv og tro det gikk helt til testedag, for så å få negativ test, så tror jeg jeg hadde klappet helt sammen. Når man kan gradvis venne seg til tanken, så takler jeg det litt bedre. Men håper jo enda selvsagt.
Blir jo litt sånn usaklig og tenker at: hvis det ikke engang går når det var et perfekt gradert embryo (enda jeg vet sannsynligheten for implantasjon er 67%, og 50% for et levende født barn), da kommer det aldri til å gå.

Ja, hvis jeg skulle gått og være positiv og tro det gikk helt til testedag, for så å få negativ test, så tror jeg jeg hadde klappet helt sammen. Når man kan gradvis venne seg til tanken, så takler jeg det litt bedre. Men håper jo enda selvsagt.
Blir jo litt sånn usaklig og tenker at: hvis det ikke engang går når det var et perfekt gradert embryo (enda jeg vet sannsynligheten for implantasjon er 67%, og 50% for et levende født barn), da kommer det aldri til å gå.
Jeg brukte å trøste meg med at selv "perfekte, unge, friske mennesker" ofte bruker noen måneder. Men jeg skjønner akkurat hva du tenker og at man går helt ned i kjelleren. Min forsvarsmekanisme er helt lik; være forberedt på det verste og heller få en positiv overraskelse. Det er så mange skuffelser i den prosessen her at jeg klarte ikke gå på en smell på nytt og på nytt. Håper masse for deg, at alle ting vipper din vei.

Takk søte deg :Heartpink

Men gratulerer med positiv test!! :love017:woot: Jeg forstår veldig godt at du er redd for hva de neste ukene vil bringe når du har den erfaringen du har. Føler litt det samme selv ettersom mine positive tester ender i kjemisk hver gang jeg har satt inn embryo... Men vi må fortsette å håpe. Det kan hende dette er gangen det går bra for deg og det håper jeg så inderlig :Heartpink:smiley-angelic001 skal du ta blodprøvepå mandag?
Takk :Heartred
Testdag er på torsdag, 19dpo. Bare hjemmetest som skal meldes til sykehuset og får da time til UL ca uke 7.
Har tidligere fått blodprøve når jeg har meldt positiv test og blødning ..

Hvordan går det med deg @Overtenker40 ?? :Heartpink
Så hyggelig at du spør :) nja, tok en test på morgenen i dag som var så negativ at streken der det egentlig skal komme farge hvis man er gravid, var hvitere enn resten av det hvite. Så da tenkte jeg at det var det. Men så har jeg følt meg litt rar i går og i dag, treg i magen, uvel og nedsatt matlyst, så jeg tok test midt på dagen. Der synes jeg jeg kan skimte antydning av streker. Det kan sikkert være både skygger og streksyn, men det var noe. Så tester på nytt i morgen.

Er du klar for ultralyd? :) Blir så spennende!!!

Bilder med to tester er fra midt på dagen. Mens det med en er fra morgenen.

Vedlegg

• IMG_8684.jpeg
    IMG_8684.jpeg
    1 MB · Visninger: 39
  • IMG_8664.jpeg
    IMG_8664.jpeg
    896,4 KB · Visninger: 39
Så hyggelig at du spør :) nja, tok en test på morgenen i dag som var så negativ at streken der det egentlig skal komme farge hvis man er gravid, var hvitere enn resten av det hvite. Så da tenkte jeg at det var det. Men så har jeg følt meg litt rar i går og i dag, treg i magen, uvel og nedsatt matlyst, så jeg tok test midt på dagen. Der synes jeg jeg kan skimte antydning av streker. Det kan sikkert være både skygger og streksyn, men det var noe. Så tester på nytt i morgen.

Er du klar for ultralyd? :) Blir så spennende!!!

Bilder med to tester er fra midt på dagen. Mens det med en er fra morgenen.
Syns jeg ser noe på de to jeg også! Og sånn hvit strek (strek uten farge) fikk jeg i to dager på flere tester før jeg fikk positiv 12dpo ved første forsøket vårt. Tenkte det bare var sånn indent/evap-strek, men den ble positiv dagen etter. Så det kan jo være noe her! Jeg fortsetter ihvertfall å krysse og heie :Heartpink

Jeg ligger bare i senga og gruer meg til i morgen.. klarer ikke slappe av. Er så.redd for at det er bare en eller maks to follikler.. Men jeg har hatt mye mer vondt og vært mer oppblåst enn tidligere (dagen før ultralyd) så jeg håper at det kanskje betyr at jeg har respondert bedre og har flere egg denne gangen. Men jeg er redd det også kan være fordi det er maks to veldige store istedet.. Blir uansett godt når kontrollen er over og jeg VET hva ståa er.. er det noe å ta ut så regner jeg med egguttak på torsdag eller fredag.

Negativ test 13dpo og kaster inn håndkleet.
Fy søren så mentalt utmattende dette er.
Kommer det noen gang til å gå.
Huff, så kjipt å høre. Det er kjempetungt, spesielt med flere forsøk som ikke går :Heartred Jeg har absolutt troa på at det skal gå for deg snart! En av overlegene ved Porsgrunn (Erling Ekerhovd) har gått ut i media og sagt at han anbefalte staten å tilby 6 uttak til ufrivillig barnløse, for statistikken viste at etter kun 3 forsøk var ca. 70% blitt gravide, mens tallet steg til ca 90% etter 6 forsøk. Det er altså mange som bruker litt tid hvor det fortsatt går bra til slutt! :Heartred

Jeg skal ha fryseforsøk i mai, og det står i brevet at jeg skal ta progesteron dagen etter positiv test, men egget mitt slipper mange dager etter positiv test. Vil ikke progesteron hindre egget i å slippe hvis jeg tar det før eggløsning? Og skal jeg sette inn på eggløsningsdagen, eller 5 dager etter som ved ferskt forsøk?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp