Mars 2024

Vi har kommet så langt som at det er innsett i morgen. Men gruer meg så utrolig mye til morgendagen. For hver gang vi har skullet sette inn, har vi fått telefon fra klinikken om at det ikke er noe å sette tilbake likevell til tross for bra fangst ved uttak..
Krysser fingrene for insett ❤️❤️

Ønsker meg tvillinger uten komplikasjoner. Savner guttene mine noe veldig. Tenker masse på hva som skulle ha vært nå. De skulle vært 1,5 år gamle nå og løpt rundt her. Får jeg valg om å sette inn 2 en gang så kommer jeg til å velge 2. Det er mindre risiko med toeggede tvillinger. Har de sin egen morkake og hver sin fostersekk så går det stort sett fint. Ja de kan komme litt før termin, men det går som oftest greit.

Ønsker meg tvillinger uten komplikasjoner. Savner guttene mine noe veldig. Tenker masse på hva som skulle ha vært nå. De skulle vært 1,5 år gamle nå og løpt rundt her. Får jeg valg om å sette inn 2 en gang så kommer jeg til å velge 2. Det er mindre risiko med toeggede tvillinger. Har de sin egen morkake og hver sin fostersekk så går det stort sett fint. Ja de kan komme litt før termin, men det går som oftest greit.
I dannmark satt jeg inn 2 embryo 3 ganger , men fikk bare en baby på siste . Så ingen garanti at en får tvillinger selv om en setter inn to.

Hær i Norge har jeg satt in 1 embryo 2 ganger. Og sist 2 embryo , ingen baby foreløbigt . Men ingen tvil har jeg 2 vil jeg ha inn begge to..

Men om en setter inn 1 kan det også deles i to da. Men skjønner at du savner de og hvordan du tenker , men håper spiren sitter for deg denne gang ❤️❤️

I dannmark satt jeg inn 2 embryo 3 ganger , men fikk bare en baby på siste . Så ingen garanti at en får tvillinger selv om en setter inn to.

Hær i Norge har jeg satt in 1 embryo 2 ganger. Og sist 2 embryo , ingen baby foreløbigt . Men ingen tvil har jeg 2 vil jeg ha inn begge to..

Men om en setter inn 1 kan det også deles i to da. Men skjønner at du savner de og hvordan du tenker , men håper spiren sitter for deg denne gang ❤️❤️
Ja ett embryo kan definitivt dele seg. Det var nettopp det som skjedde med meg. Det er ekstremt sjelden at det går så ille som det gjorde med mine små da. Som oftest får de hver sin fostersekk iallefall. Det er litt høyere risiko med eneggede siden de i fleste tilfeller deler morkake. Da kan de utvikle en tilstand der blodstrømmen går mest til den ene tvillingen. Det kan gi litt uheldige følger for dem begge. Men det blir passet på og fulgt nøye av legene og går ofte bra det også.

Så her tenker jeg at jeg tar hva enn jeg får. Det kan umulig gå noe verre enn det gjorde da jeg mistet tvillingene. Navlestrengene hadde knytt seg stramt sammen. Det er en vanlig komplikasjon når tvillingene ligger i samme fostersekk og snurrer seg inn i hverandre. Det kan ikke skje hos andre tvillinger. Kun den veldig sjeldne sorten jeg hadde. Så det er ikke noe man behøver å tenke på og bekymre seg for. Tvillinger er stort sett helt okay og ikke noen krise. ❤️

Ser det er litt feil i oversikten @Statistikern
Søskenprøveren- 1 barn, søskenforsøk, hausken Haugesund , hat to negative ivf , ingen frys, ivf 3

Det blir

Søskenprøveren -1barn, søskenforsøk hausken haugesund, 3 negative ivf, ingen frys, i gang med 4 fersk forsøk

Last edited:
Innsett blir på onsdag 13/3! Etter UL i dag fant de ledende follikel på over 25mm pluss flere andre på 20mm og 12mm. Fortsatt negative el tester. Skal sette ovitrelle imorgen tidlig dersom negative el test. Men: har aldri i mitt liv hatt el tidligere enn på dag 15, og jeg er på dag 13 nå. Er ikke det rart? Har dere så store follikler? (Et spørsmål jeg aldri trodde jeg skulle stille forresten :hilarious: )

Innsett blir på onsdag 13/3! Etter UL i dag fant de ledende follikel på over 25mm pluss flere andre på 20mm og 12mm. Fortsatt negative el tester. Skal sette ovitrelle imorgen tidlig dersom negative el test. Men: har aldri i mitt liv hatt el tidligere enn på dag 15, og jeg er på dag 13 nå. Er ikke det rart? Har dere så store follikler? (Et spørsmål jeg aldri trodde jeg skulle stille forresten :hilarious: )
Jeg hadde en på 22 mm mandag, fikk positiv el test i går. Den hadde vokst fra 7,5 mm til 22 mm på fire dager, så regner med den vokste enda litt før positiv test i går :)

Jeg hadde en på 22 mm mandag, fikk positiv el test i går. Den hadde vokst fra 7,5 mm til 22 mm på fire dager, så regner med den vokste enda litt før positiv test i går :)
Oj! Ja da produserer du også sånne kjemper og det hele er kanskje heeelt normalt :hilarious: jeg fikk positiv el test i dag tidlig så skal da ikke sette ovitrelle denne runden likevel. (Mener de sa at dersom positiv test skal du ikke sette ovitrelle?). Noen som vet hvorfor?

Oj! Ja da produserer du også sånne kjemper og det hele er kanskje heeelt normalt :hilarious: jeg fikk positiv el test i dag tidlig så skal da ikke sette ovitrelle denne runden likevel. (Mener de sa at dersom positiv test skal du ikke sette ovitrelle?). Noen som vet hvorfor?
Tror det er fordi ovitrellen er for å sikre eggløsning om ca 36 timer, men om du har fått positiv test får du eggløsning av deg selv uansett, og da er det unødvendig? De regner vel stort sett dagen etter positiv test som EL-dag tror jeg.

Her blir det uttak i morgen og kjenner jeg er så utrolig spent på hvor mange egg de får ut denne gangen! Sist ble det bare to egg, men gått på høyere dose Menopur denne runden :smiley-angelic001 Tvi tvi ❤️
Så spennende, krysser fingrene for at det blir godt resultat på uttaket og gullegget er blant dem :Heartred

Positiv el test idag og innsett blir på tirsdag! Rart dette med follikelvekst - denne gangen fikk jeg positiv test to dager etter follikelen ble målt til 16 mm. Sist var det to dager etter 14 mm. Mens flere av dere hadde mye større folikler ved kontrollen. Utrolig variabelt! Men har lest at det er normalt.

Dere som skal ta progesterontilskudd i naturlig syklus - begynner dere to dager etter positiv el test?

Back
Topp