Mars 2022

Da har jeg vært på UL-kontroll igjen. To eggposer på 20 mm,ganske transpersent slimhinne på 9 mm.
Er litt bekymra for slimhinna i forhold til størrelsen på eggposene. Har alltid pleid å ha 12-15 mm og tresjiktet.
Han mente det ikke skulle være noe problem, men man blir jo så stressa :meh: Vil så veldig veldig gjerne ha innsett :smiley-angelic001

Ultralyd i dag. Det så visst veldig bra ut. Helt ulikt fra syklusen i januar, hvor jeg ikke hadde el. Hehe. Sånn er visst kroppen. Nå er det bare å teste for el og krysse fingre for at det kommer snart ❤️

Hvor krise er det at jeg sovna på sofaen og ikke fikk satt Ovitrelle før kl 2130 - 1,5 t for seint? :nailbiting::blackeye:

Hvor krise er det at jeg sovna på sofaen og ikke fikk satt Ovitrelle før kl 2130 - 1,5 t for seint? :nailbiting::blackeye:

Sniker… Enig med høsteple, det går sikkert fint. Man vet jo ikke nøyaktig når man har eggløsning i naturlig syklus, og innsett blir bare når det passer uansett

Masse lykke til :Heartred:Heartred:Heartred

Nå begynner uroen å stresset og melde seg.. ikke vært så utrolig stresset ved forsøkene tidligere.. men er vel det at det ligger noe mere press på dette forsøket enn de tidligere.. siste UL før uttak sist viste 16 follikler i god størrelse.. så får man håpe man knekker koden nå å bare får et innsett.. det hadde gjort hele verden :(

Nå begynner uroen å stresset og melde seg.. ikke vært så utrolig stresset ved forsøkene tidligere.. men er vel det at det ligger noe mere press på dette forsøket enn de tidligere.. siste UL før uttak sist viste 16 follikler i god størrelse.. så får man håpe man knekker koden nå å bare får et innsett.. det hadde gjort hele verden :(
Skjønner hva du mener. Jeg har heller ikke vært veldig stresset før de to andre forsøkene. Men siden dette er siste offentlige forsøk, og jeg har hatt så dårlig uttelling de to andre gangene (et ok og et dårlig egg), er jeg skikkelig spent (nervøs) på dette forsøket. Siste mulighet og håper jeg eventuelt får noen på frys.

Skjønner hva du mener. Jeg har heller ikke vært veldig stresset før de to andre forsøkene. Men siden dette er siste offentlige forsøk, og jeg har hatt så dårlig uttelling de to andre gangene (et ok og et dårlig egg), er jeg skikkelig spent (nervøs) på dette forsøket. Siste mulighet og håper jeg eventuelt får noen på frys.
Ja, jeg antar at dette er siste forsøket offentlig, om det ikke blir noe resultat nå.. men nå får jeg ikke gjort noe mere . Spiser lavkarbo (med unntak av siste uka) og tar mineraler og vitaminer, samt går turer og tar det med ro. Så får man bare krysse alt som krysses kan <3

Slenger meg med her! Var egentlig med på Februar-tråden, men innsett ble litt senere enn jeg trodde. Satt inn et 3-dagersegg fra fryseren i dag. Det er siste vi har på frys, så håper den blir værende i ca 9 mnd til <3

Lemox: 28 år, 1. barn. Rikshospitalet, 1. ICSI, 5.fryseforsøk, Progynova/Lutinus, innsett 1.mars. Testdag 14.mars.

Ruger! Flytter helt over hit liksågodt, nå er vi jo i mars. :happy093

Jeg var relativt rolig før innsett i går, men det er så rart å vite at det er en liten spire inni der nå… Kjenner meg litt støl nederst i høyre del av magen, og tenker graviditetssymptomer med en gang - på rugedag 1 :facepalm::joyful:

Vet at det ikke er tilfellet, men sånn er det jo i rugetiden.. Og puppene er sinnsykt ømme pga medisinene!

Åå nå leste jeg nettopp om IVF behandling og ble litt forvirret. Er det noen med erfaring som kan hjelpe meg?

Jeg har fått beskjed om uttak i uke 10, og etter å ha lest en del her inne så virker det som om det er mye som kan gå galt, og ulike grunner til at forsøk avbrytes. Er det mye som skal til for å få vellykket forsøk?
Og så så jeg for meg at når jeg har uttak neste uke, og hvis de klarer å dyrke frem noen embryo så ble det innsett ganske rett etterpå, men når jeg leser nå så står det at det skal gjøres i naturlig syklus…må jeg vente helt til neste mnd da?
:eek:

Åå nå leste jeg nettopp om IVF behandling og ble litt forvirret. Er det noen med erfaring som kan hjelpe meg?

Jeg har fått beskjed om uttak i uke 10, og etter å ha lest en del her inne så virker det som om det er mye som kan gå galt, og ulike grunner til at forsøk avbrytes. Er det mye som skal til for å få vellykket forsøk?
Og så så jeg for meg at når jeg har uttak neste uke, og hvis de klarer å dyrke frem noen embryo så ble det innsett ganske rett etterpå, men når jeg leser nå så står det at det skal gjøres i naturlig syklus…må jeg vente helt til neste mnd da?
Når det står naturlig syklus så er det da totalfrys, jeg hadde uttak i nov, ble totalfrys og det i naturlig syklus i januar, pga julestengt så ble det ikke før januar så kan nok hende du må vente til mai pga påske ❤️

Hvis du har embryo som skal settes inn, enten det er dag 2, 3, eller 5 etter uttak, så får du innsett.

Det er noen tilfeller hvor pasienter blir overstimulert (vanligvis de med pcos og dermed høy AMH/eggreserve) som må fryse ned eventuelle embryo som henger med. Disse får innsett senere. Disse kan få innsett i naturlig syklus eller i styrt syklus. Man ønsker å styre syklusen ved uregelmessige sykluser eller for å få til innsett på en bestemt dato.

Kort forklart.

Hvis du har embryo som skal settes inn, enten det er dag 2, 3, eller 5 etter uttak, så får du innsett.

Det er noen tilfeller hvor pasienter blir overstimulert (vanligvis de med pcos og dermed høy AMH/eggreserve) som må fryse ned eventuelle embryo som henger med. Disse får innsett senere. Disse kan få innsett i naturlig syklus eller i styrt syklus. Man ønsker å styre syklusen ved uregelmessig sykluser eller for å få til innsett på en bestemt dato.

Kort forklart.
Takk for svar :notworthy da skjønner jeg :happy:

Hei, nå er jeg litt nervøs her da jeg fikk slik pasient post fra klinikken ang å ta noen flere blodprøver, jeg skal ta blodprøver for TSH og FT4, altså stoffskifte, også prolaktin og D vitamin, d vitamin tok jeg for over en uke siden prøve på og har d vitamin mangel så startet på tilskudd, men hvis det er noe feil med stoffskifte mitt, kan det da gjøre at forsøket blir utsatt? Blir litt nervøs :(

Hei, nå er jeg litt nervøs her da jeg fikk slik pasient post fra klinikken ang å ta noen flere blodprøver, jeg skal ta blodprøver for TSH og FT4, altså stoffskifte, også prolaktin og D vitamin, d vitamin tok jeg for over en uke siden prøve på og har d vitamin mangel så startet på tilskudd, men hvis det er noe feil med stoffskifte mitt, kan det da gjøre at forsøket blir utsatt? Blir litt nervøs :(

Har ikke noe konkret svar til deg, men kan jo bare være at de vil ha en sjekk av status. For å sjekke om ting er optimalt :)

Back
Topp