~Mars 2021~

Eller så tar vaksinekoordinator i den ene kommunen en hvit løgn. Eller vg farer med injurie. Vanskelig å si hvor svikten er :p

Veldig lite overrasker meg ang oss nordmenn :hilarious:
Media skaper gjerne litt tabloide overskrifter for å få lesere

Det ene jeg leste var mening fra en innbygger i en av disse kommunene (en flau mening, men likevel en mening), men da regner jeg med at du også er fra det området :)

Edit: skrivefeil.

Nei det stemmer ikke
Det er definitivt avlyst veldig mange timer, det gikk kommunen selv ut med. Folk flest der ønsket påskeferie. Og når da grense for dose 2 økte fra 2 til 6uker (noe jeg ikke har fått med meg nå,tror jeg), så passet det visst bra :p

Babyen på to måneder sov til 5.30 i dag. Det var jo lenge i seg selv, men enda lenger da jeg innså at klokken var stilt i løpet av natten. Siden jeg ikke hadde kontroll på det, så la jeg ham igjen etter mating selv om han virket ganske våken. Så sov vi litt til. :cool::Heartred
Åh, så nydelig ❤️❤️ Søvn er aldri feil :)

Det er definitivt avlyst veldig mange timer, det gikk kommunen selv ut med. Folk flest der ønsket påskeferie. Og når da grense for dose 2 økte fra 2 til 6uker (noe jeg ikke har fått med meg nå,tror jeg), så passet det visst bra :p
Det har kommet frem at flere ikke har fått tilbud som er i den gruppen og som bare venter på tlf

Det ene jeg leste var mening fra en innbygger i en av disse kommunene (en flau mening, men likevel en mening), men da regner jeg med at du også er fra det området :)

Edit: skrivefeil.
Nei men kjenner folk derfra
Det er også nå kommet frem om at de som setter vaksinene også trenger påskefri, helt sikkert noen som takket nei også men aviser lager jo tabloide overskrifter så

Grrrr, hva skjer med at påska er viktigere enn vaksinen akkurat nå? Jeg vet en haug av folk her hadde hevet seg over muligheten for vaksine, til og med de som har hytte :shifty: over 1000 vaksinetimer er avlyst skjærtorsdag og langfredag, enda godt de sa at de skulle klare å få brukt opp vaksinene likevel :rolleyes:
Ikke tro på alt som står i media ..
Så det stemmer ikke? (utdrag fra en tilhørende det ene stedet som er skrevet)
Det er ikke avbestilt en haug av timer de to helligdagene?

Det stemmer jo at drøye tusen planlagte vaksiner likevel ikke settes disse dagene. Ser vaksinekoordinatoren sier til Aftenposten at «dette var ment som en gladsak».

Jeg har ikke tilgang til å lese sakene hos Budstikka, men generelt så er jo ikke de av den ekstremt tabloide sorten slik jeg kjenner dem.

Oftest når media «overvinkler» eller skriver noe feil så er det fordi man har feil eller misvisende info i utgangspunktet. I dette ligger også når én part ikke vil bidra med oppklarende informasjon.
Det hender også ikke rent sjelden at fakta forsøkes å endres i etterkant når noen med et utspill ser at reaksjonene det fører til kanskje ikke ble helt som ventet.

Jeg aner naturligvis ikke hva som er greia her (og har lest få saker), men som en sentral del av bransjen vil jeg bare slå et slag for at media generelt ikke går inn for å skrive misvisende ting eller å villede leserne. (Så skal jeg erkjenne at det finnes noen unntak, men Budstikka er ikke én av dem.)

Så lager vi selvfølgelig titler og saker for at folk skal lese dem. Uten lesere er ikke innholdet vi produserer noe som helst verdt.

Edit: Slik jeg forstår det er det saken nede til høyre som var den første.

Screenshot_20210328_184852_com.android.chrome_edit_115490312390189.jpg

Slik ser den ut på innsiden.

Screenshot_20210328_185056_com.android.chrome.jpg

Last edited:
24 av over 1000 hadde takket nei , så dette er ikke-sak altså og spm mange sier, svært lite greit av budstikka

24 av over 1000 hadde takket nei , så dette er ikke-sak altså og spm mange sier, svært lite greit av budstikka
Men har Budstikka skrevet noe som ikke stemmer? Jeg får ikke lest sakene, som nevnt.

Mistenker vel at reaksjonene er ekstra sterke fordi det er i Bærum. Hadde det vært i en liten bygd I Finnmark hadde det knapt blitt registert. Fordommene kommer til overflaten, med andre ord.

Men hvis svaret på mitt spørsmål er nei, så er vi vel på don't shoot the messenger.

Nei men kjenner folk derfra
Det er også nå kommet frem om at de som setter vaksinene også trenger påskefri, helt sikkert noen som takket nei også men aviser lager jo tabloide overskrifter så
Påskefri i helsevesenet? :p jaggu mer enn noen av oss andre får :angelic:

Men har Budstikka skrevet noe som ikke stemmer? Jeg får ikke lest sakene, som nevnt.

Mistenker vel at reaksjonene er ekstra sterke fordi det er i Bærum. Hadde det vært i en liten bygd I Finnmark hadde det knapt blitt registert. Fordommene kommer til overflaten, med andre ord.

Men hvis svaret på mitt spørsmål er nei, så er vi vel på don't shoot the messenger.
Helt ærlig, jeg hadde reagert uansett slik det blir fremstilt, bærum eller ei :rolleyes: men skal sies at vi går med mye frustrasjon ifht vaksinene her i kommunen. Det har vist seg ved flere tilfeller at folk som jobber på legevakt har tilbudt venner vaksiner hvis de får trukket opp på slutten av dagen. Det er vel på tide å få satt opp en liste over folk i risikogruppe (f.eks da pappa og andre venner han har som er alvorlig syke og bare venter på vaksine) istedenfor å tilby en dose til en frisk 45årig frisør :rolleyes:

Pappa har vært en veldig offentlig person i nå hele storkommunen, kjenner ordfører godt og slo hardt ned på dette. Ikke bare for hans del, men også for resterende som sitter og venter på vaksine.

Dette er fra noen som bor i kommunen ,
mange kommuner har ikke vaksinering i påskedagene
-det er snakk om skjærtorsdag og langfredag
-det gjelder kun dose 2, som blir utsatt en uke

Det burde selvsagt vært opplyst om i avisen

Det har latt være å skrive endel sv det hvertfall , skjønner du vil forsvare de altså men akkurat her er det gjort en dårlig jobb
Det hadde nok blitt reagert uansett om det var ansre steder og ble beskrevet som budstikka har gjort

Helt ærlig, jeg hadde reagert uansett slik det blir fremstilt, bærum eller ei :rolleyes: men skal sies at vi går med mye frustrasjon ifht vaksinene her i kommunen. Det har vist seg ved flere tilfeller at folk som jobber på legevakt har tilbudt venner vaksiner hvis de får trukket opp på slutten av dagen. Det er vel på tide å få satt opp en liste over folk i risikogruppe (f.eks da pappa og andre venner han har som er alvorlig syke og bare venter på vaksine) istedenfor å tilby en dose til en frisk 45årig frisør :rolleyes:

Pappa har vært en veldig offentlig person i nå hele storkommunen, kjenner ordfører godt og slo hardt ned på dette. Ikke bare for hans del, men også for resterende som sitter og venter på vaksine.
Det høres jo unektelig spesielt ut å bare gi til random venner. Veldig ugreit. Bra faren din sa ifra!

Dette er fra noen som bor i kommunen ,
mange kommuner har ikke vaksinering i påskedagene
-det er snakk om skjærtorsdag og langfredag
-det gjelder kun dose 2, som blir utsatt en uke

Det burde selvsagt vært opplyst om i avisen
Det har latt være å skrive endel sv det hvertfall , skjønner du vil forsvare de altså men akkurat her er det gjort en dårlig jobb
Det hadde nok blitt reagert uansett om det var ansre steder og ble beskrevet som budstikka har gjort

Jeg har ikke noe ekstremt behov for å forsvare Budstikka, og har heller ikke grunnlag for å gjøre det all den tid jeg ikke har lest sakene.

Men jeg opplever at media generelt får mye (men ikke alltid) urettmessig kjeft, ref. mitt første innlegg her i kveld.

Ser redaktøren i Budstikka har skrevet et langt innlegg på Facebook. Bør jo forvente at all fakta i det innlegget også står i artikkelen.

Vedlegg

• 20210328_204458.jpg
    20210328_204458.jpg
    46,5 KB · Visninger: 5
  • 20210328_204501.jpg
    20210328_204501.jpg
    46,2 KB · Visninger: 5
Godt noen får det da
Regner med at det da går på ferien man har tilgjengelig :) 5.ferieuka vet jeg ikke når jeg skal ta enda, får lov å spare den til utpå året i tilfelle jeg trenger den i forbindelse med pappa :)

Back
Topp