~Mars 2021~

Mi yngste var ikke mer enn et par uker når hun fikk vannkopper.

Hun fikk mange. Mange. Infeksjon i dem. Innlagt på sykehus, antibiotika og det hele. Hun har flere arr etter de største infiserte. Men immun tror legen ikke at hun ble for hun hadde ikke fått immunforsvar enda, det tar et par tre mnd før det er utviklet og derved kam ikke immunforsvaret hennes huske at hun har hatt det.

Nå er hun fem og har ikke fått dem igjen enda, men søsknene var 5 og 7 da de fikk dem. Altså da alle tre fikk dem. Mellomste fikk ei lita uke før jeg fødte, eldste er par dager etter. Og minstemor ei ukes tid etter ham
Dere var virkelig uheldige.
Jeg fikk det aldri i barnehagen og på barneskolen så antar jeg må ha blitt immun. Enten det ellers kommer det til å gå skikkelig dårlig når ungene og jeg får det samtidig :confused:

Dere var virkelig uheldige.
Jeg fikk det aldri i barnehagen og på barneskolen så antar jeg må ha blitt immun. Enten det ellers kommer det til å gå skikkelig dårlig når ungene og jeg får det samtidig :confused:

Ja, det var en meget uheldig timing for vannkopper det der

Er det fordi det har vært/er smitte i skolen og bhg?
Eller bare har høyt smitte trykk generelt?
Er andre steder også stengt?
Sorry er litt spørrende ikveld :hilarious:
Generelt høyt smitte.
Bor i Viken fylke - Lillestrøm kommune.
2 barn på skole der, og et i barnehage i Oslo.
Alt er stengt ned foruten dagligvare, pol og det som er absolutt nødvendig.

Er lov å spørre

Generelt høyt smitte.
Bor i Viken fylke - Lillestrøm kommune.
2 barn på skole der, og et i barnehage i Oslo.
Alt er stengt ned foruten dagligvare, pol og det som er absolutt nødvendig.

Er lov å spørre
Samme som her da, bortsett fra at vi har ikke stengt sfo og bhg her - men det er redusert åpningstid for de som ikke er samfunnskritiske.
5-10. klasse har hatt hjemmeskole denne uka (men det har de kanskje hatt de fleste steder)

Last edited:
Er det fordi det har vært/er smitte i skolen og bhg?
Eller bare har høyt smitte trykk generelt?
Er andre steder også stengt?
Sorry er litt spørrende ikveld :hilarious:
Bor i Oslo. Grunnen til at de stenger i påsken her er at det er vanskelig med ferieavvikling på rødt nivå. Vanligvis slår de sammen barnehager og avdelinger og bruker vikarer eller kjører redusert bemanning. Vikarer er det mangel på og både sammenslåtte kohorter og redusert bemanning er uaktuelt med dagens situasjon.

God morgen. Yr sier at det regner, jeg vet ikke. Jeg har ikke stått opp. 2 av 3 unger har stått opp, den mellomste våkner vel i løpet av en halvtime

Mannen veksler mellom å sove og vake i overflaten, jeg selv har vært våken siden 6, men bare oppe for å dele opp et eple til minstemor.

Sløv morgen er deilig

Da har jeg brukt morgen på å kreve refusjon av ikke-leverte pakker fra wish. Er par uker over leveringsdato nå, så da får jeg igjen pengene. Fint det, men da er det å putte tinga tilbake i handlekurven da. Jeg hadde jo lyst på dem.

Det hender ting kommer dinglende en måned etter tiden så jeg venter av og til litt med å bestille på nytt, men det minner meg på at "omslagskjolen" jeg bestilte i fjor kom aldri, den jeg skal ha sånn til å slenge utenpå bikini når jeg beveger meg/går til bassenget med ungene mm

Og en liten drøss sånne silikon-flasker til såpe og shampo og sånn på tur. Camping. Veldig full bil. Pakk smått.

Denne gangen var det sy-greier og noe av det ville jeg gjerne hatt til påskens sy prosjekter, men jeg får finne andre løsninger da.

Der er relativt fort gjort pr dings da, det er bare at jeg hadde jo flere. Så jeg måtte gjennom det noen ganger.

Men effektivt som fy, regninga i klarna som forfaller om 10 dager er korrigert, nullstilt rett og slett.

Ikke noe av det som ble bestilt den dagen kom.
3 av 5 bestilt noen dager senere er kommet, så mulig jeg må til å bestille på nytt der også, om de ikke kommer over påske.

Det er en risiko en tar når en bestiller slik, men de er rå på å refundere pengene når ting ikke kommer da.

Disse var sendt lenge før Suez ble stengt, mulig det er noe lenger leveringstid fremover nå. Så det jeg skal ha til sommeren bør bestilles. Jeg får begynne å lete opp campingstuff igjen.

Samme som her da, bortsett fra at vi har ikke stengt sfo og bhg her - men det er redusert åpningstid for de som ikke er samfunnskritiske.
5-10. klasse har hatt hjemmeskole denne uka (men det har de kanskje hatt de fleste steder)
Er bare stengt nå i påskeuken, men barnehagen er i rødt og har hatt redusert åpningstider, SFO vet jeg ikke.
Frøkna i 4. klasse har vært på skolen hver dag, mens eldst på ungdomskolen har mest hjemmeundervisning

Klar sol ute:) herligt med ferie :)
Blir væl en tur med mine små. Henge ut litt klær rydde litt vaske litt klær.

Er bare stengt nå i påskeuken, men barnehagen er i rødt og har hatt redusert åpningstider, SFO vet jeg ikke.
Frøkna i 4. klasse har vært på skolen hver dag, mens eldst på ungdomskolen har mest hjemmeundervisning

Her ble bhg besluttet stengt i påske og to uker i juli og muligens også romjul, på årsmøtet for et par år siden, for å spare penger. Det er få unger der de dagene i påska, stort sett knapt halvparten av de som er påmeldt.

Bhg er på gult nivå, skolene på rødt fra torsdag ettermiddag (hektisk ettermiddag, 15 sa ordføreren det til media. 18 kom mail fra rektor om hva det i praksis ble for hver klasse) 5-7 betydde det hjemmeskole på fredag, 1-4 på skolen, uskolen vet jeg ikke. Men tror de var hjemme i går. Også havna 2 av klassene i karantene i går ettermiddag.

Klar sol ute:) herligt med ferie :)
Blir væl en tur med mine små. Henge ut litt klær rydde litt vaske litt klær.

Herlig da.
. Overskyet. Vått, har regnet. Yr sier at det skal det fortsette med. Var sol for litt siden, men den er bak skyene igjen. Trolig har nok yr og regn-radaren rett.

Herlig da.
. Overskyet. Vått, har regnet. Yr sier at det skal det fortsette med. Var sol for litt siden, men den er bak skyene igjen. Trolig har nok yr og regn-radaren rett.
Får hoppes dere får sol:) her har de meld regn fra imorgen til fredag:rolleyes:

Back
Topp