~Mars 2021~

Ja pauser har vel de fleste , det er jo normalt . Sånn ar man kan lufte hodet, hente drikke ol

Jeg har hatt rimlig lange sånne møter uten, det er ikke å anbefale, for å si det sånn....

Jeg har mest lyst til å grave meg ned til 2022 :( Har ingen tiltro på at mai og juni blir noe særlig bedre. Heldigvis blir det fremdeles hyttetur i påsken. Det er den ene tingen vi får lov til. Gruer meg til vi kommer tilbake etter påske for ser for meg at det bare blir strengere tiltak i Oslo da.

Jeg googler på hytter innimellom.

Senest i morges tittet jeg innom finn. ;)

Ikke for tiltakene, men å se noe annet enn denne stua!

Men neida, jeg har mine planer fir påskeferien, den skal bli fin den. Jeg skal helt midlertidig rydde vekk hjemmekontoet på enden av spisebordet og ha det litt mer bare "privat-koselig" i stua ikke jobb. Mannen har ordnet seg hjemmekontor på loftet, han sal jobbe de tre dagene enste uke også, men ungene har fri, bhg er stengt, skolen har ferie, så jeg og ungene skal kose oss før han tar ferie også.

Dere har også sendt over en statsminister som nektet å innføre grensekontroll på tross av at Oslo ba gang på gang fordi vi allerede før disse smitteutbruddene kom visste at det ville være vanskeligere å slå ned importsmitte i en by der folk bor tett, ikke har bil og ikke "bare kan gå seg en tur i marka" uten å ta kollektivt. Sånn hvis vi snakker om enkeltpersoner. Det er grensekontroll nå, men den kom måneder for sent.

Eg stemte ikkje på Erna. Men det er landet som stemte, ikkje kun Bergen, det var stortingsvalg. Og skylde det på Bergen blir feil.

Mange gjør det rette i Oslo men me i Bergen har sendt over intensivsykepleiere og det betyr meir enn fine ord. Men når nokon ikkje følger påbud og klatrer inn på treningssenteret, så er det vanskelig med å sette alt på vent og holde oss unna familie og venner. Me i resten av landet ofrer like mykje som dykk i Oslo. Men smitten er høgere i Oslo enn resten av landet, da er det best å bite i det sure eplet, holde seg heima og følge anbefalingene og påbud, slik resten av landet blir pålagt fra i morgen.
Det er stor forskjell på regler rundt omkring da. Oslo sine restriksjoner kan ikke sammenlignes med mange andre deler av landet. På mange måter har de hatt det mye verre enn mange steder. Jeg har familie som såvidt har hatt restriksjoner dette året, der ting har vært åpent hele tiden. Så nei, syns ikke at alle har det like ille.

Nei haha. Har god kjennskap til programmet, over 10 år. Men den feilmeldingen der var helt ny. Jaja. Sendt Mail til sjefen. Regner med det blir orden på fort eller jeg får instruksjoner på hva jeg skal gjøre. :) men er så grådig irriterende!!
Skjønner det. Du får sikkert hjelp.

Eg stemte ikkje på Erna. Men det er landet som stemte, ikkje kun Bergen, det var stortingsvalg. Og skylde det på Bergen blir feil.
Så enkeltperson fra Oslo som drar på treningssenter er hele Oslo sin skyld mens enkeltperson fra Bergen som kjører en helt by ut i uføre ikke er det? Jeg betalte pokker ikke noen treningskontigent for den idioten som skulle på treningssenteret. Bare fortsett som nå du. Hvis viruset muterer i Groruddalen og dødeligheten plutselig øker drastisk vil det kanskje begynne å gå opp for folk at det hadde vært en idé å hjelpe til litt tidligere i stedet for å holde på som deg. Virus kjenner ingen grenser, heller ikke bygrenser.

Det er stor forskjell på regler rundt omkring da. Oslo sine restriksjoner kan ikke sammenlignes med mange andre deler av landet. På mange måter har de hatt det mye verre enn mange steder. Jeg har familie som såvidt har hatt restriksjoner dette året, der ting har vært åpent hele tiden. Så nei, syns ikke at alle har det like ille.

Det er ikkje Bergen og eg er i risikogruppe, så eg har ikkje hatt anna kontakt enn jobb, familien såg eg sist i mai 20. Utenom far min i 30 minutter i desember og moren min i forbindelse med operasjon nå i mars. Me ofrer mykje også. Ungene har ikkje deltatt på speideren siden mars i fjor, det er ikkje anbefalt med unødvendige kollektivtransport. At Oslo ikkje får kontroll på smitten er leit, men det kan ikkje skyldes på andre. Det er dei som ikkje følger tiltak, som må ta ansvar.

Nettop , vi har hatt strenge restriksjoner en del av tiden men langt fra som i Oslo

Så enkeltperson fra Oslo som drar på treningssenter er hele Oslo sin skyld mens enkeltperson fra Bergen som kjører en helt by ut i uføre ikke er det? Jeg betalte pokker ikke noen treningskontigent for den idioten som skulle på treningssenteret. Bare fortsett som nå du. Hvis viruset muterer i Groruddalen og dødeligheten plutselig øker drastisk vil det kanskje begynne å gå opp for folk at det hadde vært en idé å hjelpe til litt tidligere i stedet for å holde på som deg. Virus kjenner ingen grenser, heller ikke bygrenser.

Eg jobber med dette viruset. Det er faktisk dei som ikkje følger tiltak, som gjer at dei blir forlenga. At nokon ikkje beliter seg, går utover alle, nå er tiltaka innført for hele landet og det skal eg følge. Eg skal ikkje reise vekk i påsken.

Nettop , vi har hatt strenge restriksjoner en del av tiden men langt fra som i Oslo
Ja, det blir litt som å sammenligne restriksjonene her i Uk og Norge. Det kan ikke sammenlignes. enkelte steder i Norge har såvidt hatt restriksjoner utenom den første lockdownen som hele verden hadde. Fordi det har vært så lite smitte. Ikke nødvendigvis fordi de har vært flinkere til å holde seg hjemme, men fordi enkelte steder i Norge er så øde og alene at det skal litt til at det blir mye smitte.
det sier seg selv at i store byer er det mer smitte, folk bor tettere.

Back
Topp