~Mars 2021~

Ser den. Og tenker andre møter, og planleggingsdager og slikt går jo over mange timer det også. Det bare virker så mye mer intenst på nettet enn å møte opp fysisk. Selv har jeg jo en jobb som ikke har hjemmekontor eller nedstengning. Så jeg har jo ikke erfaringen med det.
Vi har heller ikke hjemmekontor men møter får vi ikke ha på jobb så det blir digitalt

Når vi har sånne lange kurs eller møter digitalt så leggers det inn paiser sånn "kom tilbake om ti minutter" så alle får gått på do, hentet kaffei eller vann, strukket på beina og sånn innimellom

Shiiiit. Det hørtes lenge ut. Er det vanlig å ha så lange nettmøter? :oops:
Fra en som jobber i IT-bransjen, har hatt digitale møter lenge og til og med har fag om emnet: Nei.

En god del virksomheter som gjør det sånn nå. Det er ikke lurt. Folk får ikke med seg ting og det er slitsomt. Kortere møter hyppigere er mye mer effektivt.

Med tre helt ulike punkter på agendaen hadde det vært vesentlig bedre å ha tre ulike møter. Når man møtes fysisk og folk taper tid på reise per møte og man kan være sosial i pausene gir det mening å samle ting. Når det blir heldigitalt forsvinner de gevinstene.

Vi har begynt med det, hadde det også på forrige stedet (da var det vel og merke oppmøte, ikke digitalt). De første 2,5t skal vi ta opp brukere (bruker join eller hva det heter, det er privat og vi kan snakke om brukere), så diverse info, undervisning osv. Laaaang dag, pleier å ha vondt i hodet etterpå og enda mer nå når det er digitalt :p
Hvorfor deler dere ikke opp? Hadde det vært fysisk hadde det gitt mening å samle alt. Digitalt burde i hvert fall undervisningen vært flyttet.

Når vi har sånne lange kurs eller møter digitalt så leggers det inn paiser sånn "kom tilbake om ti minutter" så alle får gått på do, hentet kaffei eller vann, strukket på beina og sånn innimellom
Ja pauser har vel de fleste , det er jo normalt . Sånn ar man kan lufte hodet, hente drikke ol

God morgen.

Onsdag.

Tre dager til, så er der påskeferie. Innledes med å vri klokka en time i palmehelga. Ikke noe besøk i påska, ikke reise vekk i påska, ikke er det særlig tro på snø på fjellet heller, det er 7 grader og regn der også.

Grave meg ned til mai er ikke en løsning, så det er bare å brette opp ermene. Handle inn til masse god mat og kos her hjemme. Så litt. Prikle. (potte spirene over i egne potter) sy litt. Spille sims.
Og pust.

Det kommer i alle fall 50 % flere vaksiner ut til kommunene uke 14 (første uka i april) enn i uke 13, og der er ventet enda mer utover i april etter estimatene. Så det skal, det skal det skal gå mot en lysere vår.
Jeg har mest lyst til å grave meg ned til 2022 :( Har ingen tiltro på at mai og juni blir noe særlig bedre. Heldigvis blir det fremdeles hyttetur i påsken. Det er den ene tingen vi får lov til. Gruer meg til vi kommer tilbake etter påske for ser for meg at det bare blir strengere tiltak i Oslo da.

Hvorfor deler dere ikke opp? Hadde det vært fysisk hadde det gitt mening å samle alt. Digitalt burde i hvert fall undervisningen vært flyttet.
Håpet er visst at vi kan møtes etterhvert, dette er lagt inn i turnusen hver 6.uke. Jeg syns det er fryktelig tungt :shy:

Det skjønner jeg veldig godt. Må dere sitte foran skjermen hele tiden? Eller holder det at dere er koblet til på lyd? Ingen erfaring med nettmøter. Så må bare spør? Jeg hadde slitt om jeg måtte sitte stuck foran skjermen i så mange timer. :confused:
Vi sitter foran skjermen. Sitter nå 1,5t først, nå er det brukere og gruppe som jeg ikke er en del av og da kobler jeg litt av :p en liten pause halv 11.

Fra en som bor i Oslo: vi gir blanke f*** i oppmuntrende ord nå. Vaksiner? Ja. Innreisebegrensninger? Ja. Økonomisk støtte til bedrifter som holder på å gå konkurs? Ja. Støtteord? Glem det

Fra en som bor i Oslo: vi gir blanke f*** i oppmuntrende ord nå. Vaksiner? Ja. Innreisebegrensninger? Ja. Økonomisk støtte til bedrifter som holder på å gå konkurs? Ja. Støtteord? Glem det

Mange gjør det rette i Oslo men me i Bergen har sendt over intensivsykepleiere og det betyr meir enn fine ord. Men når nokon ikkje følger påbud og klatrer inn på treningssenteret, så er det vanskelig med å sette alt på vent og holde oss unna familie og venner. Me i resten av landet ofrer like mykje som dykk i Oslo. Men smitten er høgere i Oslo enn resten av landet, da er det best å bite i det sure eplet, holde seg heima og følge anbefalingene og påbud, slik resten av landet blir pålagt fra i morgen.

Mange gjør det rette i Oslo men me i Bergen har sendt over intensivsykepleiere og det betyr meir enn fine ord. Men når nokon ikkje følger påbud og klatrer inn på treningssenteret, så er det vanskelig med å sette alt på vent og holde oss unna familie og venner. Me i resten av landet ofrer like mykje som dykk i Oslo. Men smitten er høgere i Oslo enn resten av landet, da er det best å bite i det sure eplet, holde seg heima og følge anbefalingene og påbud, slik resten av landet blir pålagt fra i morgen.
Husk at de i Oslo har levd under sterke begrensninger siden november. Og de fleste følger retningslinjene.

Dere har også sendt over en statsminister som nektet å innføre grensekontroll på tross av at Oslo ba gang på gang fordi vi allerede før disse smitteutbruddene kom visste at det ville være vanskeligere å slå ned importsmitte i en by der folk bor tett, ikke har bil og ikke "bare kan gå seg en tur i marka" uten å ta kollektivt. Sånn hvis vi snakker om enkeltpersoner. Det er grensekontroll nå, men den kom måneder for sent.

Back
Topp