~Mars 2021~

God morgen
Bursdagsfeiring coronastyle er planen i dag, skal gå til en bålplass å grille med 3 venninner:) den ene jober jeg med så vi er i samme kohort uansett da.

Ellers er planen å ringe fastlegen til kb , ut p handle inn til grilling , få bestilt det dom skal i påskeeggene osv. må finne noe gøy å putte oppi der i år også

Fikk skattemeldingen i går. Ser ut som jeg får masse tilbake. Må vente se til mannen har fått sin også. Vanligvis setter de alle rentene og gjelden på meg sånn at han får formuesskatt.

Fikk skattemeldingen i går. Ser ut som jeg får masse tilbake. Må vente se til mannen har fått sin også. Vanligvis setter de alle rentene og gjelden på meg sånn at han får formuesskatt.

Mannen min får alle rentene. Han er hovedlåntaker, jeg er medansvarlig. Han får derved lånet også, men jeg får akkurat nok av de til at jeg ikke får formuesskatt, jeg eier jo halve huset. Trodde det ar automatikk i det, det har kommet sånn siden vi giftet oss, tror vi måtte manuelt dele gjelda første året, for vi kjøpte hus et år før vi giftet oss. Men de har tildelt meg deler av gjelda siden altså

Årets er IKKE klar for meg, og ikke hørt at mannen har fått sin heller. Hans er trolig mer spennende enn min, min er jo ganske fast og rett frem, han har rentene (som var mindre enn forutsatt i skattekortet) og var permittet deler av fjoråret

Kjedelig. Her skatter jeg jevnt over for mye og går igjen på våren. Vanskelig å få satt riktig da jeg jobber på provisjon.
Jeg fikk jo en del ekstra inntekt i fjor , samtidig betalte heg også mye skatt på den summen , men men jeg gikk ikke i minus hverfall

Mannen min får alle rentene. Han er hovedlåntaker, jeg er medansvarlig. Han får derved lånet også, men jeg får akkurat nok av de til at jeg ikke får formuesskatt, jeg eier jo halve huset. Trodde det ar automatikk i det, det har kommet sånn siden vi giftet oss, tror vi måtte manuelt dele gjelda første året, for vi kjøpte hus et år før vi giftet oss. Men de har tildelt meg deler av gjelda siden altså
Min får lånet , jeg får verdien på huset tydeligvis og har derfor formue i følge skattemeldingeb

Jeg er hovedlåntaker hos oss. Vi fordeler renter og gjeld slik at vi får minst mulig skatt. Og fordeler eventuelt overskudd mellom oss.

Vi fordeler lønnen hver måned også.

Jeg er hovedlåntaker hos oss. Vi fordeler renter og gjeld slik at vi får minst mulig skatt. Og fordeler eventuelt overskudd mellom oss.

Vi fordeler lønnen hver måned også.

Vi lignes jo sammen siden vi er gift? Men ja, det er fordelt så vi får minst mulig skatt samlet sett, nok gjeld til meg til at ingen betaler formuesskatt og han som tjener mest får alle rentene, det er lurest i forhold til knekkpunktene for skatt.

Men vi fordeler ikke lønn og overskudd på skatten da, vi har det vi anser som felles økonomi helt uten å faktisk flytte penger, vi bare rett og slett forholder oss til at pengene våre er vår felles eiendom uansett hvilken konto de står på.

Jeg vil ikke ta coronatest jeg vil ikke. Total angst for pinne i både hals og nese... kan de dope meg ned?

Det er nok litt heftig å dope deg ned for dette, neddoping er mye verre enn en sånn test. Ja, det er ubehagelig, men det går fort over. Min erfaring er at å ha en tyggis tigjengelig å tygge på etterpå, gir både smak, spyttproduskjon og idet hele tatt går det hele fort over da.

Vi lignes jo sammen siden vi er gift? Men ja, det er fordelt så vi får minst mulig skatt samlet sett, nok gjeld til meg til at ingen betaler formuesskatt og han som tjener mest får alle rentene, det er lurest i forhold til knekkpunktene for skatt.

Men vi fordeler ikke lønn og overskudd på skatten da, vi har det vi anser som felles økonomi helt uten å faktisk flytte penger, vi bare rett og slett forholder oss til at pengene våre er vår felles eiendom uansett hvilken konto de står på.
Vi lignes sammen. Men hvis han får 30.000 i restskatt og jeg får 15.000 tilbake går vi 15.000 i minus. Når vi fordeler annerledes så han går i 0 og jeg får 7.000 tilbake tjener vi 7.000 :p

Ideen med delingen er at vi kan bruke omtrent like mye hver på tull. Ellers er mannen bekymret for at jeg ville blandet meg inn i alle småkjøpene og abonnementene han har gående :hilarious:

Back
Topp