~Mars 2021~

Jeg synes hjemmeskole er trasige greier, barn og ungdom trenger å møtes. Men da jeg var innom et kjøpesenter i dag så tenkte jeg at det kanskje ikke er så dumt.

Ved lunsjtid veltet det inn ungdommer i grupper, ingen med munnbind. Det vil si, én hadde munnbind i hånden, men holdt det sammenbrettet under nesen. Aner ikke hva greia var.
Kjente en lettelse over at jeg var på vei ut av senteret.

Mantraet om at de unge nå driver smitten hadde visst ikke nådd fram til dem.

Jeg synes hjemmeskole er trasige greier, barn og ungdom trenger å møtes. Men da jeg var innom et kjøpesenter i dag så tenkte jeg at det kanskje ikke er så dumt.

Ved lunsjtid veltet det inn ungdommer i grupper, ingen med munnbind. Det vil si, én hadde munnbind i hånden, men holdt det sammenbrettet under nesen. Aner ikke hva greia var.

På ungdomsskolen her vi bor er det KUN 10. klasse som får forlate skolens område og for eksempel gå på butikken hver 4. uke.
(4 trinn, der rullerer hvem som får lov), og nå under koronaen får ingen lov.
Har ikke videregående her..

Det er sikkert ikke lett att vær ungdom i desse tider :( Jeg har selv blitt sur når jeg har sett 6-7 st i klunge i butikken og kanske 2-3 av de ska kjøpe noet. Hva er vits att gå i butikken i desse tider visst man ikke skall kjøpe noet .

Man må jo ikke bruke munnbind om man klarer å holde avstand til sndre , de var vel sikkert en kohort de som kom sammen

Her er kjøpesentrene stengt. De eneste som vandrer rundt med munnbind under nesen er pensjonister. De ser jeg gjerne en to-tre av hver gang jeg er innom butikken :banghead: Ungdommene her følger faktisk reglene. Og det for å beskytte disse eldre som ikke gidder følge reglene selv.

Man må jo ikke bruke munnbind om man klarer å holde avstand til sndre , de var vel sikkert en kohort de som kom sammen
Janeialtså, de gjorde sikkert ikke noe galt i hht reglene.
Men registrerte at jeg kjente på et ubehag jeg ikke har kjent på før, mye pga hvordan dette muterte oppfører seg.

Her er kjøpesentrene stengt. De eneste som vandrer rundt med munnbind under nesen er pensjonister. De ser jeg gjerne en to-tre av hver gang jeg er innom butikken :banghead: Ungdommene her følger faktisk reglene. Og det for å beskytte disse eldre som ikke gidder følge reglene selv.
Jeg har også lagt merke til de eldre som har litt kreativ bruk av munnbind. Så faktisk ingen i dag.
Sannsynligvis fulgte disse ungdommene reglene også.

Back
Topp