Vi har tre ja. Den eldste ikke lysten i det hele tatt. Den mellomste lysten. Den minste uredd. Og sjalu på alt storesøster får til. (det er nesten 5 år mellom dem, så når yngste da er 5 så ER det virkelig en forskjell på hvor fort de klarer å gå på ski, skøyter, rulleskøyter, sykle....)
Å sende mannen i en større bakke, lite trolig gjennomførbart. Å sende eldste dit, nei, hele fjellet kommer til å høre at han HATER oss, at vi er verdens verste foreldre og at vi vil DREPE ham. Kombiner motvilje med tenåringshormoner.... Å få mellomste til å vente på de gutta medfører dramaqueen-sutring.
Og at minstemor skal god ta noe mindre bakke enn søstra? uten å klage?
Jeg hadde lyst i bakken helt til jeg så for meg dette. Nå har jeg aller mest lyst å bare flytte til et land hvor det ikke er snø, sånn at det aldri er skidag med skolen sånn at det aldri kommer frem med at mellomste nå er gammel nok til å få gå i trekket, men ikke kan, for hun har aldri prøvd (og har ikek utstyret) og eldste er den eneste i klassen som velger langrenn, for han kan ikke annet.
Eller grave meg ned under dyna og grine litt.
(sliten i dag, av hormonell pre-teen-gutt og koronastress og mye annet. så det mentale bildet der skubbet meg under. For det har liksom vært drømmen min å få oss i bakken, men jeg ser at det går ikke. (Jeg har dog tenkt et sted med et barneområde som er såpass bakke at de store også kunne begynne der og derved kunne vi voksne "skulde på dem" og være der en stund til de evt hadde fått teknikken i beina (eller løpt rasende derfra og aldri snakket til oss igjen

)