~Mars 2021~

Håper de er hakket mer selvstendige enn mine. Etter en hel dag med konstante avbrytelser og behov som må dekkes er jeg helt avhengig av tid til å koble av og roe ned på kvelden. Hvis jeg legger meg samtidig med ungene fungerer jeg ikke dagen etter :bag:

Nei ikkje yngste. Så er det husarbeid, middagslaging og alt anna eg gjer aleine, siden eg er skilt. Lekser ol tar eg også. Og når eg skal på jobb, er eg oppe klokka 5. Går heimefra 6.30, med yngste. Tar buss nede og opp til neste buss, så er han på SFO til 7.25, dei åpne 7.30. Rimelig sliten til kvelden.

Bor i Oslo. Grunnen til at de stenger i påsken her er at det er vanskelig med ferieavvikling på rødt nivå. Vanligvis slår de sammen barnehager og avdelinger og bruker vikarer eller kjører redusert bemanning. Vikarer er det mangel på og både sammenslåtte kohorter og redusert bemanning er uaktuelt med dagens situasjon.
Aah skjønner. Her blir ett trinn til en kohort i påskeuken på sfo. Altså 1.klasse blir en kohort og ikke 2 som før påskeuken osv. Det er tydeligvis greit siden det er (lang) helger imellom

Håper de er hakket mer selvstendige enn mine. Etter en hel dag med konstante avbrytelser og behov som må dekkes er jeg helt avhengig av tid til å koble av og roe ned på kvelden. Hvis jeg legger meg samtidig med ungene fungerer jeg ikke dagen etter :bag:
Det skjer jo noe mellom 2 og 7 helsigvis i så måte.

Også med tanke på alenetid selv om ungene ikke har lagt seg. Eldste ser vi vanligvis ikke før nettbrettet hans ikke lenger har skjermtid, noe vi regulerer. Mellomste er litt mer her og der, i kveld ser hun alle mot 1 med oss, men går i seng når det er slutt.

Disse ungene har vært en kamp fra dag en. Sitat fra babysang med eldste: "Det er så lett å se personligheten til din gutt. Min bare er her" :hilarious:
Altså min har mye personlighet hu altså.
Vi må bare ta å legge hu mellom trøtt og overtrøtt,så ser vi den ikke. Ellers er det full rulle og mamma trenger en pause! :P

Disse ungene har vært en kamp fra dag en. Sitat fra babysang med eldste: "Det er så lett å se personligheten til din gutt. Min bare er her" :hilarious:

Mi eldste gikk når hun var 9mnd:D I åpen bhg misunnet dei som hadde babyer som satt i ro, helt til dei overtok litt, fem minutter, så fekk eg hun tilbake:laughing002 Veldig tydelig personlighet på henne også, hun er sta og herlig enda:Heartred

Det er uvisst enda men det er vanlig at dei trasser og ikkje vil, enten det er leggetid eller tannpuss;)
Legging har alltid vært relativt enkelt her, tannpussen derimot... :nailbiting: er nesten overrasket over at ikke noen meldte det til barnevernet, tannpuss har man bare måtte gjøre :shy:

La meg pÅ sofaen kl 20 og jeg sovna. Ble vekket av barnen:p og kl 21:04 og jeg er så trøtt og vil bare sove.

Nå husker jeg barselgrupper min , alle hadde babyer som lå putt stille minus min da, han hadde ikke tid til å ligge der

Altså min har mye personlighet hu altså.
Vi må bare ta å legge hu mellom trøtt og overtrøtt,så ser vi den ikke. Ellers er det full rulle og mamma trenger en pause! :p
Var ikke ment som en kommentar om ditt barn altså. Var en annen som sa det til meg. Ungen hennes hadde personlighet altså, var bare hakket mindre tydelig enn sønnen min sin :hilarious:

Tror ikke ungene mine finnes trøtt. De er våken eller overtrøtt :hilarious: Sistnevnte er et helvete både den dagen og neste så dit går vi ikke.

Legging har alltid vært relativt enkelt her, tannpussen derimot... :nailbiting: er nesten overrasket over at ikke noen meldte det til barnevernet, tannpuss har man bare måtte gjøre :shy:

Da skal du høre når eg dusja yngste, når han var yngre, det hørtes ut han ble drept, han skreik sånn:laughing002

Mi eldste gikk når hun var 9mnd:D I åpen bhg misunnet dei som hadde babyer som satt i ro, helt til dei overtok litt, fem minutter, så fekk eg hun tilbake:laughing002 Veldig tydelig personlighet på henne også, hun er sta og herlig enda:Heartred
:hilarious: Høres kjent ut! Jeg har to sånne. Herlige når de er i godt humør og får definitivt utrettet mye. De har det fra både morssiden og farssiden :bag:

Var ikke ment som en kommentar om ditt barn altså. Var en annen som sa det til meg. Ungen hennes hadde personlighet altså, var bare hakket mindre tydelig enn sønnen min sin :hilarious:

Tror ikke ungene mine finnes trøtt. De er våken eller overtrøtt :hilarious: Sistnevnte er et helvete både den dagen og neste så dit går vi ikke.
Tok det heller ikke slik. Var mer ment som at det ikke er bare bare å ha en unge som er lett å legge. For hu er helt i hundre resten av dagen liksom :)

Mannen blir litt oppgitt over mine påfunn en gang i blant :P
Vi glemte å hente posten i går, og har sjekket postkassen når han var ute en liten tur.
Kom inn på kjøkkenet med en konvolutt til meg hvorav jeg utbryter med et stort smil om munnen "Jippi, det er horebukken min".
Han ser rart på meg og sier, "det er lørdag kveld, de minste er i seng, du står på kjøkkenet med et glass vin og mottar en horebukk per posten i en konvolutt?" .
Svarer bare ja, og han ser enda med forvirret ut, dakkars.
Så forklarer jeg, "det er frø til en plante som på norsk kalles horebukk, har hatt lyst på den siden jeg fant ut at to av plantene på stuebordet kalles rumperotte, lyst på flere planter med rare navn"
Da sukker han bare oppgitt og går....

Back
Topp