Mange som er sykemeldt her?

[qu ote="Regina, post: 18016423, member: 83708"]Er sykemeldt frem til 15 oktober, og blir nok ikke friskmeldt med det første . Har vært sykemeldt i 7 uker til nå ;)
Oi så lenge ja! Pga kvalme?[/quote]

Ikke bare pga kvalme, men oppkast også. Jeg har hypermesis gravidarum, altså alvorlig svangerskapskvalme. Og har ikke sjans til å jobbe. Klarer så vidt å ta vare på barna mine, selv med medesiner. Så derfor blir jeg så lenge sykemeldt av gangen, og jeg har time hos legen hver uke for å bli veid og sjekket om jeg er dehydrert. Så føler meg godt passet på av legen min :)
 
Jeg har bært sykemeldt i seks uker, begynte på jobb denne uken men kjenner det var alt for tidlig. Blir nok ny sykemelding her, hvertfall 50%. Lei av å vær sykemeldt, men klarer ikke komme igjennom en hel dag på jobb så da er det vel bare å innse at det er nødvendig med sykemelding.
 
Har vært sykemeldt siden mai. Etter 2 runder på legevakta med blødninger fikk jeg beskjed om å finne meg en lang serie på Netflix... Endte rett og slett opp med å velge å ta det med ro, eller ikke få barn. Lett valg, men det er vanskelig å måtte gjøre "ingenting" så lenge.
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!

Da har du tydeligvis ikke hatt de plagene som vi har.. for min del har det ikke vært mulig å være på jobb.. kan ikke gå med kvalmen i halsen, behandle pasienter med både svettelukt og parfymelukt og styrte ut ved annenhver behandling for å kaste opp... heldigvis skjønte min lege det uten at jeg måtte be om det engang!
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!
Derfor du skriver med anonymt nick og, fordi du ikke tørr å si det med ett ordentlig nick?
Vet du hva, jeg er overhodet ikke stolt av at jeg er sykemeldt om du tror det!!! Mange sliter med ekstrem kvalme, bekken etc.! Jeg regner ikke med du har så mye vonde symptomer siden du uttaler deg slik?!?
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!

Jeg syns også at vi er fryktelig mange som er sykemeldte her, noe som er synd fordi de fleste har jo lyst til å jobbe. Men så er det en gang sånn at de tre første månedene++ er en stor påkjenning med mange symptomer som kan være overveldende, og da sier kroppen rett og slett stopp. På denne tiden i mitt forrige svangerskap var jeg i jobb og hadde ingen ubehageligheter før bekkenløsningen kom i 5. måned. Ble da sykemeldt 40% før jeg fikk full sykemelding da jeg var 8 måneder på vei.

Heldig du, da, som kan jobbe som vanlig. :) Tiden går som regel fortere når man holder seg opptatt. Jeg tror neppe det er noen her som sykemelder seg for moro skyld.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!
Til og med prinsessen i England er sykemeldt. Det er jo ganske urovekkende, være så frekk å legge seg med på den måten når hun har et land å ta seg av!!! Makan til sutrekopp hun der.
 
Jeg har ikke vært på jobb siden februar faktisk. Nå er jeg hjemme med pleiepenger, regner med den overlapper permisjonen. Så ikke jobb før 2017 her Da blir det nok i ny jobb, drar ikke tilbake til den jeg har nå. Heldigvis en stund til.

Samme gjelder for meg, har vært sykemeldt siden februar og neste år går jeg over på AAP før fødselspenger. Skal ikke tilbake til min jobb igjen noensinne, så i 2016 må jeg søke ny jobb :)
 
Da har du tydeligvis ikke hatt de plagene som vi har.. for min del har det ikke vært mulig å være på jobb.. kan ikke gå med kvalmen i halsen, behandle pasienter med både svettelukt og parfymelukt og styrte ut ved annenhver behandling for å kaste opp... heldigvis skjønte min lege det uten at jeg måtte be om det engang!

Feil quote :-O
 
Samme gjelder for meg, har vært sykemeldt siden februar og neste år går jeg over på AAP før fødselspenger. Skal ikke tilbake til min jobb igjen noensinne, så i 2016 må jeg søke ny jobb :)
Lykke til med å søke ny jobb, kjenner det er noe jeg gruer meg til. Spes etter å ha vært borte fra arbeidet så lenge. Mister fort fokus på det faglige merker jeg...
 
Lykke til med å søke ny jobb, kjenner det er noe jeg gruer meg til. Spes etter å ha vært borte fra arbeidet så lenge. Mister fort fokus på det faglige merker jeg...
Takk, det samme :) det går nok bra, men gruer meg selv. Jeg skal helt bort fra mitt yrke pga sykdom, så det blir jo spennende og prøve noe helt nytt. Kjenner jeg vil det litt egentlig også :)
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!

Alle er ikke sykemeldte, vi er ganske mange inne på april forumet nå og jeg tror hvis du teller alle som har sagt de er sykemeldte kontra alle som er her. Så er ikke prosentandelen så stor.

Jeg har ikke vært sykemeldt enda, men kan bli det på mandag pga utslitthet. Og jo jeg kan godt jobbe, men hvem skal da ta seg av 2 åringen når jeg er ferdig på jobb og barnehagen er stengt? Kanskje mannen min heller burde jobbe redusert så han kan komme hjem tidligere for å ta seg av ungen?

Eller mange av de andre som er her, skal mannen deres ta permisjon fra pendler jobbene sine for å være hjemme med kone og barn? (Mange her er alene hele uken, eller flere uker i strekk)

Eller er det greit å være på jobb når man spyr 20 gang per dag, har null krefter og er totalt svimmel. Da er man jo virkelig produktiv på jobben.

Selvsagt er det viktigste å være på jobb, resten av livet får bare gå sin gang og klare seg selv. Spesielt barna trenger ikke en mor som lager middag og hjelper de. Det burde de jo klare selv. Det viktigste er jo selvsagt å være på jobb...

Du burde være stolt over at du jobbet helt ut i forrige og enda ikke vært borte nå. Men ikke rakk ned på andre, alle har sine grunner. Hva med resten av befolkningen som er sykemeldt pga omgangssjuka, influensa, ME, dårlig rygg... Osv...
Burde de også bite tenna sammen og gå på jobb?
 
Blir sykemld så lenge morkaken ikke flytter på seg, men håper jo det skjer!!
 
Takk, det samme :) det går nok bra, men gruer meg selv. Jeg skal helt bort fra mitt yrke pga sykdom, så det blir jo spennende og prøve noe helt nytt. Kjenner jeg vil det litt egentlig også :)
Det ønsker egentlig jeg også, blir kanskje å ta noen fag/kurs mens jeg er hjemme nå. kan jeg spørre hva du jobber med og skal over til?
 
Skjønner at jeg har vært veldig heldig. Ønsker dere alle riktig god bedring, og håper 2. Trimester blir bedre!
 
Det ønsker egentlig jeg også, blir kanskje å ta noen fag/kurs mens jeg er hjemme nå. kan jeg spørre hva du jobber med og skal over til?
Jeg har jobbet 12 år i dagligvaren, og de siste årene som butikksjef. I 2012 fikk jeg påvist MS, og den har ikke alltid vært så snill så hvis jeg skal fungere på fritiden så må jeg ha en mye roligere jobb. Typ kontor kanskje. En jobb som gir meg fri når det er fri. Da jeg var butikksjef så jobbet jeg hele tiden, selv i feriene jobbet jeg. Drømmeyrket er noe med kundeservice, så vi får se hva det blir til. La tankene litt på hylla da jeg fikk positiv test. Hva med deg selv?
 
Synes det er urovekkende at alle er sykemeldte..
Er selv ikke sykemeldt og jobbet også helt frem ved forrige graviditet. Og det er jeg stolt av!

Har vært 100 % sjukmeldt fra uke 6 til 13, nå 50%. Så klart bra at du har jobbet fullt, men alle svangerskap er forskjellig. Fint å ikke være sykmeldt, men det er jo vanskelig å være på jobb når man har svangerskapskvalme, knapt klarer å være oppe av senga.
 
Jeg har jobbet 12 år i dagligvaren, og de siste årene som butikksjef. I 2012 fikk jeg påvist MS, og den har ikke alltid vært så snill så hvis jeg skal fungere på fritiden så må jeg ha en mye roligere jobb. Typ kontor kanskje. En jobb som gir meg fri når det er fri. Da jeg var butikksjef så jobbet jeg hele tiden, selv i feriene jobbet jeg. Drømmeyrket er noe med kundeservice, så vi får se hva det blir til. La tankene litt på hylla da jeg fikk positiv test. Hva med deg selv?
Nei Off, det var ikke noe kjekt. Med MS. Det er virkelig ikke en Kjekk sykdom Håper du får god oppfølgning og har lært deg å leve med det. En ting å gjøre, ha tro på seg selv. Jeg er utdannet vernepleier, så jobbet i helsevesenet endel år. Kjenner meg VELDIG ferdig og er på jakt etter noe litt annet. Kanskje hms/ noe ift kvalitetssikring.. Skal se om hodet faller på plass snart å kanskje melde meg opp til noe snart. Livet er fult av muligheter Må bare se de! Snart skal jeg åpne øynene, øyeblikk hehe. Litt tiltalsløs for tiden!
 
Back
Topp