Mange som er sykemeldt her?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Eller som har vært?

Jeg dr i uke 2, og vet ikke helt om jeg orker å begynne til mandag...
 
Har vært sykemeldt i over 6 uker og har litt over 3 uker igjen foreløpig.. så får vi se etter det...
 
Var 50% sykemeldt et par uker ha kvalmen var på sitt verste.
 
Jeg har ikke vært på jobb siden februar faktisk. Nå er jeg hjemme med pleiepenger, regner med den overlapper permisjonen. Så ikke jobb før 2017 her Da blir det nok i ny jobb, drar ikke tilbake til den jeg har nå. Heldigvis en stund til.
 
Jeg har vært sykemeldt i snart fem uker. Har jobbet en uke 50% innimellom, ellers 100%. Sykemeldingen går ut 7 oktober, men sånn som det er nå så tviler jeg på at jeg jobber igjen da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dobbelpost
 
Oi, er det lov å gi sykemelding over 2 uker nå?

Ja... det er vel det.. jeg fikk nesten 4 uker sist i alle fall... og så kunne hun også datere tilbake (det har vel ikke vært lov tidligere).. visste ikke at det har vært en 2 ukers grense jeg
 
Oi, er det lov å gi sykemelding over 2 uker nå?

Sist jeg var gravid og sykmeldt ble jeg sykmeldt en mnd om gangen :) trooor det er maks?
Blir mest sansynlig sykmeldt i en mnd fra og med idag, da jeg jobber mot legens anbefaling, med bekkenløsning som er ille , og blodtrykksfall så jeg kaster opp :( kjedelig!
 
Jeg har vært sykemeldt fra ca. uke 6 og frem til i går. Skal i morgen begynne i ca. halv stilling av 75% stillingen min. Er spent!
 
Jeg har også vært sykemeldt i ca 5 uker, har igjen ca 3. Sist svangerskap ble jeg 50 % sykemeldt i 4 uker, før jeg ble 100 % sykemeldt i flere måneder, så er vel fullt mulig å sykemelde over 2 uker i slengen :)
 
Ja... det er vel det.. jeg fikk nesten 4 uker sist i alle fall... og så kunne hun også datere tilbake (det har vel ikke vært lov tidligere).. visste ikke at det har vært en 2 ukers grense jeg
Ok. Nei å tilbakedatere er ikke lov.. Det er veldig strengt å de kan miste lisensen sin.. Men mulig de har blitt mildere med det??
 
Ok. Nei å tilbakedatere er ikke lov.. Det er veldig strengt å de kan miste lisensen sin.. Men mulig de har blitt mildere med det??

Det har vært noen regelendringer visstnok. Jeg trodde heller ikke det, men hun gjorde det uten å mukke.. var bare snakk om en dag da..
 
Har vært sykemeldt 100% i syv uker nå. Begynner på jobb i dag (50%). I to uker skal jeg jobbe 50%,men ser for meg at det blir lengere. Har smerter nederst i korsryggen som beveger seg nedover benet og gjør at jeg går som ei ku :)
 
Har vært sykemeldt 100% i syv uker nå. Begynner på jobb i dag (50%). I to uker skal jeg jobbe 50%,men ser for meg at det blir lengere. Har smerter nederst i korsryggen som beveger seg nedover benet og gjør at jeg går som ei ku :)
Lykke til i dag :)
 
Sånn generelt ;)
Jo det er lov, komme også ann diagnose. Nå er det kommer nye retningslinjer hvor lenge du bør/skal/kan være sm ift ulike diagnoser. Å
Tilbakeføre sykemelding kan en gjøre om en har hatt kontakt med lege/legevakt/vært veldig syk el.
Fått sm opp til 6 uker i slengen jeg.
 
Jo det er lov, komme også ann diagnose. Nå er det kommer nye retningslinjer hvor lenge du bør/skal/kan være sm ift ulike diagnoser. Å
Tilbakeføre sykemelding kan en gjøre om en har hatt kontakt med lege/legevakt/vært veldig syk el.
Fått sm opp til 6 uker i slengen jeg.
Må være deilig å kunne slappe av lengre periode! Jeg merker jeg stresser veldig med om jeg blir friskmeldt fra mandag... Har legetime i morgen og er nervøs...
 
Må være deilig å kunne slappe av lengre periode! Jeg merker jeg stresser veldig med om jeg blir friskmeldt fra mandag... Har legetime i morgen og er nervøs...
Ja, nå har jeg vært hjemme med min syke sønn, men gleder meg til han blir utskreven fra sykehuset og hjem nå, kan slappe litt av.
Men forstår deg godt, jeg hadde nok ikke klart å gå på jobb altså. Men leger er så ulike også, noen er kjempestenge på sm v/graviditet noen har stor forståelse. Håper du får mulighet til å forklare deg. Skriv ned konsekvenser det vil ha for deg og din helse ved å gå på jobb. Vær klar og tydelig til han. Vær ærlig på
Hvordan du føler deg. Håper han tar seg tid til deg!!!
Masse lykke til jaffal. Helsa først, gravid eller ikke!!!
 
Back
Topp