S
**SunFlower**
Guest
Hvem er det? Hva er det? Og hva er deres misjon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt enig med deg!Jeg føler mammapolitiet er de som tror de er så mye bedre enn andre foreldre og de lar ingenting hindre de i å fortelle andre foreldre at du gjør en dårlig jobb.
Ofte har de også barn som er mye "verre" enn den personen som spør om hjelp/råd og liker da å fortelle at de holdt ut så og så lenge for får man barn så skal man ofre både fysisk og psykisk helse.
Det er altså de som ikke klarer å se at både barn og foreldre er forskjellige og ingen er like. Det er de jeg mener er mammapolitiet, det går helt fint å gi gode råd uten å fortelle en annen hvor elendig mor den personen som spør om råd er![]()
Enig med ReginaJeg føler mammapolitiet er de som tror de er så mye bedre enn andre foreldre og de lar ingenting hindre de i å fortelle andre foreldre at du gjør en dårlig jobb.
Ofte har de også barn som er mye "verre" enn den personen som spør om hjelp/råd og liker da å fortelle at de holdt ut så og så lenge for får man barn så skal man ofre både fysisk og psykisk helse.
Det er altså de som ikke klarer å se at både barn og foreldre er forskjellige og ingen er like. Det er de jeg mener er mammapolitiet, det går helt fint å gi gode råd uten å fortelle en annen hvor elendig mor den personen som spør om råd er![]()
Jeg føler mammapolitiet er de som tror de er så mye bedre enn andre foreldre og de lar ingenting hindre de i å fortelle andre foreldre at du gjør en dårlig jobb.
Jeg føler at i mange tilfeller blir man stemplet som mammapoliti når noen føler seg angrepet. Kanskje det er på grunn av dårlig samvittighet? Fks dette med spekemat, bilsikring, skrikekurer osv. Føler at mange slenger ut mammapolitikortet når flertallet er uenig i det som blir sagt.
Desverre så ser man ofte foreldre som faktisk ikke vet hva barnets beste er!Jeg bruker uttrykket mammapoliti når enkelte ikke evner å sette seg inn i andres situasjon og kritiserer andre for de valgene de tar istedenfor å respektere de og innse at barn er forskjellige og ikke minst at mor vet best![]()
Javel? Og da vet du bedre tydeligvis? Eller?Desverre så ser man ofte foreldre som faktisk ikke vet hva barnets beste er!
I noen tilfeller er det jo på grunn av for lite kunnskap. Så ja, selvfølgelig vil det være enkelte situasjoner der noen andre vet bedreJavel? Og da vet du bedre tydeligvis? Eller?![]()
Men mor vet faktisk ikke alltid best dessverre.Jeg bruker uttrykket mammapoliti når enkelte ikke evner å sette seg inn i andres situasjon og kritiserer andre for de valgene de tar istedenfor å respektere de og innse at barn er forskjellige og ikke minst at mor vet best![]()
Med mindre foreldrene gjør noe som fører til at barnet blir skadet fysisk eller psykisk (for eks shaken baby syndrom) så vil jeg si mor/far vet bestMen mor vet faktisk ikke alltid best dessverre.
Det ligger vel i selve ordet... MammaPOLITI. Politiet håndhever gitte regler og arresterer de som bryter de gitte reglene. Disse reglene er lagd av de som tydeligvis sitter på fasitsvaret, og reglene gjelder uavhengig av barnet.Jeg begynner å lure på om jeg har misforstått hva mammapolitiet er.
For det virker som om mange har en negati innstilling til det. Jeg har derimot vært positiv.
For flere ganger har jegsett at det de skriver, er basert på det de har lest og lært om barnepsykologi, ernæringsfysiologi og de er ikke redde for å være uenige med noen og heller ikke redde for å si at den vanskelige og mest tungvindte veien er den beste for barnet ditt, og du burde velge den.
Så snart det ikke er rosenrødt, enig og veldig forståelsesfullt overfor en mamma/ansvarsperson som vil ha en quick fix og dempe symptomet istedet for å ta problemet, så er man mammapoliti? På en negativ måte fordi de ikke gir en enkel løsning som passer foreldrene istedet for barnet?
Har tenkt på "mammapolitiet" som en sjanse til å lære noe nytt og finne bedre veier for barnet jeg.
Har jeg misforstått?
Men mor vet faktisk ikke alltid best dessverre.
Godtdu tok til deg rådene, mange fnyser jo bare at noen kommer med råd.Med første unge så tenkte jeg å ha nett bak i bilen og la ungen ligge i bag. Jeg visste ikke hvor farlig d faktisk var pga d var en godkjent sikringsmetode. Da fikk jeg fort vite her hva som var sikrest, og dermed best for ungen.
Jeg er ikke noen dårlig mor for d, og d var ikke noe mammapoliti som arresterte meg..