Flere enn meg son ikke klarer å sove når baby sover? Jeg føler faktisk at jeg er uthvilt om morgenen jeg... i dag stod vi opp 10.20!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sover aldri på dagtid. Samsover og ammer om natten. Står opp rundt 08 tiden hver dag og er uthvilt. Har 2 eldre barn også.Flere enn meg son ikke klarer å sove når baby sover? Jeg føler faktisk at jeg er uthvilt om morgenen jeg... i dag stod vi opp 10.20!
Bruker papir 2 av tre netter, da jeg bare har én formsydd som holder hele natten Ellers bruker vi tøy på fulltid, ja. Må få skaffet noe mer til natt, jeg bare synes det blir så innmari klumpete på den lille kroppen... bruker du tøy på natt også? Hva bruker du da i så fall?
Det er første Tøybleia en her i huset, så jeg har masse forskjellig og holder igrunn fortsatt på å kjøpe litt forskjellig for å finne ut hva vi skal gå for. Er veldig glad i peach green solo, tror den er favoritten foreløpig, men ser for meg at økonomibleiene fra LilleGull blir veldig bra etterhvert. Har mest onesize aio foreløpig og de blir jo unektelig litt svære på den lille stumpen... Liker hittil best aio, men har noen lommebleier også. Alva sine sitter jo som bare det, men synes det er litt tregt å stappe innlegg Latskap, men dog Hva er dine favoritter?
Vi bruker også tøy! Syns gDiapers fungerer best, så har akkurat bestilt flere. Blir papir innimellom og, vi har ikke mange nok i tøy enda. Men det skal bli
Jeg sover aldri på dagtid. Samsover og ammer om natten. Står opp rundt 08 tiden hver dag og er uthvilt. Har 2 eldre barn også.
Kan ikke huske sist jeg sov til kl 10.00 hehe
Jeg sover veldig godt når jeg samsover. Jeg rører meg ikke når jeg sover, også sover jeg veldig lett, så samsoving passer oss ypperlig. Bedside crib er jo veldig praktisk da Samsov med de to eldste også, og jeg sov utrolig dårlig når de skulle i egen seng da de var over 2 år Hadde aldri planlagt at jeg skulle samsove, men vi koste oss med det.Skjønner det da ja! Jeg skal absolutt nyte det så lenge det varer vi samsov fram til forrige uke. Vi sov så dårlig av frykt for å rulle over lillegutt i søvne,så vi kjøpte bedside crib, og nå sover lillegutt rett ved siden av meg det er så deilig og vi sover bedre alle tre hvordan er samsoving for deg? Du er sikkert vant med det med dine to andre barn også
Ja, sånn rent bleiemessig gleder jeg meg til hun blir litt større. Mye svært på stumpen om dagen Har noen små, men egentlig bare den fra peach green jeg liker og de er jo uhensiktsmessig dyre til å passe i en så kort periode. Har veldig lyst til å prøve gD jeg også! Prøver å få kjøpt et par brukt for å prøve. De ser jo så fine og nette ut påVi har bare brukt papir på natt så langt. Så lenge det må skiftes på natta vil jeg ha det så lite hjernekrevende som mulig. Babyene mine er high in - high out, så det krever bleiene sine å holde unna. Sist brukte vi og noe papir på natt, ellers formsydde av bambus med div innlegg og ull som sperrelag. BBHNights tror jeg de heter, Sandys har vi og brukt. De blir jo svære, ingen risiko for at babyen får flytta seg akkurat..
Jeg har mange formsydde nyfødt/ small-bleier, kjøpt brukt. Noen Bumgenius Aio, en celebrians lommebleie, og nytt for denne gang; 3 gDiapers og 6 ekstra poucher.
Med formsydd og ull blir det egen garderobe, siden det tar litt plass og ulla kan bli litt fuktig. Så da blir det Nøstebarn-klær og annen helst ubehandla ull. Aio, ai2 og lommebleiene brukes mer om vi skal ut på noe. Men vi bruker papir så fort det er overnattingsturer, ferier o.l. - syns det er greit å ta noen pauser i blant, pluss at det er mye fint babytøy som bare funker med papir.
Blir litt enklere når han blir et par kilo større, da går vi over til lommebleiesamlinga (onesize). Går i Bumgenius, Celebrians (de vanlige, handla før ho begynte med økonomibleiene) og Sweet Pea. Syns de blir for klumpete de første månedene.
Så flott dere fant det ut så tidlig har intrykk av at mange ikke skjønner at det er allergi før det har gått en stund. Har dere erfaring fra før kanskje?Vis vedlegget 204291Fått vedtak på allergivennlig morsmelkerstatning til bebis med kumelkallergi
Så deilig, Hvordan gikk dere frem til å finne det ut? Og merker du forskjell på bebis?Vis vedlegget 204291Fått vedtak på allergivennlig morsmelkerstatning til bebis med kumelkallergi
Ja, veldig glad for at vi fant det ut så tidlig, det har spart oss for mye skriking og hjertesmerte. Nei, har egentlig ikke erfaring fra før og jeg catchet heller ikke selv at det var allergi, men forstod at noe var galt. Fikk god hjelp hos barnelege som forstod det med en gang.Så flott dere fant det ut så tidlig har intrykk av at mange ikke skjønner at det er allergi før det har gått en stund. Har dere erfaring fra før kanskje?
Ja, veldig godt! Hun skrek så forferdelig mye, spesielt under amming, så jeg trodde det var et ammeproblem, at jeg hadde for lite melk eller noe sånn. Jeg kontaktet ammekontoret og fikk hjemmebesøk av en ammeveileder. Hun så raskt at det ikke var et ammeproblem og oppfordret meg til å få en henvisning til en barnelege. Jeg ble helt koko i hode (og hjertet) av all skrikingen og at hun ikke ville ha mat, så jeg gråt om kapp med bebisen da vi var hos fastlegen. Det resulterte i en henvisning hvor hun skriver "mor er så fortvilet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med henne Ber om en time så raskt som mulig" Da tikke det bare noen få dager, så fikk vi time. Barnelegen mistenkte med en gang melkeproteinallergi, pga heftig utslett i ansiktet, dårlig vektoppgang og mye skriking, spesielt knyttet til måltider, og slapp baby. Jeg kuttet melk og soya i maten fra den dagen, og da så vi bedring etter en ukes tid. Her om dagen fikk jeg i meg bittelitt ost ved en forglemmelse og da var det helt krise etterpå, så nå føler jeg meg ganske trygg på at diagnosen er rett. Frustrerende at jeg må leve melkefritt så lenge jeg ammer, men utrolig deilig med en frisk baby!Så deilig, Hvordan gikk dere frem til å finne det ut? Og merker du forskjell på bebis?
Tusen takkSå utrolig bra at det ble kartlagt så fort. Og så bra at du fremdeles kan amme med melkefri diett. Masse lykke til videre