Mammalivet med et lite hjerteplaster

Får håpe det.

Nei, Trøndelag - men det regner endel her også og de siste årene har det vært dårlige vintre. Har bare blitt verre og verre med årene. :shifty:

Ja, det er jeg enig i. Blir bare mindre snø og mer nedbør :sour:
 
10+0 i dag, og i gang med den 11 uka. Neste fredag er det ny ul, og mtp hvor god form jeg er i og hvor lite symptomer jeg har så blir det veldig godt å få bekrefta at det er en liten dings der enda. Føler meg særdeles lite gravid, og det bekymrer meg litt selv om det ikke er noe som tyder på at noe er galt. Nå er det 3 uker siden sist blødningsepisode startet (7+0 startet det, og kom litt 7+1 og 7+3 også), og etter det har det ikke vært antydning til rødt eller rosa. Det er jo bra, men MA-spøkelset svirrer selvsagt i bakgrunnen.

3 uker mellom ultralydene er overraskende nok fryktelig lenge, og jeg håper å få de litt tettere frem til jul nå.

Har fortsatt vondt i hånda jeg kvesta under mitt Donald-moment på tirsdag, og den går for halv maskin. Plagsomt. :p Men kan bare skylde meg selv, skulle ikke gå an å gjøre det jeg gjorde. :rolleyes:

Gårsdagen gikk fort da, da var jeg på venninnebesøk etter jobb og traff ei jeg ikke har sett på flere år og heller ikke har på FB. Fant ut at hun fikk barn i august/september, og jeg kjente at det stakk litt. Heldigvis spurte hun ikke om barn og meg, så mulig noen tipsa henne på forhånd om at det kunne være et passe ømt tema. Ikke at jeg har problemer med å snakke om det som har skjedd, men jeg får litt trøbbel om folk spør om jeg har barn. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal svare, eller hvordan jeg skal formulere det.

Måtte neste uke fly avgårde!
 
Hurra for uke 11! :) Håper tiden flyr frem til neste UL.

Takk. :) Håper også det.


Jeg begynner å bli smågal av kaoset som rår her i heimen, så har begynt en ryddesjau. Sikkert nesting-behovet som begynner å melde seg. :knegg: Bra det, for noe må gjøres. Sånn som det ser ut her nå så er det flaut om det kommer besøk, selv om mesteparten av kaoset er i andreetasjen, hvor besøket ikke skal uansett. Men jeg vet det er der, så det plager meg uansett. :p

Har startet med å rydde ut av klesskapet, dongeribukser og topper som er litt korte blir jo ikke brukt de neste månedene, og ikke sommertøyet heller. Ble plutselig oversikt der nå, så kanskje jeg finner klærne jeg leter etter fremover. :p
 
Gratulerer så mye med regnbuebarn på vei. Jeg har også et regnbuebarn og kaller det lille hjerteplaster. Håper sykehuset tar godt vare på deg. Man slipper som regel å gå mye over 37 uker etter en sånn hendelse og det er jo en maaager trøst!
 
Denne uken kommer til å fly avgårde :)
Ukene før jul pleier som regel å rase av gårde :) Plutselig er du på UL igjen :D
 
Gratulerer så mye med regnbuebarn på vei. Jeg har også et regnbuebarn og kaller det lille hjerteplaster. Håper sykehuset tar godt vare på deg. Man slipper som regel å gå mye over 37 uker etter en sånn hendelse og det er jo en maaager trøst!

Takk, og i like måte. :) Enn så lenge syns jeg de tar godt vare på meg, og viser stor forståelse for at jeg er engstelig. Men er spent på hva de sier på fredag når jeg sier at 3 uker er alt for lenge mellom, de mente jo 4 uker var nok i utgangspunktet. :p Er veldig fint å vite at jeg slipper å gå på overtid, og at de kan sette i gang før tiden også om nervene tar helt overhånd.

Denne uken kommer til å fly avgårde :)
Ukene før jul pleier som regel å rase av gårde :) Plutselig er du på UL igjen :D

Ja, denne uken tror jeg går fort! Har litt avtaler, og endelig virker det som at hånda mi er strikkeklar igjen. Om enn ikke i like høyt tempo som før, men bedre enn ikke-no.
 
10+3 i dag, og føler meg bare mindre og mindre gravid for hver dag som går. Hadde jeg ikke vært så nervøs så hadde jeg glemt graviditeten helt bort. :p Men, nå vurderer brystene å bli litt ømme i alle fall, og begynner å bli skikkelig spretne. :D Etter at jeg gikk ned 30 kg så har de vært litt slappere enn jeg har likt, så fint at løsskinnet der fylles opp. Litt verre med magen da, den er stor men bare tjukk-stor og ikke rund og fin babyform. Enda. Tror nok jeg får mage tidligere denne gangen, siden livmora allerede er godt tøyd på.

Før helga så tjuvstarta jeg på å forsøke doppleren, men fant selvsagt bare min egen puls. Tenkte egentlig å drøye det enda litt til med å prøve på nytt, men klarte ikke å vente - så prøvde nå nettopp. Fant raskt den svusj-svusj-bankinga som er fra meg, men jaggu meg rett etterpå fant jeg noe som jeg tror var babyens. Den var mye raskere enn min, og hadde ikke den samme "svusjinga". jeg er ikke så dreven på det, så tør ikke si 100% sikkert at det var den - men har en veldig sterk mistanke. :Heartred Trodde ikke jeg kom til å finne den, så jeg hadde ikke med meg telefon for å klare å telle antall slag. Lytta ikke så lenge, skal heller vente til mannen kan lytte sammen med meg, og samtidig få telt antall slag. Har ikke planer om å bruke den så mye, men kjenner den kan være god å ha mellom ultralydene, særlig siden jeg føler meg så ekstremt lite gravid. :p
 
10+3 i dag, og føler meg bare mindre og mindre gravid for hver dag som går. Hadde jeg ikke vært så nervøs så hadde jeg glemt graviditeten helt bort. :p Men, nå vurderer brystene å bli litt ømme i alle fall, og begynner å bli skikkelig spretne. :D Etter at jeg gikk ned 30 kg så har de vært litt slappere enn jeg har likt, så fint at løsskinnet der fylles opp. Litt verre med magen da, den er stor men bare tjukk-stor og ikke rund og fin babyform. Enda. Tror nok jeg får mage tidligere denne gangen, siden livmora allerede er godt tøyd på.

Før helga så tjuvstarta jeg på å forsøke doppleren, men fant selvsagt bare min egen puls. Tenkte egentlig å drøye det enda litt til med å prøve på nytt, men klarte ikke å vente - så prøvde nå nettopp. Fant raskt den svusj-svusj-bankinga som er fra meg, men jaggu meg rett etterpå fant jeg noe som jeg tror var babyens. Den var mye raskere enn min, og hadde ikke den samme "svusjinga". jeg er ikke så dreven på det, så tør ikke si 100% sikkert at det var den - men har en veldig sterk mistanke. :Heartred Trodde ikke jeg kom til å finne den, så jeg hadde ikke med meg telefon for å klare å telle antall slag. Lytta ikke så lenge, skal heller vente til mannen kan lytte sammen med meg, og samtidig få telt antall slag. Har ikke planer om å bruke den så mye, men kjenner den kan være god å ha mellom ultralydene, særlig siden jeg føler meg så ekstremt lite gravid. :p
Åh, så herlig at du sannsynligvis fant hjerteslagene :Heartred vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av doppler etterhvert jeg også, hadde vært veldig betryggende å kunne høre hjertet slå innimellom når det er lenge til neste UL.
 
Åh, så herlig at du sannsynligvis fant hjerteslagene :Heartred vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av doppler etterhvert jeg også, hadde vært veldig betryggende å kunne høre hjertet slå innimellom når det er lenge til neste UL.

Ja, håper og tror det var dem. :Heartred

Doppler er fint så lenge en ikke blir bekymra de gangene en ikke finner hjerteslag. Det er ikke alltid så enkelt, og ikke alltid lege/jordmødre finner det heller selv om alt er i orden. Så klarer en å huske på det å ikke bli nervøs av å ikke høre dem så er doppler supert. :) Brukte det noen ganger sist også, men kjøpte den ganske seint.
 
Ja, håper og tror det var dem. :Heartred

Doppler er fint så lenge en ikke blir bekymra de gangene en ikke finner hjerteslag. Det er ikke alltid så enkelt, og ikke alltid lege/jordmødre finner det heller selv om alt er i orden. Så klarer en å huske på det å ikke bli nervøs av å ikke høre dem så er doppler supert. :) Brukte det noen ganger sist også, men kjøpte den ganske seint.
Det er akkurat dét som gjør at jeg ikke har bestemt meg helt. Usikker på om jeg kommer til å bli bekymret dersom jeg ikke finner hjerteslag. Men jeg har jo noen uker til før det blir aktuelt, så jeg kan vurdere frem og tilbake mange ganger enda :p
 
Syns babyens hjerte høres ut som et tog jeg. Hehe. Hvis du søker litt på YouTube så kan du finne lyden og da merker du godt om det er den. <3
 
Ååå, så fint å høre hjertelyd. Det kan være mye rare lyder som kommer inn på doppleren, men tror ikke det er så mye annet i magen som høres ut som babyhjertet :)
Og gratulerer med ny uke (for noen dager siden da, men lell)!
 
Det er akkurat dét som gjør at jeg ikke har bestemt meg helt. Usikker på om jeg kommer til å bli bekymret dersom jeg ikke finner hjerteslag. Men jeg har jo noen uker til før det blir aktuelt, så jeg kan vurdere frem og tilbake mange ganger enda :p

Det som er vanskelig er at en ikke vet på forhånd om en blir bekymra av det eller ikke. :p Jeg blir ikke det, ikke tidlig i svangerskapet i alle fall for da er de ganske så godt gjemte og det er så mange andre lyder i området som kan overdøve dem.

Syns babyens hjerte høres ut som et tog jeg. Hehe. Hvis du søker litt på YouTube så kan du finne lyden og da merker du godt om det er den. <3

Tenkte litt i retning løpske hester. :p

Ååå, så fint å høre hjertelyd. Det kan være mye rare lyder som kommer inn på doppleren, men tror ikke det er så mye annet i magen som høres ut som babyhjertet :)
Og gratulerer med ny uke (for noen dager siden da, men lell)!

Jaaa. :Heartred I dag er jeg 99.9% sikker på at jeg hørte den et lite øyeblikk. Den lille tvilen tenker jeg er angsten, og så rørte jeg litt på meg og da forsvant den igjen. Syns doppleren jeg har er litt vanskelig å holde i samme posisjon også. Men var egentlig liten tvil i dag. Tror jeg. Håper jeg. :p Nå skal jeg ikke bruke den igjen før om minst ei uke tenker jeg. Skal jo ha UL denne uka også så.


10+5 - og om rett under to døgn skal jeg inn på UL igjen. Jeg gruer meg, men håper vi får se en liten sprellete bebis sånn at nervene kan roe seg litt ned, for ei lita stund i alle fall. :p
 
Så spennende at det straks er UL igjen :)

Ja, og skummelt. :p

22 timer igjen bare. :eek::nailbiting: Jeg håper så inderlig at alt er fint. Vet ikke om jeg takler det så bra om det ikke går veien denne gangen heller. Da tror jeg at jeg gir opp baby-prosjekt og skaffer meg tre-fire bikkjer til i stedet. :meh:
 
Ja, og skummelt. :p

22 timer igjen bare. :eek::nailbiting: Jeg håper så inderlig at alt er fint. Vet ikke om jeg takler det så bra om det ikke går veien denne gangen heller. Da tror jeg at jeg gir opp baby-prosjekt og skaffer meg tre-fire bikkjer til i stedet. :meh:

Ja, dét skjønner jeg! Når på dagen har du time?

Jeg krysser alt jeg har ❤️
 
Det er bra, slippe og gå å vente og være nervøs hele dagen i tillegg :)

Ja, virkelig!

Og dagen i dag kommer til å gå fort også. Jobb, hjem og spise, ture hunder og så bort på besøk og vips er dagen unnagjort. Jeg syns denne uka har gått skikkelig fort så langt, i morgen er jeg jo 11+0 og inne i den 12 uka. :wideyed: Godt det da, for forrige uke gikk så innmari treigt at jeg holdt på å bli gal. :hilarious:

Skal i babyshower på søndagen, så UL bør gå fint altså. Har et virrvarr av følelser nå, og innerst inne har jeg en godfølelse - men nervene overskygger den litt. Har jo ingen grunn til å tro at noe skal være galt nå egentlig. Har jo ingen blødninger, og det er jo egentlig veldig sjelden med MA, særlig etter å ha sett fine hjerteslag 7+6 (og da ble spira målt til 8+0 i tillegg). Men, det er jo også sjelden med morkakesvikt som fører til at babyen dør i magen også, så sånne statistikker finner jeg egentlig ikke så mye trøst i lengre.
 
Back
Topp