Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Der var bra du forklarte begrepet, for jeg tenkte på noe annet. [emoji85] Tar det med meg videre, var vakkert. [emoji304]
Følger med deg videre. [emoji4]
Følger med deg her også Hvor langt på vei er du nå?
Trist å lese hva du har gått gjennom. [emoji22]
Regnbuebaby var så fint. Da venter jeg også regnbuebaby. Jeg har ikke hørt det før [emoji170][emoji170]
Jeg mistet to gutter i juni. Og er gravid igjen.
Begynte også på albyl-e. Hvilken dose skal du ta?
9+0! Enn at jeg har startet på den tiende uka da?
Tror kroppen min syns det var veldig greit at jeg ikke skal jobbe i dag. Jeg sov 11 timer i natt, så tydeligvis noe behov for hvile. Blir godt med ei rolig helg, og at jeg fremover skal jobbe enda litt mer redusert. Og jeg kjenner nå at jeg er rimelig sikker på at vi stopper ved 2 stk barn, for det blir noen lange tunge svangerskap på tross av at jeg fysisk er i fin form. Jeg gruer meg skikkelig til den tiden en skal/kan begynne å kjenne liv. Hva om jeg ikke kjenner så mye? Hva om morkaka er så "grei" at den legger seg på fremsiden og demper? Kommer til å dævve av nervøsitet fra rundt uke 20 og utover ... Skal prøve å ikke tenke så mye på hva om, men det er ikke så enkelt.
Nå er det akkurat to uker til neste TUL, og tre uker til første svangerskapskontroll hos lege.
Herregud som tiden flyr! Nå har du jo kommet et stykke på vei
Jeg forstår veeldig godt at du er, og kommer til å bli enda mer når det nærmer seg, nervøs! Jeg er jo nervevrak selv enda ingenting har tilsagt at noe er galt. Uff. Det hjelper kanskje litt å komme over den uka men du slapper nok ikke helt av før babyen er ute og alt er bra. Det blir nok en tøff tid fremover men tenk så verdt det er det til slutt, for dette kommer til å gå bra
Så spennende at det ikke er så lenge til neste TUL
Gratulerer med 9 uker
Jeg håper du får samme opplevelse som meg etterhvert med masse liv, det hjelper litt på nervene Min morkake er delvis på fremre vegg, men siden den ikke dekker hele forsiden har jeg kjent mye tidlig, og det er helt annerledes enn forrige gang.
Som regel får man komme inn ved bekymring om man sier at man hadde dødfødsel forrige gang, men du kan også få jordmor til å legge inn et notat om at du skal få komme inn ved bekymring, slik at du ikke vil få beskjed om å se det an osv.. Vet ikke hvorvidt de vil ta inn før 23+0, men fra da burde du ha lav terskel for å få en ekstra sjekk. Jeg var inne på ekstra sjekk i uke 24, selv om det bare var 4 dager siden forrige ul og alt så bra ut da, men jeg var likevel utrolig redd.
Jeg synes det er beroligende at bekymringene mine alltid vil bli tatt på alvor uten at jeg må diskutere eller føle meg i veien/ hysterisk.
Og jeg er helt enig i at angsten blir sterkere når man kommer nærmere tidspunkt for dårlige nyheter, og tidspunkt for død og fødsel.
Kjenner på det samme ift kjønn, det spiller ikke så stor rolle for meg, jeg er bare glad til om babyen lever og får være en del av hverdagen vår. Men jeg skjønner jo at det for noen blir sårt at man får et annet kjønn enn det man mistet, det handler jo egentlig mer om savnet etter den man mistet. Og en ny jente vil ikke erstatte den jeg mista. I tillegg vet jeg at det ikke er alle forundt å få et levende barn etter å ha mista, så jeg er takknemmelig for at vi mest sannsynlig skal få oppleve det.
God helg!