Mamma_mia_93's dagbok

Huff. Hørres ut som det er litt slitsomt for tiden. Håper han skjønner hvorfor du må ta det mer med ro nå da. Kanskje han kan være med til JM og høre hva hun har å si. Kan ikke bare være lett når en har en fra før som en og vil kose/leke med og bruke kreftene på.
Men du kan ikke få 50 % sykemelding eller noe slikt sånn at kroppen får mer mulighet til å slappe av?
Gode tanker sendes:)
 
Huff. Hørres ut som det er litt slitsomt for tiden. Håper han skjønner hvorfor du må ta det mer med ro nå da. Kanskje han kan være med til JM og høre hva hun har å si. Kan ikke bare være lett når en har en fra før som en og vil kose/leke med og bruke kreftene på.
Men du kan ikke få 50 % sykemelding eller noe slikt sånn at kroppen får mer mulighet til å slappe av?
Gode tanker sendes:)
Tusen takk <3
Jo jeg har tenkt litt på sykemelding, men akkurat nå kan vi ikke ta oss råd til det. Jeg får bare individstønad så jeg mister faktisk satsen etter 2 uker :-/
 
Tusen takk <3
Jo jeg har tenkt litt på sykemelding, men akkurat nå kan vi ikke ta oss råd til det. Jeg får bare individstønad så jeg mister faktisk satsen etter 2 uker :-/
Skjønner. Ja da er det jo ikke så lett. Men kanskje gubben kan gjøre en litt større innsats slik at du får slappet av litt ekstra for å klare å holde ut både hjemme og på jobb. Håper dere finner ut av det, og at du får tid til å slappe av:)
 
Skjønner. Ja da er det jo ikke så lett. Men kanskje gubben kan gjøre en litt større innsats slik at du får slappet av litt ekstra for å klare å holde ut både hjemme og på jobb. Håper dere finner ut av det, og at du får tid til å slappe av:)
Ja, han er jo kjempe flink! Problemet ligger vel mest i at jeg blir stresset og full av vonde følelser når han klager, sukker og stønner :-/ Jeg får dra han med på neste jordmor time :)
 
Wow! Siste tida har jeg virkelig hatt litt å holde henda i. Jeg har endelig lært å strikke så jeg ble bitt av basillen. Jobb, passe 3 bikkjer og to hester, få bil nr 2 eu-godkjent (og det ble den!), bursdagsselskap til 2 åringen min, besøk av svigers, og nå kan ting roe seg litt! :)

Jeg trodde jeg var 21 uker enda, men jeg er visst 22+4 idag! Haha, tida har bare fløyet forbi. Formen er heldigvis mye bedre, tilvenning i to uker for å stå opp kl 7 måtte til, men nå er formen på topp :)

Vi har testet den nye vogna på nr 1, den er fantastisk! :D veldig fornøyd. Tror den blir super på vinterføre.
 
Hola! Dagane suse fremdeles avgårde me strikking rekna eg me?!;) Kom te å tenka på deg her ein dag.. Eg måtte stå opp aaaalt for tidli her ein dag, heilt ute av da eg e vant me!..:p Heh.. Håpa alt e vel, og at lestane kryr!;)
 
Hola! Dagane suse fremdeles avgårde me strikking rekna eg me?!;) Kom te å tenka på deg her ein dag.. Eg måtte stå opp aaaalt for tidli her ein dag, heilt ute av da eg e vant me!..:p Heh.. Håpa alt e vel, og at lestane kryr!;)
Hei! Jeg har helt glemt bort forumet. :O

Jada! Jeg har strikka ett sokkepar til mamma, ett putetrekk med setesdalmønster og holder på med min andre pute nå :D (av 6 puter totalt)

Hehe, jeg har endelig blitt vandt til å stå opp klokka 7 :p Ellers er alt vel, vi driver på med huskjøp og få orden på hvordan permisjonen blir, så dagene har vært veldig travle!

Koselig at du tenkte på meg! :D Jeg må få kommet meg inn på forumet litt oftere igjen :p
 
Hei! Jeg har helt glemt bort forumet. :O

Jada! Jeg har strikka ett sokkepar til mamma, ett putetrekk med setesdalmønster og holder på med min andre pute nå :D (av 6 puter totalt)

Hehe, jeg har endelig blitt vandt til å stå opp klokka 7 :p Ellers er alt vel, vi driver på med huskjøp og få orden på hvordan permisjonen blir, så dagene har vært veldig travle!

Koselig at du tenkte på meg! :D Jeg må få kommet meg inn på forumet litt oftere igjen :p

Gløymt oss?! E du steikje sprø?!..:p
Men da tyde vel berre på at du kose deg i ein travel kvardag!.. Som tydeligvis e pepra me strikkeglede! Kjempegøy! :D du må legga ut bilde då! Eg har og plan om å strikka putetrekk,men ikkje komt so longt endo..:p

Huskjøp og alt?! Masse spennande ting på tapeten då!;) koselig å høyra!:) Ja, du må peta deg innpå innimellom vøtt!:p
 
Gløymt oss?! E du steikje sprø?!..:p
Men da tyde vel berre på at du kose deg i ein travel kvardag!.. Som tydeligvis e pepra me strikkeglede! Kjempegøy! :D du må legga ut bilde då! Eg har og plan om å strikka putetrekk,men ikkje komt so longt endo..:p

Huskjøp og alt?! Masse spennande ting på tapeten då!;) koselig å høyra!:) Ja, du må peta deg innpå innimellom vøtt!:p

Sokkene legger jeg ikke bilde ut av, så kleine farger og formen er teit :p Mamma ville ha dem! :p

Ja mye som skjer! Venter på en bekreftelse i posten nå, som gjør at vi endelig kan få lån :)
 

Vedlegg

  • 1412875782058.jpg
    1412875782058.jpg
    67 KB · Visninger: 14
Sokkene legger jeg ikke bilde ut av, så kleine farger og formen er teit :p Mamma ville ha dem! :p

Ja mye som skjer! Venter på en bekreftelse i posten nå, som gjør at vi endelig kan få lån :)

Haha! Åå.. No fekk eg vertfall lyst å sjå di! Haha.. Knale farga e jo gøy!:p ;) Kjempefin puta då! E nåke lignande eg har plan om..:) muli eg må finna fram pinnane me ein gong.. Gubben spele fifa, so da e tio for strikking då.. :p

Oo! Spennande!:D Blir da flytting og alt brått då eller? Glede meg te me kan begynna me sånt.. :p
 
Haha! Åå.. No fekk eg vertfall lyst å sjå di! Haha.. Knale farga e jo gøy!:p ;) Kjempefin puta då! E nåke lignande eg har plan om..:) muli eg må finna fram pinnane me ein gong.. Gubben spele fifa, so da e tio for strikking då.. :p

Oo! Spennande!:D Blir da flytting og alt brått då eller? Glede meg te me kan begynna me sånt.. :p
Hehe nei de er jeg så flau over atte :p
Ble ganske fornøyd, så tusen takk! :D du får finne frem strikkesakene ja, må det jeg også når gubben min setter seg for å spille :p

Vi slipper heldigvis å flytte siden det er huset vi leier nå det er snakk om :D
 
Hehe nei de er jeg så flau over atte :p
Ble ganske fornøyd, så tusen takk! :D du får finne frem strikkesakene ja, må det jeg også når gubben min setter seg for å spille :p

Vi slipper heldigvis å flytte siden det er huset vi leier nå det er snakk om :D

Hehe.. Ingenting å vera flau øve, e eg sikker på!!;) Du må vera stolt du vøtt!!;) E kje alle so klara å strikka sokka! Eller mønster for den del!;)

Nais! Sleppe mykje ekstra jobb dåke då ja!;) Heh.. Flytting e stress!:p

Ja, eg trur eg lyt! Heh.. Sette eg heller på eit par episoda på paddo! :p E so gale eg har blitt lei musikken på da nya fifa spelet allerde!..:p
 
Det er så mye som skjer for tida at jeg har det alt for travelt til å logge meg inn her. Jeg har for det meste bare vært på facebook termin gruppa i det siste.

Jeg kan allikevel oppdatere nå :)
Vi driver på med huskjøp, vi har fått innviglet startlån og skal i banken på mandag eller tirsdag for å få lån. Vi har allerede snakket med banken og dem venter egentlig bare på oss :D Onsdag kl 09.00 skal vi i banken å skrive under på kjøpskontrakten! Så innen neste uke er vi stolte huseiere :)

Vi skal også sjekke opp muligheten for å bytte ut bilene våre. Min bil må byttes ut med en som har større plass, og sambo sin skal byttes ut fordi den han har nå er så gammel.

Ellers har vi byttet rommene til stesønn og småen. Slik at baby og småen kan sove på samme rom når den tid kommer. Greit å få vennet til ungene rommene før babyen kommer!

Kan forresten også fortelle at navnet vi hadde bestemt oss for ikke lenger kommer til å brukes. Vi klarte aldri å slå oss til ro med det, det er ikke en liten Hugo som bor i magen min! Det føltes så riktig tidligere, men både jeg og sambo har bare mislikt det mer og mer for hver gang vi har kalt mageboeren det. Så jakten på navn fortsetter!
Foreløpig er det disse navnene som står på lista vår nå:
Isak
David
Lasse
Linus
 
Idag ble vi huseiere :D Passet fint at jeg samtidig har nådd 26 uker og har 100 dager igjen til termin da :)
 
Imorgen skal vi hente våres to nye biler! Fy søren, hus og biler! Dette har vi jobba så sykt hardt for i 3.5 år for å få til. Er så stolt for at vi faktisk har klart det! Beste av alt er at vi får hjulpet broren til sambo oppi alt dette med en ny bil (gamle jeg kjørte) og at vi kan kvitte oss med den gamle, gamle volvo 940'en som ikke er særlig trygg for barn å sitte i...

Blir en volvo xc90 på meg, og en volvo xc70 på sambo :) I tillegg har jeg fått bestilt det siste som skal til før babyen kommer. Og bestilt masse fint juledekor til det nye huset vårt akkurat :D

Isak er forresten 'off the list'. Mamman min minte meg på at jeg har ett søskenbarn som heter det :p
Listen ser foreløpig slik ut nå:
David
Lasse
Linus
Vegar
Håkon
Jonas
 
Back
Topp