Mamma_mia_93's dagbok

syns den var veldig god å trille, svingbare hjul forann så slipper å bruke mye krefter på å svinge. Planen er å kunne ta lettere løpeturer med den og da må den være lett å manøvrer i fart. Syns det virka som den var det. Syns den virker større på bildet enn den egentlig er. Og kjempelett å bare klikke på bagdel eller sportsdel. OG det viktigste... nesten hvertfall siden vi ikke har tenkt å ha ny bil riktig enda, den blir liten sammenlagt, får fint plass i min lille skoda fabia :)

Hadde gammel arvevogn til førstemann jeg også, men ikke så fæl da. Bare slitt, men hadde ikke råd til ny før litt seinere.
Ååå det hlres bra ut! Jeg ser for meg at den er så stor sammenlagt, så det var veldig godt å høre :D Tusen takk!
 
Da har vi vært på ultralyd. Jeg ble satt tilbake 3 dager, så nå er jeg på nære nippet til å tilhøre januar-gruppa! Termin er nemlig siste dagen, 31.01.15.

I magen lå det enda en gutt. Stor fornøyd med det egentlig! :D Har sett for meg innredningen på gutterommet til nr 1 og nr 2. Vi har faktisk bestemt navnet på nr 2 allerede. Han skal få hete Hugo! Uvanlig og sjeldent navn i Norge nå til dags. Det liker vi.

Hugo har vært aktiv siden jeg var 15 uker på vei, men nå kan sparkene sees utenfra! Det så vi faktisk første gang idag. Den kommende pappan fikk se det selv nemlig.

Nå blir jeg en ordentlig guttemamma jo! :D

Har funnet ut at jeg skal sy vognposen selv. Det gleder jeg meg til. :)
 
Gratulerer med gutt :D
Kos deg masse på ferie!
 
Oppdagering siden sist:

Ferien var ikke hva jeg hadde sett for meg. Matforgifta første dagen som gjorde at jeg mistet all matlyst og spiste veldig lite de to ukene (gjaldt dessverre vitaminene og kalium-tablettene også). Dette og varmen gjorde at jeg ble litt ekstra sårbar og fikk en skikkelig psykisk nedtur.

Så kom jeg hjem til kjære Norge og etter det har alt bare gått oppover! Nå har jeg vært hjemme i en uke og jeg føler meg oppegående igjen. Magen har stabilisert seg, rutinene er inne og jeg spiser verre enn en hest. Vitaminene og kalium-tablettene har jeg også klart å få ned! Så nå er kroppen og hodet virkelig der det skal være :) Og det er SÅ deilig.

Jeg kjenner masse liv hver dag. Hugo er sterk som en okse! Jordmor-timen jeg hadde om torsdagen fikk jeg høre hjertelyden igjen. Hun fant det med en gang og så på meg med store øyner "her var det ett meget sterkt hjerte du!" fikk jeg høre, hvem blir ikke ekstra glad for det?? :D

Symfysen ligger rett under den rød streken, men innenfor det grønne, så det var i orden. Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg måtte være litt forsiktig og rolig. Jeg får ikke lov å ta på magen eller dunke borti, men får lov å holde lett oppå. Jeg fikk veldig enkelt kynnere og JM sa at vi ikke skulle gjorst på få dem frem fordi det kunne etterhvert føre til for tidlig fødsel. Og det vil vi ikke, så da blir det slik :)

Når jeg akkurat var hallveis, på dagen, så unnet jeg oss å kjøpe vogna. Og det ble brio smile 2014 :) Eneste som vi må ha nå er klær fra 52 til 74. Også ønsker jeg meg ett soveskinn da, men det har jeg ønsket meg til jul av mine foreldre. Håper håper!

Det var det for denne gang :)
 
Kjekt å lesa du kom deg ette Tyrkia og matforgiftningo! :) og ikkje minst at Hugoliten har sterkt hjerta OG føtte!.. Ein liten fotballhelt kanskje?! ;p
Men bare lure sånn me da me magen.. Får du kynnera når du trykke på magen då? At da va derfor?.. Ingenting gale i å ta da me ro då..:) då e da tid for nesting og styring og stelling både for beibi og for mamman! ;)

Håpe du har ein fin lørdag vidare vertfall!:)
 
Kjekt å lesa du kom deg ette Tyrkia og matforgiftningo! :) og ikkje minst at Hugoliten har sterkt hjerta OG føtte!.. Ein liten fotballhelt kanskje?! ;p
Men bare lure sånn me da me magen.. Får du kynnera når du trykke på magen då? At da va derfor?.. Ingenting gale i å ta da me ro då..:) då e da tid for nesting og styring og stelling både for beibi og for mamman! ;)

Håpe du har ein fin lørdag vidare vertfall!:)
Hihi takk :)
Ja stemmer, visst jeg trykker på magen eller kjenner ett livmoren, om jeg får ett dunk eller visst småen setter seg oppå magen osv. JM målte symfysen og bare da ble livmoren hard. Også når jeg må tisse har den en tendens til å bli fort hard! Det som hun kalte kynnere da :p
 
Hihi takk :)
Ja stemmer, visst jeg trykker på magen eller kjenner ett livmoren, om jeg får ett dunk eller visst småen setter seg oppå magen osv. JM målte symfysen og bare da ble livmoren hard. Også når jeg må tisse har den en tendens til å bli fort hard! Det som hun kalte kynnere da :p

:) Allti kjekt å komma litt på topp igjen!:)
Åkei! Då må du kosa forsiktig du då! ;) Heh.. Og symfysemål blir vel berre gjort på disse kontrollane? Bør gå fint då! :)
 
:) Allti kjekt å komma litt på topp igjen!:)
Åkei! Då må du kosa forsiktig du då! ;) Heh.. Og symfysemål blir vel berre gjort på disse kontrollane? Bør gå fint då! :)
Ja stemmer, og om jeg får rier så måtte jeg si ifra med en gang for da måtte jeg inn å stoppe det og sånt! :p
 
Ja stemmer, og om jeg får rier så måtte jeg si ifra med en gang for da måtte jeg inn å stoppe det og sånt! :p

Jaiks!:eek: men du har vel ikkje plan om å føda for tidli?!:p va da te termin sist?.. Veit ikkje om da e nåke so "går igjen" då, om da va tidli me storebror?!... :p *snakke om ting ho ikkje kan nåke om*.. ;-)
 
Jaiks!:eek: men du har vel ikkje plan om å føda for tidli?!:p va da te termin sist?.. Veit ikkje om da e nåke so "går igjen" då, om da va tidli me storebror?!... :p *snakke om ting ho ikkje kan nåke om*.. ;-)
Kan godt føde ett par dager før termin som er 31.01.15 :p Men ikke mange uker før nei!

Sist gikk jeg over med to dager. Jordmor sa at det ikke har noe å si på forrige fødsler, om man føder over alle gangene så var det visst bare en tilfeldighet :p Så vi får se! Men jeg har en følelse på at Hugo kommer litt før termin, og at det blir en kjapp fødsel. Så det blir spennende!

Hvordan er det med deg da? :)
 
Kan godt føde ett par dager før termin som er 31.01.15 :p Men ikke mange uker før nei!

Sist gikk jeg over med to dager. Jordmor sa at det ikke har noe å si på forrige fødsler, om man føder over alle gangene så var det visst bare en tilfeldighet :p Så vi får se! Men jeg har en følelse på at Hugo kommer litt før termin, og at det blir en kjapp fødsel. Så det blir spennende!

Hvordan er det med deg da? :)

Hehe.. Nei, skjønne den!:) e vel ytterst få so orke gå mykje øve uansett!.. :p men eg håpe me deg likavel!;) eg og kunne godt fått ut mini et par daga før termin..;-) tippa da blir lenge nok å venta!:p

Åkki! Då veit eg da!;) ja, di seie jo at ette første fødsel går da bare kjappare, so da ska du kje sjå vekk frå!;) va da komplisert/langdryg fødsel sist?

Me meg e egentli alt vel, einaste litt handikappa i dag ette jakto i går me klassen (obligatorisk såklart..).. :-o fekk veta av fysio i går at eg hadde bekkenløsning, så eg e stasjonert i sofaen dinna helgo! :p
 
Hehe.. Nei, skjønne den!:) e vel ytterst få so orke gå mykje øve uansett!.. :p men eg håpe me deg likavel!;) eg og kunne godt fått ut mini et par daga før termin..;-) tippa da blir lenge nok å venta!:p

Åkki! Då veit eg da!;) ja, di seie jo at ette første fødsel går da bare kjappare, so da ska du kje sjå vekk frå!;) va da komplisert/langdryg fødsel sist?

Me meg e egentli alt vel, einaste litt handikappa i dag ette jakto i går me klassen (obligatorisk såklart..).. :-o fekk veta av fysio i går at eg hadde bekkenløsning, så eg e stasjonert i sofaen dinna helgo! :p

Sist fødsel var komplisert og langdryg ja, småen satt fast i noen timer før dem fant frem sugekoppen og tanga. Nå er jo heldigvis bekkenet mitt blitt utvida så nå skal det gå bra :)

Ooh bekkenløsning hadde jeg sist, veldig glad for at jeg enda ikke har fått det!!! Men det er deilig å kunne ha en unnskyldning for å daffe i sofaen da :D
 
Sist fødsel var komplisert og langdryg ja, småen satt fast i noen timer før dem fant frem sugekoppen og tanga. Nå er jo heldigvis bekkenet mitt blitt utvida så nå skal det gå bra :)

Ooh bekkenløsning hadde jeg sist, veldig glad for at jeg enda ikke har fått det!!! Men det er deilig å kunne ha en unnskyldning for å daffe i sofaen da :D

Off.. Høyres heise ut..:-o då håpe eg vertfall du får ein lettare fødsel no!;) E vel nåke me da å ha vore gjennom da ein gong før, mtp utvida bekken og sånn!:)

Heh.. Ja, eg bruke da for alt da e verdt!;) slapp å laga middag i dag og! Har ein skikkelig daffedag! :p
 
Off.. Høyres heise ut..:-o då håpe eg vertfall du får ein lettare fødsel no!;) E vel nåke me da å ha vore gjennom da ein gong før, mtp utvida bekken og sånn!:)

Heh.. Ja, eg bruke da for alt da e verdt!;) slapp å laga middag i dag og! Har ein skikkelig daffedag! :p

Jupp jeg tror det har en del å si :)

Så deilig!!! :D viktig å ta vare på seg selv under disse omstendighetene. Husk gode joggesko!
 
Jupp jeg tror det har en del å si :)

Så deilig!!! :D viktig å ta vare på seg selv under disse omstendighetene. Husk gode joggesko!

Ja, trur eg og!:)

Veldi deilig!;) og heilt eni!:) glede meg allerede te film og kos ette kampen no.. ;-) du får ta vare på deg du og!;)

.. Joggesko e da einaste eg går me btw.. Heh.. :p
 
Brio smile 2014 vogna vår kom idag, den er PERFEKT! :D Vi er kjempe fornøyde så langt. Testet den på nr 1 :D
 
Tror gubben min irriterer seg veldig over at jeg er trøtt og har masse hjertebank. Det reduserer kraftig på energien, og siden jeg får kynnere for hver minste bevegelse så frister det heller ikke å gjøre så mye. Da snakker jeg om husarbeid ja.

Men hva skal jeg gjøre da? Jeg har til og med fått beskjed om å ta det med ro av JM. Allikevel står jeg opp kl 7 hver morgen for å få bonusgutt og småen til plassene sine (som jeg enda ikke er vandt til og derfor ekstra trøtt om dagene). Før jeg må rushe hjem igjen hvor klokken har rukket å bli 08.45 for å spise, ordne/sminke meg og dra på jobb fra 10 til 17.. Jeg er så hjemme 17.30. Det vil si at jeg har en time på ettermiddagen sammen med min sønn og da vil jeg gjerne kose/leke med han. Morgenene er på langt nær så rolige som de har pleid å være, sånn som jeg og småen er vandt til.

Egentlig er jeg tappet for energi allerede i 11-12 tiden... Men jeg føler at gubben forventer at jeg skal ta av meg husarbeid etter de lange dagene som er vesentlig hardere pågrunn av det graviditeten har ført med seg. Han liker ikke rot, jeg er litt mer sånn "det stikker ikke av, man kan tross alt brette klærne til helga". Så det ender opp med at han gjør husarbeidet selv og sukker seg gjennom det hele. Og blir spydig og irritert mot meg.

Han står opp 6 og jobber til 14 så han står for middagen sidem han er ferdig før meg. Han henter siden jeg leverer. Og ettersom jeg tar meg av morgenstellet så tar han kveldsstellet. Og utover det har vi pleid å fordele resten av husarbeidet, men nå har jeg ikke energi til å gjøre min del av husarbeidet og jeg føler at jeg virkelig får svi for det med alle blikkene og kommentarene...

Han vet godt om situasjonen, men jeg føler ikke at jeg får like mye forståelse som det jeg gjorde med første graviditet, som ikke en gang var like ille som denne.. :(
 
Back
Topp