Idag er jeg 5 uker!
Og idag fortalte jeg min mamma om graviditeten, vi står hverandre ganske nært og er veldig gode venner. Jeg har visst om graviditeten ganske lenge nå, føles det ut som ihvertfall. Og det har vært veldig vanskelig å holde det hemmelig. Vi hadde egentlig planer om å holde det hemmelig helt til OU, men hallo... Hvor dum går det an å bli? Sette så høye forventninger til denne skravlebøtta?
For ett par dager siden hadde jeg sagt til mamma at vi kom til å vente med prøving enda en stund, og sa ting som kunne hinte til at jeg IKKE var gravid. Vi snakket om min pappa som har begynt å få vondt i ryggen, og samtalen gikk sånn her:
Jeg: Ja han begynner jo å bli gammel da
Mamma: Hehehe ja det er det han gjør.
Jeg: Derfor passer det jo bra at han blir tobarns-morfar snart.
Mamma: Hehe ja sant
(ante fortsatt ingenting)
Jeg: Nå...
Mamma: hæ? hva?
Jeg: Ja nå
Mamma: HÆ?! Er du gravid?!
Jeg: Ja
Mamma: Tuller du med meg? (sier hun gråtkvalt)
Jeg: Nei, jeg er 5 uker idag
Mamma: Ååååå
(med skjelvende stemme, tydelig glad for nyheten)
Så sånn gikk det, pappa satt i bakgrunnen og sa at han gledet seg og gratulerte oss
Håper svigers tar det like fint, men gubben er ikke klart til å fortelle de om nyheten enda
Ellers har jeg mye ryggplager, angrer sårt på at vi enda ikke har kjøpt inn varmepute. Også kan jeg jo nevne at jeg for første gang på evigheter sovnet midt på dagen når jeg fulgte med på en episode. Helt ut av det blå! Trøttheten er ikke til å legge skjul på lengre. Håper jeg slipper å sovne på jobb...