Maitråden

Nå har ikke vi alt for mye kontakt med besteforeldrene til barna, og siden jeg allerede jobber en der har jeg faktisk en del venner, altså nettverk der..
Vi treffer mine foreldre ikke helt hver uke men sikkert tre av fire uker når det ikke er noe spesielt, og har dem som barnevakt ved syke barn som ikke har omgangssyke, planleggingsdager etc. Bursdager. Jul. Påske.

Mannens foreldre bor jo ikke her så dem treffer vi ikke så ofte. Vi hadde noen venner der men de fleste var fra studietiden og flyttet etter skolen. Mens vi ble boende. I hadde ingen barnevakter. Det var sånn at vi fikk min mor til å fly ned og passe eldste når jeg skulle føde mellomste. Hun kom en uke før termin og bodde hos oss til ungen var født. (kom ikke før fordi hun var i ettårsdagen til min nevø før hun kom)

Jeg er jo introvert og med dårlig selvtillit og sjenert og liker ikke treffe nye folk, så reelt har jeg ikke venner.

Men ungene har nå i alle fall opparbeidet seg et nettverk her

Er det ikkje sånn overalt?

I Bergen kan man snakke ilag, bare for me står på samme busstopp eller bybanestopp. Me snakkar med ukjente på buss/bane og. Ser man folk som trenge hjelp, så stopper me og hjelper. Det skjedde ikkje når eg budde østom.

I Bergen kan man snakke ilag, bare for me står på samme busstopp eller bybanestopp. Me snakkar med ukjente på buss/bane og. Ser man folk som trenge hjelp, så stopper me og hjelper. Det skjedde ikkje når eg budde østom.
Er lit av det jeg har lagt merke til.
Unger løper litt mer rundt.
Folk snakker sammen på gate, smiler mer, ler.
Syns Bergen er kosligere

Var jo handelsby, så blitt ein god miks trur eg :D Bergen var jo hovedstad også ;)
Bergen var Hansdadstaden (eller hvordan det nå skrives), mer eller mindre grunnlagt av tyske handelsmenn....
Min danske familie kommer ca 60 min å kjøre fra grensen til tyskland og den tiden (det er snakk om over) var den delen av Danmark, tysk...
Kanskje du er inne på noe :P

God morgen. Frukost og så fly ut for å jobbe i konfirmasjon:D Eg gledar meg, skal vere sammen med ei vennine og me gjør alt ilag i dag :)

God morgen.

Jeg ligger enda, eldste og yngste er oppe, mannen og mellomste sover.

Deilig med helg.

Vi skal handle mye i dag. Neste lørdag er det konf og så kommer 17.mai før neste mulighet. Siden mannen lånet bort bunaden sin den dagen vi skal i konf må han ha noe å ha på seg, mellomste må trolig ha rød strømpebukse til fetdrakta. Hun trenger støvler og, det er viset hull i dem. Eldste må ha sko til festdrakt og korpsuniform, samt joggesko (enten svarte joggesko og bunadssko eller svarte sko sommer gode å gå i og pene, samt joggesko i valgfri farge) og minstemor må ha joggesko. Og gave til trippel bursdag i morgrn. Trillinger som blir 4.

Og der var mellomste våken og gikk opp og mannen en snartur opp til overflaten. Han sover nok snart igjen.

Back
Topp